27" of 34" G-sync IPS high refreshrate monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nimma_N
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-08-2022
Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet. Ik heb alles gekocht wat ik graag wilde maar er bleef op dat moment geen geld over voor een nieuwe monitor. Nu is de tijd gekomen om deze aan te gaan schaffen maar ik twijfel.

Ik heb een 1080ti en een 8700k. Ik speel voornamelijk PUBG en HOTS. Daarnaast hou ik mij ook redelijk veel bezig met video in premiere pro.

Ik heb nu ook weer goed gespaard voor een monitor en ik kom dan uit op een 27" of een 34" IPS scherm met G-Sync en hoge refreshrate (100+). Nu lees ik overal dat ultrawide heel fijn is voor premiere pro maar dat het bij sommige games de randen eraf snijdt of dat je met zwarte balken speelt. Ik kan alleen slecht vinden bij welke games dat precies is. Daarnaast lees ik dat veel mensen toch voor een 27" gaan omdat deze een hogere refreshrate heeft en dat de verhoudingen toch altijd kloppen.

Ik vroeg mij af of jullie wat licht op de zaak kunnen werpen.

Ik zat zelf te denken aan deze:
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
of deze:
pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

Beste antwoord (via Nimma_N op 25-04-2018 13:19)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 09:59

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Nimma_N schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:56:
Af en toe ook nog Overwatch, CoD WII en in de toekomst denk ik ook wel de nieuwe Battlefield te gaan spelen.

Maar ik las op een aantal plekken dat bij PUBG het beeld gecropt wordt, dat hij iets inzoomt o.i.d. Gebeurt dat nog steeds of is dat ondertussen gefixt?
Ja het cropt maar dat kan je makkelijk compenseren door met de FOV slider te spelen. Hetzelfde geldt voor overwatch.

COD en Battlefield durf ik niks over te zeggen.

Ik zou voor 21:9 gaan. Ongekend toffe ervaring in games!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Alle reacties

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

De twee games die je noemt kunnen (uit eigen ervaring) prima omgaan met 21:9 schermen. Wat speel je nog meer?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Nimma_N
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-08-2022
Af en toe ook nog Overwatch, CoD WII en in de toekomst denk ik ook wel de nieuwe Battlefield te gaan spelen.

Maar ik las op een aantal plekken dat bij PUBG het beeld gecropt wordt, dat hij iets inzoomt o.i.d. Gebeurt dat nog steeds of is dat ondertussen gefixt?

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-02 02:01

Eren

Boss of this gym

21:9 zou ik niet kiezen voor gamen. Meeste spellen snijden het af omdat het word gezien als een + punt over de normale spelers met normale standaard schermen. Anders zou je meer zien dan de standaard gebruiker. Wat ze ook doen is om geen zwarte balken te krijgen is gewoon uitrekken. Kijk maar eens naar Overwatch wat ze met 21:9 hebben gedaan. Ik zou kiezen voor een IPS 27 inch

[ Voor 12% gewijzigd door Eren op 25-04-2018 12:05 ]

4HEad

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 11:44
Bezitter van een acer X34 21:9.
Persoonlijk wil ik niet anders meer dan deze beeldverhouding

Where ever you go, there you are

Acties:
  • Beste antwoord

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Nimma_N schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:56:

Ja het cropt maar dat kan je makkelijk compenseren door met de FOV slider te spelen. Hetzelfde geldt voor overwatch.

COD en Battlefield durf ik niks over te zeggen.

Ik zou voor 21:9 gaan. Ongekend toffe ervaring in games!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 23:12
Ken weinig tot geen spellen die geen 34" ondersteunen eigenlijk.
Zou niet anders meer willen.

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-02 16:24
Tadream schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:12:
Ken weinig tot geen spellen die geen 34" ondersteunen eigenlijk.
Zou niet anders meer willen.
Competitieve games ondersteunen het niet.

Denk aan CSGO, Starcraft, PUBG.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PolderPloer! schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:14:
[...]

Competitieve games ondersteunen het niet.

Denk aan CSGO
CS-GO ziet er hier prima uit hoor op 3840x1600.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik zweer bij mijn 34" curved ultrawide (met Freesync). Ik kom van 4K af.

Maar desalniettemin... dit is écht persoonlijke voorkeur. De ene wil een groot scherm en boeit de resolutie niet (snap ik voor competitief gamen). De andere wil juist zoveel mogelijk pixels (foto/videobewerking) en helemaal geen groot scherm. Weer iemand anders wil een hoge refreshrate, de ander ziet het verschil amper tussen 100hz en 144hz (laat staan dat je PC het echt haalt). De een moet en zal een 16:10 of zelfs 3:2 display hebben, de ander vind 21:9 nog niet breed genoeg.

Laat je niet gek maken door specs, cijfertjes en 'ja maar ik vind dit heel mooi', @Nimma_N. Ga het testen en kijk wat jij prettig vind werken en prettig vind gamen. Het is te persoonlijk om een keuze te maken tussen 27"/34"UW.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 25-04-2018 22:22 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1