Verwijderd
Anders de "bolle" kopen die heeft ook heel hoge reso's en refreshrates!
Iemand anders nog suggesties?
Die LG 775FT is niet zo'n goede vind ik...beetje lage refresh enzo (1280x1024 @ 60 Hz maximaal)
795FT is een stuk beter, maar ook dik duurder
De 19" versie die'k nou heb draait ook zeer mooi...
If nothing is written below, I was the last to reply...
Ik hoor CTX, Philips, LG.. which one?!?!
Verwijderd
Verwijderd
Ga gewoon bij winkel langs en ga kijken..
een monitor is toch best wel persoonlijk denk ik...
iedereen kan wel zeggen neem deze, maar het ligt ook aan je videokaart.
Een Geforce is lang niet zo mooi/strak/helder als bijv. een G400
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
(MultiSync FE700 Specificaties
Beeldbuis: 43 cm - (17 inch) ultravlakke beeldbuis met Aperture grill masker
Ontspiegeling: OptiClear™ coating (lambda Œ coating)
Effectief beeldoppervlak: 325 x 243.8 mm (bij volledig beeld)
Rasterafstand: 0.25 mm
Lijnfrequentie: 31 - 70 kHz
Beeldfrequentie: 55 - 120 Hz
Maximale resolutie: 1280 x 1024 @ 66 Hz
Aanbevolen resolutie: 1024 x 768 @ 85 Hz
Veiligheid/ergonomie:
CE, TÜV GS, TÜV, TCO '99, ERGONOMIE, ISO 9241-3/-7/-8
Afmetingen: 403 x 427 x 424mm
Gewicht: 19kg
Garantie 3 jaar on-site
Je kan 'm toch wel zelf in de winkel kopen, of moeten wij dat ook doen?
Is een slap aftreksel van de 795.
Lees er de c't april(blz 73) maar op na.
Geringe horizontale freq.,convergentie fouten,slechte scherpte,helderheid aan de randen neemt af en verkleurde hoeken.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Verwijderd
Verwijderd
Ik zei dat 'ie minimaal op 75Hz in res. van 1280x1024 moet draaien, waarom ga je dan dieper op die NEC in die dat helemaal niet kan??
En bij de weg, thanks Titan...
Maar is Belinea goed naar te kijken?
---------------------------------------------
Heb ik er nog 1: De CTX VL710 voor 689,-.
1280x1024 @ 85Hz en meer goede opties. Misschien wat?
---------------------------------------------
Anyways, ik hoef ook niet per se een vlakke beeldbuis hoor... Zegt u het maar!
Verwijderd
Ikheb een groote en belangrijke tip:
Kijk naar de monitor in de winkel(je hoeft m daar niet te kopen)ga er ff achter zitten speel wat met resoluties enz. Je gaat toch éen helehoop tijd achter dat ding doorbrengen
ThaVinnY
Verwijderd
Je moet het inderdaad zien, daat heb vinnie groot gelijk in, weet je, doe NIET de moeite om die Belinea gezien, dit merk is behoorlijk gehaat en komt ALTIJD slecht uit testen! Kijk gewoon naar CTX, Sony en eventueel Philips, de laatste is ook niet echt duur, gewoon een paar goeie merken kiezen en de monitoren zien. Overigens is de S700 (goedkoopste 17" IIyama, wordt behoorlijk minacht) ook een leuke monitor, maar qua specs. kan hij maar net met de Belinea meekomen en erger, hij kan niet eens 1600x1200...!
Ik zou in elk geval naar CTX, goedkopere Sony's en Philips kijken, die zijn ook goed verkrijgbaar...
Verwijderd
Maar is mooie scherpe monitor met vlak scherm en niet duur. Ik had hem voor 650,=
Verwijderd
Die NEC heeft een heel goed scherm en trekt vaak gewoon 1600x1200@75hz.
Verwijderd
Wat ik ook moet hebben is tenminste res. van 1280x1024 mogelijk op 75Hz minimaal, zit dat ook allemaal op die NEC?
Nou, Belinea is dus bij deze afgevallen en ik moet minstens een dotpitch van 0.26 of lager hebben, weet ik dat ook weer.
De zoektocht naar de voor mij ultieme monitor voor een lage prijs gaat voort
Verwijderd
Verwijderd
Hoe dan? Ik gebruik nu de standaarddrivers van NEC. Moet ik dan andere monitordrivers gebruiken? Welke dan? En is het niet schadelijk voor de monitor? Ik wil hem wel graag op 1280x1024 hebben met 75 hertz ofzo.Eh monitors zijn ook te tweaken hoor.
Die NEC heeft een heel goed scherm en trekt vaak gewoon 1600x1200@75hz
Thnx.
Als ik veel monitor voor weinig geld kan krijgen zal het me een rotzorg zijn welke naam erop staat. Zowel LG (zie de 795FT) als CTX (zie de PR711F en PR960F) hebben bewezen dat ze zeer goede monitoren kunnen maken. Dat jij nou zonodig de heilige IIyama wilt hebben...die zijn ook niet altijd even best.
Oja...S704HT en A702 1280 x 1024 @ 90Hz max.
Geen 100 of 120 Hz dus
Ik zou overigens niet proberen je monitor te tweaken. Het hoogspanningscircuit is vrij gevoelig voor overbelasting. De winst staat in geen verhouding tot het risico...
Na het LAN was ik de ENIGE zonder hoofdpijk en andere oogafwijkingen.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
17"scherm
Trinitron Flattron beeldbuis
0.24 dotpitch
Max 1600x1200
Doet 1280x1024 op 105Hz
Lijkt me een mooi rijtje en CTX wordt door de geleende techniek van ze steeds een beter merk dat BTW een service punt in nederland heeft.
Ik zou zeggen ga daar eens naar kijken. Heb m net in de winkel gezien en het ziet er niet slecht uit erg goed helder beeld. Alleen kost ie hier bij de mycom 779 gulden maar als je ffies zoekt vindt je m onder de 700 en niet dan is ie hij die extra tientjes waard.
ThaVinny
Geen geld (als het zo is)
Hans(3danmaarweer)
Verwijderd
In de mycom folder staat dit:
1280x1024 op 105Hz
Maar op de CTX site die ik later checkte staat dit:
1280x1024/1024x768 (Max.): 78Hz/105Hz
dus ze naaien de boel! Maar dan nog is dit een hele mooie want hij doet nog steeds je 1280x1024 op 78 Hz dus binnen de limiet.
Jammer dat de 1600x1200 net neit helemaal lekker draait(67Hz) maar ik dnek dat ie 70Hz ook wel aankan(kan je oog ook wel net)
Sorry maar was dus neit mijn fout ik kan een scan maken om het te bewijzen!
ThaViNNy
Verwijderd
Denk toch dat ik voor die CTX ga: De VL710.
Goeie refreshrate en ik hoef toch geen Flatte beeldbuis te hebben...
In ieder geval bedankt jongens!
Veel replies!
Verwijderd