De installatie van de Unifi controller op een nieuwe computer is geen probleem. Het probleem zit hem in contact te krijgen (adoptie) met de Unifi AP-AC-LR. Controller programma "ziet" de Unifi AP-AC-LR gewoon. Om nu contact te krijgen moet je de Unifi AP-AC-LR resetten en dat is lastig omdat je de hele handel weer van de muur moet zien te krijgen om de reset-knop in te kunnen drukken. Is er niet een andere manier om de Unifi AP-AC-LR zonder hem van de muur te moeten halen, te resetten?
Vraag
Alle reacties
De Unifi AP's kunnen alleen benaderd worden door de controller waarmee je ze hebt ingesteld. Dus een reset is in dit geval je enige optie. Gewoon tegen de klok in draaien komt hij trouwens gewoon los hoor, de kans dat je daar iets mee sloopt is erg klein.gensnet schreef op woensdag 25 april 2018 @ 01:27:
De installatie van de Unifi controller op een nieuwe computer is geen probleem. Het probleem zit hem in contact te krijgen (adoptie) met de Unifi AP-AC-LR. Controller programma "ziet" de Unifi AP-AC-LR gewoon. Om nu contact te krijgen moet je de Unifi AP-AC-LR resetten en dat is lastig omdat je de hele handel weer van de muur moet zien te krijgen om de reset-knop in te kunnen drukken. Is er niet een andere manier om de Unifi AP-AC-LR zonder hem van de muur te moeten halen, te resetten?
Als je niet veel qua instellingen hebt, kun je je AP evt ook in stand-alone modus laten draaien. Dan kun je hem via een app op je telefoon benaderen, en kan dit ook vanaf verschillende telefoons.
@gensnet als je geen backup van je configuratie hebt gemaakt, kan je in ieder geval de Unifi niet adopten aan een nieuwe controller. Reset is dan inderdaad de enige optie. Heb je de oude controller nog?
Wanneer je gebruikersnaam en wachtwoord nog weet kan je ook een reset uitvoeren via SSH, zie ook de website van UniFi.
Wanneer je gebruikersnaam en wachtwoord nog weet kan je ook een reset uitvoeren via SSH, zie ook de website van UniFi.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 25-04-2018 08:09 ]
Met behulp van een tie wrap kan je heel eenvoudig de UAP losmaken.
Wat @rens-br al aangaf, via SSH kan je met het command syswrapper.sh restore-default ook een UAP resetten.
Wat @rens-br al aangaf, via SSH kan je met het command syswrapper.sh restore-default ook een UAP resetten.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Een backup maken werkt niet en teruglezen evenmin, omdat het programma aangeeft dat er een versie verschil is. Ja, ik heb de oude controller nog.rens-br schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:09:
@gensnet als je geen backup van je configuratie hebt gemaakt, kan je in ieder geval de Unifi niet adopten aan een nieuwe controller. Reset is dan inderdaad de enige optie. Heb je de oude controller nog?
Natuurlijk weet ik de gebruikersnaam en wachtwoord. Maar bij SSH kun je alleen maar de gebruikersnaam en wachtwoord invullen, maar waar ik die syswrapper.sh restore-default zou moeten invullen, vertel het me maar.
Nu weet ik dat zulke accesspoints niet makkelijk zijn in te stellen. Dat wist ik vooraf. Maar je zult maar een nieuwe computer kopen en tien van die Unifi AC-AP-LR hebben die elk vijf meter boven de grond hangen....... Die allemaal moeten resetten is eigenlijk ondoenlijk.
Is het dan geen optie om gewoon domweg dezelfde Controller versie te installeren. Door of op je nieuwe computer een oudere versie te installeren of op je oude computer een nieuwere versie te installeren.gensnet schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:54:
Een backup maken werkt niet en teruglezen evenmin, omdat het programma aangeeft dat er een versie verschil is. Ja, ik heb de oude controller nog.¨-*
Heb je al ooit met SSH gewerkt? Want als je ingelogd bent via SSH op je UniFi, kan je daarna gewoon beide commands typen.Natuurlijk weet ik de gebruikersnaam en wachtwoord. Maar bij SSH kun je alleen maar de gebruikersnaam en wachtwoord invullen, maar waar ik die syswrapper.sh restore-default zou moeten invullen, vertel het me maar.
Pagina: 1