Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:22
Beste mede tweakers,

Sinds een maand of 4 ben ik in het bezit van een dolby atmos soundbar, van het type HWK-950 ( Link below )
http://www.samsung.com/nl/audio-video/soundbar-k950/

Toen ik de hele opstelling voor het eerst luisterde viel ik stijl achterover van het kwaliteit geluid. Wat mij bij aanschaf niet is vertelt, is dat atmos geluid alleen gecreëerd kan worden door een bepaalde codec.

U raad het al dat wordt niet wat dus.. Aangezien ik niet heel veel verstand heb van audio formaten, ben ik toch een aantal stapjes verder gekomen. Zo weet ik dat Windows 10 via Dolby acces in principe atmos moet afspelen, echter krijg ik dit via de laptop niet voor elkaar

Type laptop Acer predator G5-793

https://www.acer.com/ac/e.../support-product/7010?b=1

Ik heb doormiddel van een HDMI kabel verbinding gemaakt tussen mijn laptop en de TV.

Philips 55pus6272/12

https://www.philips.nl/c-...ht-en-pixel-plus-ultra-hd

Mijn tv ondersteunt DTS, betekent dit dat in dit geval de TV de bottleneck is, en het signaal simpel weg niet kan door sturen naar mijn soundbar?

Ik las dat atmos geluid enkel en alleen over HDMI verstuurt konden worden. Ik heb de soundbar middels HDMI ( ARC ) Aaansluiting aangesloten op de tv.

Ik kan helaas geen screenshot toevoegen van de dolby acces app ivm onvoldoende karma :O

Als ik via de dolby acces app naar de eigenschappen ga dmv de knop. Configure PC settings, dan kan ik bij ruimtelijk geluid, alleen windows sonic voor hoofdtelefoon selecteren, dat terwijl de andere dolby atmos for headphones wel in het lijstje staat, maar niet te selecteren valt.

Zijn er andere mensen die via Windows 10 wellicht het zelfde hebben geprobeerd, of een dolby atmos opstelling van het zelfde type werkend hebben staan thuis? Zo ja welke software en eventuele hardware ben ik hier voor nodig om toch alles werkend te krijgen.

Alvast hartstikke bedankt!

_/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Darkbullet op 25-04-2018 15:03 ]

Beste antwoord (via Darkbullet op 25-04-2018 19:20)

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:54

BCGraaf

BC

Ik denk dat de TV in deze de bottleneck is. Ik kan niks vinden over passtrough in de specs. Maar kan je het het niet andersom aansluiten laptop > HWK-950 > Philips TV

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Voor Dolby Atmos heb je een 7.1 of 9.1 opstelling nodig. Met een soundbar mag je al blij zijn als je een behoorlijk stereogeluid krijgt.

De bottleneck is hier je soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:54
Maar ik neem aan dat de TS stijl achteroversloeg van "atmos" op deze set en dat er nu dus iets niet goed werkt... Wat werd er destijds afgespeeld en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
De set heeft in totaal 15 speakers

9x front speaker en 2 up speakers in de soundbar, en de 2 achterspeakers hebben beide een front en up speaker plus sub is 15.

Ik heb deze set ook beluistert in atmos, ik krijg het alleen niet aan de praat. En is mijn vraag waar kan het aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
@Sluw

Dolby demo disc 2016. Maar in de app van dolby acces krijg ik de melding bij het afspelen van een video dat dolby atmos uitgeschakeld is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Ik denk dat de TV in deze de bottleneck is. Ik kan niks vinden over passtrough in de specs. Maar kan je het het niet andersom aansluiten laptop > HWK-950 > Philips TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Het is gelukt! Wat een geluid ongekend.!

Blijkbaar zitten er 3 HDMI poorten op de soundbar, vandaar dat er geen atmos signaal door kwam hij was ingeplugd op tv arc.

Ik heb de soundbar nu rechtstreeks aangesloten op de laptop en ik kan genieten van dolby atmos.

Bedankt voor het meedenken allen!

Ik ben nog wel erg benieuwd of er mensen zijn met informatie over atmos en dan met name wanneer dit wat breder ontwikkeld wordt. Het is nu nog best omslachtig om het geluid te krijgen.

Bestaan er geen kastjes die normaal geluidsformaat om kunnen zetten naar Atmos, of is dit nog niet ontwikkeld?

Bedankt voor het meedenken mensen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Darkbullet schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:19:

Blijkbaar zitten er 3 HDMI poorten op de soundbar, vandaar dat er geen atmos signaal door kwam hij was ingeplugd op tv arc.

Ik heb de soundbar nu rechtstreeks aangesloten op de laptop en ik kan genieten van dolby atmos.

Ik ben nog wel erg benieuwd of er mensen zijn met informatie over atmos en dan met name wanneer dit wat breder ontwikkeld wordt. Het is nu nog best omslachtig om het geluid te krijgen.

Bestaan er geen kastjes die normaal geluidsformaat om kunnen zetten naar Atmos, of is dit nog niet ontwikkeld?

Een Xbox One kan met bepaalde games al Atmos uitspugen, verder zijn er ook legio blu-rays beschikbaar met Atmos. Maar nee, je kunt niet iets wat niet voor Atmos ontwikkeld is laten lijken alsof het wel zo is; het is geen Dolby Pro-Logic (II/x/z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Dat is wel jammer maar misschien is dat iets voor in de toekomst ;)

Wel hoop ik dat er meer content beschikbaar komt voor Atmos, maar dat is afwachten.

Voor nu bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Darkbullet schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:19:

Mooi dat het gelukt is. Er komt wel steeds meer content beschikbaar voor atmos. Netflix is er volgens mij ook mee bezig. En het schijnt ook naar de apple tv 4K te komen eind van het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:21
Via de hier hier eerder genoemde X BOX kun je diverse series, en een aantal films van Netflix in Dolby Atmos op je soundbar genieten. Wel de X BOX direct op een HDMI van je soundbar aansluiten, via je TV gaat het zoals je hierboven al meld, gemerkt hebt niet werken. En momenteel zijn er alleen een aantal LG TV`s die de Atmos ondersteuning van de TV eigen Netflix App door kunnen geven aan je soundbar. Echter schijnt ook nog niet helemaal vlekkeloos te werken.

Ik zelf gebruik een X BOX ONE S als ik iets van Netflix in D.ATMOS wil kijken, zie je ook gelijk in de beschrijving van de betreffende film, serie vermeld door middel van het bekende Atmos Logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 12:57
Ook ik heb mijn htpc op de soundbar aangesloten. Ik krijg de Dolby app niet aan de praat. Dolby Atmos vanuit de Windows Netflix app werkt echter wel gewoon.

[ Voor 41% gewijzigd door kolk11 op 06-05-2018 15:39 ]

Pagina: 1