Toon posts:

Oude Intel TC430HX Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude TC430HX mobo-tje.. met een bios revisie van 1.00.07.DHO draait max met een intel 200mmx, en heeft een 66MHz FSB.

M'n vraag is.. hoe kan ik (als mogelijk) een andere socket7 proc gebruiken? Ik heb interesse op de AMD K6-serie... heeft iemand zo'n ervaring met dit setup-je?

Verwijderd

Topicstarter
ehm... iemand?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Dat wil niet altijd zeggen dat het bordje met een AMD processor werkt. In principe zou het moeten kunnen, bijvoorbeeld een AMD K6 200, omdat die ook op 2,8 Volt draait en 3 x 66 Mhz. Een vriend van mij had een Intel VX bordje (ok, wel andere chipset dan HX) maar daar werkte geen K6 op, terwijl het bordje WEL MMX processoren ondersteunde.

Kijk anders even op de volgende pagina:
http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/tc430hx/

AMD K6-2 zal er zeer waarschijnlijk NIET op werken, omdat je bordje dan 2,2 V moet kunnen leveren en natuurlijk een hogere multiplier dan 3,5.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 21:43 schreef sAiKoKiLa het volgende:
Ik heb een oude TC430HX mobo-tje.. met een bios revisie van 1.00.07.DHO draait max met een intel 200mmx, en heeft een 66MHz FSB.

M'n vraag is.. hoe kan ik (als mogelijk) een andere socket7 proc gebruiken? Ik heb interesse op de AMD K6-serie... heeft iemand zo'n ervaring met dit setup-je?
er staat niets in het boekie?

Verwijderd

Shake it baby.... Gaat echt niet werken... Ik heb zelf ook zo'n mobo.. (internet servertje)... best mooi, met onboard geluid en s3 virge grafische kaart.. Nee, dit is dus een ECHT Intel bord, die ondersteund dus ALLEEN Intel processoren.. Ik heb een Cyrix 166+ geprobeerd... NO BOOT.. helaas....

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. in de handleiding staat alleen een tabeltje van de proc's die ik kan gebruiken.. en maximaal met een intel 200MHz (dus met een multiplier van 3). Hij kan zelf geen 233MHz proc gebruiken, anders loop hij op 100MHz.

Nou ok dan.. ik denk dat een CPU upgrade met dit mobo-tje onmogelijk is. Bedank voor jullie reacties.
Op maandag 16 juli 2001 00:27 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

er staat niets in het boekie?
Pagina: 1