Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:37
Hallo.

Mijn vriendin werkt via een uitzendbureau voor een bedrijf (overheid).
Ze zit tegen haar einde fase B contract, dat loopt in augustus af.
Nu is tot voor kort haar steeds voorgehouden dat het of een Fase C contract zou worden of dat ze door het bedrijf zelf zou worden aangehouden.
Nu had ze gisteren een gesprek op het uitzendbureau over mogelijke verleging.
Het contract wordt niet verlengd.
Dit kan en mag. Is niks aan te doen. Bedrijf staat bekend over het feit dat ze niet echt met vaste krachten willen werken.

Echter wat haar boos maakt is het volgende ;
Al die tijd heeft ze zeer positieve functioneringsgesprekken gehad. Haar jaargesprekken zijn ook altijd goed geweest. In februari zou er vanuit bedrijf een aanvraag naar uitzendbureau zijn gegaan voor vast contract met positief advies van ledinggevende. Leidinggevende heeft ook meermaals tegen meissie gezegd haar te willen houden. Enz, enz.
Echter kreeeg ze gisteren plots te horen dat ze haar niet willen wegens negatieve houding. Er werden 2 zaken genoemd ; 1 vraag die ze stelde tijden een grote vergadering en waarbij ze een geluid benoemde dat ze had gehoord op de wandelgangen en waarbioj ze aangaf dat ze er zelf geen probleem mee had. Een verbale fout die ze maakte na een gesprek met een klant.
Beiden klachten zijn verder nooit besproken in jaargesprekken, functioneringsgesprekken of wat dan ook. Geen waarschuwing of wat dan ook. Niet dat dit uitmaakt in dit geval, maar om gewoon even aan te geven.

Zoals gezged, ze is boos, heel boos. Voelt zich echt in de rug gestoken door leidinggevende. Volgende week is er een gesprek met LG en uitzenbureau. Meissie wil mij dan meenemen, daar doen ze nu al moeilijk over.

De vraag.
We kunnen niks doen tegen het niet verlengen contract, dat is een feit.
Maar kunnen we, op zijn platst gezegd, LG en uitzendbureau op een of andere manier het lven redelijk zuur maken? gaat dit om wraak? Ja, eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Waarom zou je dat willen ?
Pak je biezen houd de eer aan jezelf en ga lekker verder zoeken naar wat anders.
Boos worden en mensen het of dat bedrijf zuur maken is zonde van je tijd die je beter in wat nieuws kan steken.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:03
Je moet daar echt niet je tijd en energie in willen steken. Verlaag je niet naar zo'n niveau. Je zegt het al zelf - je kan er niks aan doen. Dan is dus ook alle energie die je erin steekt verspild.

Ga bovendien niet mee met dat gesprek. Je vriendin moet zelf leren dat soort dingen in haar eentje op te knappen.

[ Voor 58% gewijzigd door Nat-Water op 25-04-2018 09:00 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Arnevld schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:55:
Waarom zou je dat willen ?
Pak je biezen houd de eer aan jezelf en ga lekker verder zoeken naar wat anders.
Boos worden en mensen het of dat bedrijf zuur maken is zonde van je tijd die je beter in wat nieuws kan steken.
Wraak, puur wraak. Voelt vaak ook wel even fijn om tijd in te steken.

En als 2de maar dat had ik niet beschreven, er heerst echt een angstcultuur in die organisatie. Trek sowiezo je mond open en je mag vertrekken. En dat is iets waar we ook iets mee willen.

Maar zowiezo is er binnekort een gesprek. Daar wil ik toch niet al te zacht in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:03
Zoals gezged, ze is boos, heel boos. Voelt zich echt in de rug gestoken door leidinggevende. Volgende week is er een gesprek met LG en uitzenbureau. Meissie wil mij dan meenemen, daar doen ze nu al moeilijk over.
Logisch dat ze je er niet bij willen, je kent de details niet en bent extreem partijdig.
De vraag.
We kunnen niks doen tegen het niet verlengen contract, dat is een feit.
Maar kunnen we, op zijn platst gezegd, LG en uitzendbureau op een of andere manier het leven redelijk zuur maken? gaat dit om wraak? Ja, eigenlijk wel.
En dan? Dit zijn zaken. Die leidinggevende heeft zelf waarschijnlijk ook helemaal geen keus. Ik denk ook dat je jezelf helemaal gek gaat maken als je 'wraakacties' niet het beoogde effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31

BLACKfm

o_O

Wraak heeft niet veel zin. Je 'meissie' komt op deze manier ook niet positief in het licht bij potentiële nieuwe werkgevers die mogelijk naar referenties gaan vragen bij de oude werkgever. Er even van uitgaande dat ze nu gewoon op straat komt te staan en ook bij het uitzendbureau niet naar een nieuwe baan wordt gezocht.

Juridisch heb je hooguit nog het opzegtermijn. Er moet minimaal 1 maand van te voren (einde contract) duidelijk zijn dat een contract niet wordt verlengd. Ook bij een tijdelijk contract.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

O88088 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:00:
En dan? Dit zijn zaken. Die leidinggevende heeft zelf waarschijnlijk ook helemaal geen keus. Ik denk ook dat je jezelf helemaal gek gaat maken als je 'wraakacties' niet het beoogde effect hebben.
Dit :-) meestal komt dit van hogerop, of het algemene beleid.
En zoals je net zei dat er een angstcultuur heerst dan heeft mond opentrekken achteraf al helemaal geen zin.
Dan zien ze je nog als gevaar ook dat je de rest opzet tegen hun en haal je je eigen goede naam omlaag.
Gewoon verder kijken is het beste wat je kunt doen.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

@maartend 2 dingen:
1. Zou ze daar nog willen werken? Zo ja, ga in beraad met je rechtsbijstand om te kijken of ze ergens een 'vormfout' hebben gemaakt. Zo nee, laat het los! Het kost veel meer energie dan het oplevert.
2. Zorg ervoor dat ze (als ze er 2+ jaar gewerkt heeft) de transitievergoeding ontvangt. Dat levert al snel een maandsalaris op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
O88088 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:00:
[...]

Logisch dat ze je er niet bij willen, je kent de details niet en bent extreem partijdig.
Wanneer uw vertrouwenspersoon zich niet in de discussie mengt mag de werkgever dit niet weigeren. De leidinggevende zal het misschien vervelend vinden/als motie van wantrouwen zien, maar dat is zijn probleem. Het recht heeft u. Wanneer de werkgever een vertrouwenspersoon weigert heeft die meestal wat te verbergen.
Anoniem: 677216 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:05:
@maartend 2 dingen:
1. Zou ze daar nog willen werken? Zo ja, ga in beraad met je rechtsbijstand om te kijken of ze ergens een 'vormfout' hebben gemaakt. Zo nee, laat het los! Het kost veel meer energie dan het oplevert.
2. Zorg ervoor dat ze (als ze er 2+ jaar gewerkt heeft) de transitievergoeding ontvangt. Dat levert al snel een maandsalaris op.
1 ze wil daar niet meer werken.
2 transitievergoeding wist ik al. Ze zit daar 5,5 jaar, loopt dus op. Grappige is, is niet benoemd door uitzendbureau. maar ja, men wil dat ws ook wel stil houden.

[ Voor 38% gewijzigd door maartend op 25-04-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:03
maartend schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:00:
[...]

Wraak, puur wraak. Voelt vaak ook wel even fijn om tijd in te steken.
Je schiet er niks mee op, en de mensen daar zijn je na die dag weer vergeten. Dus steek je moeite in iets anders. Ga lekker samen een strandwandeling maken. Dat lucht ook op.
En als 2de maar dat had ik niet beschreven, er heerst echt een angstcultuur in die organisatie. Trek sowiezo je mond open en je mag vertrekken. En dat is iets waar we ook iets mee willen.
Dan moet je alleen maar blij zijn dat je vriendin daar weggaat.
Maar zowiezo is er binnekort een gesprek. Daar wil ik toch niet al te zacht in gaan.
Laat dat soort zaken lekker aan je vriendin over. De werkgever heeft een contract met je vriendin, niet met jou. Jij bent geen partij in deze relatie.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is verleidelijk, dat stukje 'wraak' en ik snap het echt perfect.

Maar deze mensen kunnen gebruiken als referentie bij een volgende baan, is dat niet wat meer waard? En is dat niet iets waar je concreet iets aan hebt voor morgen en overmorgen?

* Delerium zou pas wraak nemen na de zekerheid van een nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Delerium schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:06:
Het is verleidelijk, dat stukje 'wraak' en ik snap het echt perfect.

Maar deze mensen kunnen gebruiken als referentie bij een volgende baan, is dat niet wat meer waard? En is dat niet iets waar je concreet iets aan hebt voor morgen en overmorgen?

* Delerium zou pas wraak nemen na de zekerheid van een nieuwe baan.
Onbetrouwbaar als referentie. Als men je nu al zo naait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Waarom zou je in vredesnaam het uitzendbureau het leven zuur willen maken? Mijn idee, een dergelijke actie is
  • Kansloos
  • Doelloos
  • Waardeloos
Datzelfde geldt overigens voor mensen die hun vriendin / partner bestempelen als meissie, mokkel, wijffie etc.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
JohnR schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:08:

Datzelfde geldt overigens voor mensen die hun vriendin / partner bestempelen als meissie, mokkel, wijffie etc.
Speciaal op jou verzoek aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:39
Ik zou je/haar tijd lekker stoppen in het zoeken naar een andere baan. Alsof deze werkgever hier niet vaker mee te maken heeft gehad, die gaan echt niet onder de indruk van jullie zijn hoor. Wat wil je doen, eieren tegen de ramen gooien? Contract loopt af na een voorheen prettige samenwerking. End of story imo, lekker verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31

Standeman

Prutser 1e klasse

@TS een wraakactie zal, behalve een kortstondig goed gevoel, je helemaal niets opleveren. Sterker nog, je hebt dikke kans dat het terugkaatst in de toekomst en het je alleen maar meer energie en tijd gaat kosten.

Het achterlaten en naar de toekomst kijken is veel productiever.
Anoniem: 677216 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:05:
@maartend 2 dingen:
Een transitievergoeding bij een tijdelijk contract via een uitzendbureau. :D Ik denk dat het tijd is om weer even terug op aarde te komen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 25-04-2018 09:13 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Standeman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:10:
[...]

Een transitievergoeding bij een tijdelijk contract via een uitzendbureau. :D Ik denk dat het tijd is om weer even terug op aarde te komen ;)
Sorry;

Transitievergoeding uitzendkracht

Een uitzendkracht met een dienstverband van 2 jaar of langer, heeft -ook bij opvolgende arbeidsovereenkomsten- net als een werknemer in vaste dienst recht op een transitievergoeding. Uitzendkrachten kennen vaak geen vast maandsalaris (omdat ze wisselend werken), zodat moet worden uitgegaan van het gemiddelde maandsalaris over de laatste 3 tot 5 jaar (of korter als het dienstverband korter heeft geduurd). Het uitzendbureau is de werkgever van een uitzendkracht en moet dus de transitievergoeding betalen.

NBBU en ABU uitzend-CAO

Er bestaan 2 uitzend-cao's: NBBU en ABU. Beide hanteren een eigen fasensysteem dat invloed heeft op de transitievergoeding. De opbouw van het arbeidsverleden gaat in de eerste 2 fasen van NBBU en de eerste fase van ABU anders dan erna. Als er een uitzendbeding is tellen in die fasen alleen de daadwerkelijk gewerkte weken of maanden mee voor het arbeidsverleden. Dus als de duur van de uitzendovereenkomst 26 weken is, maar er na 20 weken geen werk meer is, tellen alleen de 20 gewerkte weken mee voor het arbeidsverleden. In de andere fasen tellen dan alle 26 weken mee.

Onderbreking arbeidscontracten bij uitzendkrachten

Arbeidscontracten waartussen de onderbreking minder dan 6 maanden is geweest, worden bij elkaar opgeteld voor het berekenen van de transitievergoeding. Voor contracten voor 1 juli 2012 is deze maximale onderbreking 3 maanden. Vanaf 1 juli 2012 tellen tijdelijke contracten mee als ze elkaar binnen maximaal 6 maanden hebben opgevolgd.

Binnen 6 maanden een nieuwe baan bij dezelfde werkgever: géén transitievergoeding

De werkgever hoeft de transitievergoeding niet te betalen als hij de werknemer binnen 6 maanden weer een arbeidsovereenkomst aanbiedt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:20
Dat hebben ze mij ook ooit eens geflikt, precies op de deadline vertellen wat er met mijn contract ging gebeuren. Maar wel telkens voor die tijd laten doorschemeren dat een vast contract er wel in zat...

Nah goed, kreeg dan toch te horen dat ze niemand konden/mochten aannemen. Maar of ik die laatste maand nog wel even een nieuw persoon kon inwerken. Scheelt dat ik in mijn geval nog gewoon 4 weken aan vakantie had staan. Dus ik heb ze vriendelijk bedankt, mijn vakantie opgenomen, en dat was direct mijn laatste werkdag. Aan hun gezicht te zien vonden ze dat wel erg vervelend, maar goed, niet mijn probleem,

Snap het gevoel van wraak dan ook wel, maar je kunt ze toch weinig maken. In mijn geval had ik mijn vakantie dagen en red ik mijn financieel verder prima. Stond gewoon in mijn recht dus vakantie dagen opgenomen en heb het ze uit laten zoeken :)
[...]

Transitie vergoeding behoor je in dit geval ook gewoon te krijgen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door GoldenBatt op 25-04-2018 09:15 ]

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

@TS een wraakactie zal, behalve een kortstondig goed gevoel, je helemaal niets opleveren. Sterker nog, je hebt dikke kans dat het terugkaatst in de toekomst en het je alleen maar meer energie en tijd gaat kosten.

Het achterlaten en naar de toekomst kijken is veel productiever.

[...]

Je kan er lullig over doen, maar als je twee seconden had gezocht, wist je dat dat gewoon realiteit is sinds een paar jaar:
linkje
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
Ook al heb je altijd goede functioneringsgesprekken, en ook al hebben ze totaal geen argument voor handen als excuus om je uiteindelijk toch te ontslaan, en ook al zijn er zoveel beloftes gedaan - als je uiteindelijk toch op de stoep komt te staan heb je geen enkele poot om op te staan.

Als je dan nog wraak wil gaan nemen ook, ben je wel erg dom bezig. Zet dat aub uit je hoofd en besteed meer tijd aan het zoeken naar iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ISaFeeliN schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:16:
Ook al heb je altijd goede functioneringsgesprekken, en ook al hebben ze totaal geen argument voor handen als excuus om je uiteindelijk toch te ontslaan, en ook al zijn er zoveel beloftes gedaan - als je uiteindelijk toch op de stoep komt te staan heb je geen enkele poot om op te staan.

Als je dan nog wraak wil gaan nemen ook, ben je wel erg dom bezig. Zet dat aub uit je hoofd en besteed meer tijd aan het zoeken naar iets nieuws.
Het eerste weet ik, het 2de is aan ons. En natuurlijk is ze al bezig verder te kijken.
Lekker dom bezig zijn is soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19
Wraak biedt geen constructieve basis voor discussie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.