Toon posts:

Wat is een patchkast en hoe werkt het??

Pagina: 1
Acties:
  • 5.973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij precies uitleggen wat een patchkast is en hoe je die werkt?

weet iemand anders een website waar het duidelijk staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het je kan het zien als een grote hub ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 21:42 schreef Penceel20 het volgende:
Dus het je kan het zien als een grote hub ofzo?
ik geloof het wel, ja

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zondag 15 juli 2001 21:43 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

ik geloof het wel, ja
geloof het ook... maar dacht dat je met een patchkast zelf de verbindingen kan aanbrengen, volgens mij is het een soort oude telefooncentrale ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb net een plaatje gezien dat er een kabel van de pc naar de patchkast gaat en vandaar weer een korte kabel naar een hub eronder...
waarom dan niet gelijk die kabel in de hub plaatsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit bedoel ik dus..
Afbeeldingslocatie: http://www.startech.com/structuredwiring/diagram.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Een patch panel is geen hub. Het nut van een patch panel is vooral terug te vinden in de overzichtelijkheid. Neem een groot kantoor met tig outlets in de muur. Deze outlets nummer je en daarachter lopen kabels naar 1 of meerdere patch panels die ook genummerd zijn. Dichtbij het patch panel plaats je hubs/switches/routers die met overzichtelijke kabels verbonden worden.

Als een computer in een ander netwerk moet komen, maar bijvoorbeeld wel in hetzelfde wall outlet dan hoeft alleen van het patch panel het korte kabeltje gepatched te worden naar bijvoorbeeld de nieuwe hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahhhh....
dus het is meer voor het overzicht en gemak.

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad handig en vaak kun je ook de telefoons ermee patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even heel simpel uitleggen.

Je plaatst je hub op 1 centraal punt in je organisatie. Vanaf de hub moet er naar elke werkplek een kabel. Je kunt deze zelf over de grond of plafond trekken als je die nodig hebt. Lijkt me niet handig.

Daarom laat je een bedrijf kabel in de muur verwerken die allemaal naar dat centraalpunt lopen. Net zoiets als je stopcontact naar de meterkast loopt.

Op elke kammer zitten dus aansluitingen voor netwerk/telefoon die naar dat centraal punt lopen. Op dat centraalpunt zit een paneel waar al die kabels weer uitkomen. Hiermee kun je heel makkelijk aansluiting leggen naar werkplekken.

Je stopt in de hub 1 kabel en die gaat in de patchpaneel. Vervolgens stop je op de kamer in de corresponderende aansluiting nog een kabel en daar sluit je telefoon of computer op aan.
Pagina: 1