Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Devolo internet verlies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op dit moment een devolo achter apparaat om netwerk van mijn woonkamer naar de werkkamer te krijgen. Bij het gebruik hiervan verlies is van mijn 100MB ongeveer 70MB bij het testen via speedtest.net haal ik maar 30mb op mijn werkkamer.
Mijn vraag is of dit normaal is of is hier een betere oplossing voor in plaats van kabel trekken?

Het devolo apparaat dat ik gebruik is van KPN het preciese model kan ik niet vertellen. Er staat dat deze tot 100MB support

Ik hoor graag jullie bevindingen hierover en of er een goede oplossing hiervoor is.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MB of Mb?

Powerlinespul is leuk, maar de vraag is altijd hoe goed het werkt. Het is van zoveel factoren afhankelijk. Een kabeltrekken is altijd de betere optie. En kost je waarschijnlijk nog een stuk minder gedoe, omdat je niet hoeft te achterhalen waar het issue nou zit.

De opgegeven snelheden zijn de max in ideale omstandigheden. Zijn die niet ideaal, dan verlies je vaak flink wat snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu een maand in een nieuwe woning en heb in de woonkamer mijn router staan. Ik game zo hier en daar wat en een goede internet verbinding is dus handig. Ik heb een abbonement van 100MB en direct op de router test is 97MB. Omdat de werkkamer aan de andere kant van de woning ligt heb ik niet echt de behoefte om door het hele huis een kabel te leggen. (en dat vind het vrouwtje nooit goed xD) Dus ik moet een passende oplossing vinden om ongeveer 30meter te overbruggen. En het vrouwtje moet er ook mee kunnen leven natuurlijk.
Is hiet een goede oplossing voor?

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Dit is vrij normaal. Het stroomnet is een 'gedeeld' netwerk, een slechte adapter kan al voor verstoring zorgen.
De setjes die ook over randaarde werken zijn vaak iets minder gevoelig voor storing, maar ook daar heb je 0 garantie op.
Het blijft altijd een sub-optimale oplossing.

Als er al een coax kabel ligt kun je een MoCa setje overwegen, dat werkt stukken stabieler en sneller.

Voor het geld van een beter setje kun je vaak prima een kabel (laten) leggen.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Om te optimaliseren kun je in elk geval het volgende nog proberen:

- Stop ze rechtstreeks in de muur en niet in een stekkerdoos
- Stop ze in een geaard stopcontract
- Gebruik dezelfde groep
- Gebruik zo min mogelijk apparatuur op die betreffende groep

Maar dan nog, zoals gezegd, het is en blijft een onbetrouwbare oplossing.

Via de Coax kabel gaat vaak beter, maar dan moet je ze wel hebben liggen. Een ook een coax master/slave kost nog steeds serieus geld.

Een andere oplossing zou via wireless zijn. Je maakt dan gebruik van een point-to-point en gaat vervolgens bekabeld verder. Maar ook een goede wireless (mesh) oplossing is aan de prijs.

Oftewel, denk nog maar is 3x na of je die kabel niet beter wel kan doen. En desnoods ga je via buiten/grond/vloer/plafond etc. etc. wees creatief ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 25-04-2018 12:32 ]