Ik woon op dit moment in de buurt van Dordrecht en ben eigenlijk op zoek naar een bioscoop waar ze nieuwe films nog gewoon in 2D aanbieden. Het lijkt wel of dat compleet onmogelijk is geworden in Nederland. Zelfs Kinepolis biedt deze mogelijkheid niet, terwijl ze het in Vlaanderen wel doen. Misschien dat iemand hier een tip heeft?
Het lijkt mij dat dat afhangt van de filmmakers, of de film in 2D of 3D wordt aangeboden. Een snelle blik op Pathe.nl leert mij bovendien dat de meeste 3D films daar zowel 2D als 3D worden aangeboden.
In dordrecht zit 'The movies'' en volgens de site is alles 2D, behalve Avangers.
Ook Kinepolis heeft veel 2D films.
Het is maar net welke film je wilt zien.
Avengers draait in Wolff Cinerama in Rotterdam in 2D
Ook Kinepolis heeft veel 2D films.
Het is maar net welke film je wilt zien.
Avengers draait in Wolff Cinerama in Rotterdam in 2D
[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 24-04-2018 23:33 ]
Vue wil nog wel eens de 2D versies draaien als de populariteit van de film in de bios een beetje ten einde is.
Smiling as the shit comes down...
Eerst dacht ik even dat je een grap maakte, maar die dingen bestaan dus echthcQd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 01:01:
Je kunt natuurlijk ook een 2D-bril halen.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Het is gelukkig een hype zoals het in de jaren 50 en 80 ook was. Nog even geduld en het is weer normaal.
Yeah voor Imax 3D zijn ze er. Ideaal.AW_Bos schreef op woensdag 25 april 2018 @ 01:03:
[...]
Eerst dacht ik even dat je een grap maakte, maar die dingen bestaan dus echt
Ik hoop dat 3D uiteindelijk verdwijnt. Zorgt alleen maar voor hoofdpijn en ergernis (snelle beelden zijn amper te volgen)
Ik denk het niet.sugarlee89 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 05:28:
Het is gelukkig een hype zoals het in de jaren 50 en 80 ook was. Nog even geduld en het is weer normaal.
3D (stereoscopie) heeft inderdaad zijn stuiptrekkingen gekend in de jaren 80 en daarvoor ook nog, maar met de komst van 3D in IMAX denk ik toch wel dat het een blijvend iets is.
4D however, nah.
Overigens vindt ik het zelf ook relaxed om af en toe eens een "gewone" 2D film te kijken, op de een of andere manier begint die enorme bril toch altijd weer te irriteren.
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
Hear hear, verschrikkelijk die 3D-ellende.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Gewoon boycotten, dan de UHD kopen en thuis in 2D kijken.
Sowieso is sinds 2010 de omzet van 3D films in Amerikaanse bioscopen al gedaald van ~ 2.3 naar ~ 1.5 miljard.
Verderis in Pricewatch nog maar minder dan 5% van de TV's voorzien van 3D-technologie.
Hou vol; waarschijnlijk zal je met een jaartje of 4 a 5 ervanaf zijn.
Sowieso is sinds 2010 de omzet van 3D films in Amerikaanse bioscopen al gedaald van ~ 2.3 naar ~ 1.5 miljard.
Verderis in Pricewatch nog maar minder dan 5% van de TV's voorzien van 3D-technologie.
Hou vol; waarschijnlijk zal je met een jaartje of 4 a 5 ervanaf zijn.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Bij de Kinepolis en Pathe zijn er anti-3D brillen verkrijgbaar. Maak ik zelf gebruik van i.v.m. met vermoeidheid en ik een slechte "samenwerking" tussen beide ogen heb, waardoor ik de aparte film lagen werkelijk apart ga zien.
Excuus, was al gesuggereerd.hcQd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 01:01:
[ Voor 29% gewijzigd door JW1904 op 20-05-2018 15:46 ]
Gelukkig niet alleen voor IMAX 3D, maar ook voor normale 3D: http://www.2d-glasses.com/Lootbox schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:17:
[...]
Yeah voor Imax 3D zijn ze er. Ideaal.
Ik hoop dat 3D uiteindelijk verdwijnt. Zorgt alleen maar voor hoofdpijn en ergernis (snelle beelden zijn amper te volgen)
Zelf heb ik een paar weken geleden ook weer eens een nieuwe besteld, want mijn oude (van 4 en 7 jaar oud) begonnen een beetje gaar te worden.
The devil is in the details.
Zijn er bioscopen waar dat niet kan dan? Bij elke Vue (Apeldoorn, Hoorn) en Pathe (Arnhem) waar ik het afgelopen jaar ben geweest draaien ze films gewoon nog in 2D. Ook bij Cinemajestic in Zutphen draaien ze gewoon nog 2D
Share and Enjoy!
Rotterdam pathe. Schouwburg plein vooral. Maar wel beperkt.
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:06:
Ik woon op dit moment in de buurt van Dordrecht en ben eigenlijk op zoek naar een bioscoop waar ze nieuwe films nog gewoon in 2D aanbieden. Het lijkt wel of dat compleet onmogelijk is geworden in Nederland. Zelfs Kinepolis biedt deze mogelijkheid niet, terwijl ze het in Vlaanderen wel doen. Misschien dat iemand hier een tip heeft?
In Kinepolis Jaarbeurs Utrecht draaien ze grote films naast 'Laser Ultra 3D' (wat een naam) ook in 2D. Zo ga ik vanmiddag naar de nieuwe Avengers in 2D.
Laser? Da's wel een heel oud buzzword. Dat moet tegenwoordig "Smart Blockchain 3D in the Cloud powered by Ai" zijnNvM schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:37:
In Kinepolis Jaarbeurs Utrecht draaien ze grote films naast 'Laser Ultra 3D' (wat een naam) ook in 2D. Zo ga ik vanmiddag naar de nieuwe Avengers in 2D.
Share and Enjoy!
Het is anders steeds zeldzamer dat een film die primair in 3D draait, ook in 2D beschikbaar is.GreNade schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:38:
Zijn er bioscopen waar dat niet kan dan? Bij elke Vue (Apeldoorn, Hoorn) en Pathe (Arnhem) waar ik het afgelopen jaar ben geweest draaien ze films gewoon nog in 2D. Ook bij Cinemajestic in Zutphen draaien ze gewoon nog 2D
Zoals hierboven al opgemerkt is, gebeurd dat meestal pas als een film over zijn grootste populariteit heen is, en er geen grote concurrentie is. Het heeft hier 3 weken geduurd voordat Tomb Raider eindelijk in 2D te zien was, terwijl het 3D element in die film bar weinig toevoegd.
Volgends de Faq van de betreffende site werken ze niet bij IMAX:Hahn schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:38:
[...]
Gelukkig niet alleen voor IMAX 3D, maar ook voor normale 3D: http://www.2d-glasses.com/
Zelf heb ik een paar weken geleden ook weer eens een nieuwe besteld, want mijn oude (van 4 en 7 jaar oud) begonnen een beetje gaar te worden.
Do 2D Glasses work at IMAX theaters?
Alas, no. IMAX uses a different technology than normal movie theaters so 2D-Glasses will not work at an IMAX theater. You can, however, ask the employees at the IMAX theater about 2D conversion, it may be available.
Heb je niet een andere bril gehaald voor IMAX dan van hun site?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Een hype die nu al tien jaar bestaat? Ik denk dat 3D gewoon populairder is dan je zelf durft toegeven, zeker nu het niet meer zo in your face is.sugarlee89 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 05:28:
Consultant - Autogek
Zoals al gesuggereerd werd zijn er in elke bioscoop nog wel 2D zalen 
IMAX en Dolby zijn super tof maar te duur voor de exploitanten om toe te passen in iedere bioscoopzaal.
IMAX en Dolby zijn super tof maar te duur voor de exploitanten om toe te passen in iedere bioscoopzaal.
Zo ver ik weet bied vrijwel elke bios films in 2D aan? Alleen vaak niet gelijk in het begin dus dan moet je even wachten ( Pathe en Vue )
hij bedoeld 4DX waarschijnlijk. Dat is de ervaring met bewegende stoelen etc erbij, voor de "echte" ervaringanandus schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:48:
[...]
Tenzij je naar een foto kijkt, zijn alle films toch in vier dimensies?
[ Voor 56% gewijzigd door hollandnick op 25-04-2018 11:46 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
De nieuwe IMAX 3D gebruikt een andere techniek (daar komt die hype term Laser ook bij), vriendin was op zoek naar zo'n bril via haar opticien en die blijken behoorlijk prijzig (50+ euro) te zijn vanwege de techniek bij deze nieuwe IMAX (oude is afaik gewoon van die polarized glazen), maar ik neem aan dat er nog steeds IMAX theaters zijn die de oude techniek gebruiken en je die 2D glasses wel zou kunnen gebruiken.ShellGhost schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:34:
[...]
Volgends de Faq van de betreffende site werken ze niet bij IMAX:
Alas, no. IMAX uses a different technology than normal movie theaters so 2D-Glasses will not work at an IMAX theater. You can, however, ask the employees at the IMAX theater about 2D conversion, it may be available.
Volgens mij had Pathé rotterdam namelijk losse brilletjes voor mensen die absoluut geen 3D wilde kijken (of afwijking aan ogen hadden), mogelijk zou je daar kunnen vragen of die ergens te koop zijn. Die opticien doet behoorlijk moeilijk om zo'n ding te willen bestellen.
Maar als ik me kan herinneren van recente films, alle 3D films die ik heb gezien, lijken nog die polarized versies, dus zouden die nog steeds op veel bioscopen kunnen werken.
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 25-04-2018 13:07 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
laatste starwars in utrecht kinepolis in 2d gezien, dat kan dus wel bij hun, af en toe.
Volgens mij kan dit bij iedere bioscoop wel, maar vaak niet prime time en niet iedere film... En inderdaad, genoemde 2D brillen (zijn gewoon dezelfde 3D brillen, maar dan voor beide ogen hetzelfde glas...).
Voor mij is 3D overigens juist een belangrijke reden om naar de bioscoop te gaan! Op de eigen TV is het vermakelijk maar voegt het weinig toe. Op het grote scherm vind ik het geweldig! Maar ik snap dat dat niet voor iedereen geldt... Ik denk dat 3D wel gaat blijven. Bioscopen waren op enig moment op sterven na dood (nou ja... een beetje) omdat iedereen ook thuis een groot scherm kon hebben staan. Door de toevoeging van 3D, Atmos geluid, IMAX, 4D, etc. trekken ze nu weer mensen naar de zalen.
Voor mij is 3D overigens juist een belangrijke reden om naar de bioscoop te gaan! Op de eigen TV is het vermakelijk maar voegt het weinig toe. Op het grote scherm vind ik het geweldig! Maar ik snap dat dat niet voor iedereen geldt... Ik denk dat 3D wel gaat blijven. Bioscopen waren op enig moment op sterven na dood (nou ja... een beetje) omdat iedereen ook thuis een groot scherm kon hebben staan. Door de toevoeging van 3D, Atmos geluid, IMAX, 4D, etc. trekken ze nu weer mensen naar de zalen.
[ Voor 22% gewijzigd door kazz1980 op 25-04-2018 13:49 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Anoniem: 63072
De nieuwe Avengers draait bij Kinepolis Almere ook in 2D. Daar ga ik Vrijdag fijn heen. Ik heb Spiderman: Homecoming daar ook in 2D gezien. Maar sommige films die niet populair genoeg zijn om in twee zalen te draaien hebje inderdaad pech. Daar draaien ze dan alleen de 3D variant van als die er is.Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:06:
Ik zou ook veel liever zien dat er óók tijdens de populaire tijden, en bij de grote films veel meer in 2D gedraaid wordt.
En dan uiteraard óók in de high-end zalen!
Zo heeft de Vue in Eindhoven die fantastische Dolby Cinema zaal met 3-color laser-projectoren (excuses voor het oude buzzword
).
Beeld ziet er gewoon FANTASTISCH uit... in 2D welteverstaan!
Voor de 3d weergave daar hebben ze speciale 3-color RGB bandpass-interferentiefilters in de brillen zitten.
dat is een RAMP als je al brildragend bent, zoals ik.
Probleem is dat die 3D brillen een spiegelende coating aan beide zijden hebben, wat ervoor zorgt dat lichte delen van het geprojecteerde beeld heen-en-weer blijven spiegelen tussen je eigen brillenglazen en die 3D brilletjes, waardoor het waargenomen contrast compleet naar de haaien gaat, en je allemaal wazige halo's in beeld ziet.
Tot zover de super-high-end-3-color-laserprojectie dus.
Ik ga heel graag naar die zaal vanwege de uitmuntende kwaliteit... maar in 3D ??... *NOOIT* meer, nog niet voor niets!
En dan uiteraard óók in de high-end zalen!
Zo heeft de Vue in Eindhoven die fantastische Dolby Cinema zaal met 3-color laser-projectoren (excuses voor het oude buzzword
Beeld ziet er gewoon FANTASTISCH uit... in 2D welteverstaan!
Voor de 3d weergave daar hebben ze speciale 3-color RGB bandpass-interferentiefilters in de brillen zitten.
dat is een RAMP als je al brildragend bent, zoals ik.
Probleem is dat die 3D brillen een spiegelende coating aan beide zijden hebben, wat ervoor zorgt dat lichte delen van het geprojecteerde beeld heen-en-weer blijven spiegelen tussen je eigen brillenglazen en die 3D brilletjes, waardoor het waargenomen contrast compleet naar de haaien gaat, en je allemaal wazige halo's in beeld ziet.
Tot zover de super-high-end-3-color-laserprojectie dus.
Ik ga heel graag naar die zaal vanwege de uitmuntende kwaliteit... maar in 3D ??... *NOOIT* meer, nog niet voor niets!
[ Voor 4% gewijzigd door BrainCrash op 25-04-2018 13:54 ]
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Euh...? Het is gewoon een Laser-projector? Hoe moeten ze het dan noemen?GreNade schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:40:
[...]
Laser? Da's wel een heel oud buzzword. Dat moet tegenwoordig "Smart Blockchain 3D in the Cloud powered by Ai" zijn
Dat het een laserprojector betreft heeft natuurlijk vrij weinig te maken met de 3D, maar goed om te weten. Grapje moet ook kunnen toch?kazz1980 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:52:
[...]
Euh...? Het is gewoon een Laser-projector? Hoe moeten ze het dan noemen?
Share and Enjoy!
Eens. En ja, grapje moet kunnen.GreNade schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:53:
[...]
Dat het een laserprojector betreft heeft natuurlijk vrij weinig te maken met de 3D, maar goed om te weten. Grapje moet ook kunnen toch?
Wel relevant in het kader van 3D is dat de combinatie 3D en laser projectie maakt dat het 3D rustiger voor de ogen is (is althans mijn gevoel) doordat het contrast/verzadiging beter is.
Wat mij betreft mag 3D ook wegvallen. Heb het ergens hier ook al eens aangegeven.
Cars 3 op BD? Sure, 4k BD? Nope, alleen in de VS. In Europa 3D en geen optie voor 4K variant.
Zelfde voor Coco. VS 4K geen 3D en hier 3D, geen 4k. Grappige is juist dat je in Amerika leest dat ze allemaal importeren vanuit Europa voor 3D en dat Europeanen uit de VS importeren voor 4K.
Films kun je zoals aangegeven vaak nog wel 2D vinden in de bioscopen. Als ze populair zijn in meerdere zalen, anders later wanneer ze niet meer zo populair zijn.
Thuis een 4K 3D tv staan. Nog een bril bij gekocht buiten de 2 standaard varianten, maar die bijgekochte heeft de optie om 1 deel te laten zien. Als we er nog eens eentje bij kopen, dan kun je het andere deel laten zien waardoor je bijvoorbeeld splitscreen Multi player kan doen op het volledige scherm. Het werkt, dat wel. Maar uiteraard welgeteld 3D en splitscreen 2x gebruikt op de tv. Dus zonde.
Cars 3 op BD? Sure, 4k BD? Nope, alleen in de VS. In Europa 3D en geen optie voor 4K variant.
Zelfde voor Coco. VS 4K geen 3D en hier 3D, geen 4k. Grappige is juist dat je in Amerika leest dat ze allemaal importeren vanuit Europa voor 3D en dat Europeanen uit de VS importeren voor 4K.
Films kun je zoals aangegeven vaak nog wel 2D vinden in de bioscopen. Als ze populair zijn in meerdere zalen, anders later wanneer ze niet meer zo populair zijn.
Thuis een 4K 3D tv staan. Nog een bril bij gekocht buiten de 2 standaard varianten, maar die bijgekochte heeft de optie om 1 deel te laten zien. Als we er nog eens eentje bij kopen, dan kun je het andere deel laten zien waardoor je bijvoorbeeld splitscreen Multi player kan doen op het volledige scherm. Het werkt, dat wel. Maar uiteraard welgeteld 3D en splitscreen 2x gebruikt op de tv. Dus zonde.
Thuis nog een ouderwetse 3D televisie staan... Inmiddels met volgens mij wel10 brillen (want die werden op enig moment massaal gedumpt en kostten geen drol meer). Maar gebruik het ook héél weinig. Alleen bij bepaalde films waar het echt iets toevoegt, maar dat zijn er weinig! 3D voor thuis is volgens mij enkel interessant als je een 77"of groter scherm hebt staan.... In alle andere gevallen werkt 3D thuis gewoon niet goed... Het is meer of je in een diep gat kijkt dan dat de beelden echt naar voren komen - zoals in de bioscoop wel het geval is. 3D in de bioscoop mag van mij dus wel blijven - maar op televisies is het terecht geflopt.Arunia schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:02:
Wat mij betreft mag 3D ook wegvallen. Heb het ergens hier ook al eens aangegeven.
Zolang bioscopen door de 3d label een euro extra op een kaartje kunnen plakken zullen ze het doen.
Gelukkig draait er altijd wel een van de bioscopen in mijn regio (Heerlen-Sittard-Maastricht) een 2d versie van een film. Vue draait bijvoorbeeld avengers ook in 2d vanaf begin.
Gelukkig draait er altijd wel een van de bioscopen in mijn regio (Heerlen-Sittard-Maastricht) een 2d versie van een film. Vue draait bijvoorbeeld avengers ook in 2d vanaf begin.
Ah ik zie dat ze het daar wel doen, in Dordrecht was het niet mogelijk.TheDudez schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:49:
Rotterdam pathe. Schouwburg plein vooral. Maar wel beperkt.
[...]
Kopen van de blu-ray is voor mij geen reële optie. Die is duurder in aanschaf dan een bioscoopkaartje (ik kijk een film maar 1 keer).
Ik vind het zo opmerkelijk dat het in Nederland gewoon amper te vinden is, terwijl het in Antwerpen gewoon in de grootste zaal draait. Een zaal waar meer mensen ingaan dan de grootste zalen in Nederland. Blijkbaar is er in Vlaanderen wel animo voor?
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 25-04-2018 15:38 ]
Anoniem: 63072
Ik heb voorheen bij vrienden 3D op een FullHD televisies gezien, zowel actief als passief. Bij actief kreeg ik hoofdpijn bij passief was het beeld duidelijk minder scherp.Arunia schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:02:
Ik heb zelf nu thuis een 4k 3D tv met passieve bril. (De bioscoop brillen werken zelfs prima thuis!) En dan heb je de rust van een passief systeem met de FullHD resolutie van een actief systeem.
Daarnaast waren die oudere TV's veel kleiner, waardoor je het idee zat door een gat in een kijkdoos te kijken. Op de nieuwe betaalbare grote TVs is het kijkdoos effect weg en is 3D vergelijkbaar met de bioscoop.
Ik vermoed dat 3D thuis vooral geflopt is omdat het simpelweg niet fatsoenlijk werkte op FHD en de schermen te klein waren. Als het bij UHD en de huidige scherm groottes geïntroduceerd was, dan was het waarschijnlijk veel beter ontvangen.
Ik bedoelde te zeggen dat er gelukkig niet alleen 2D-brillen zijn voor IMAX, maar ook voor non-IMAX-films. De 2D-glasses die ik linkte zijn alleen voor non-IMAX.ShellGhost schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:34:
[...]
Volgends de Faq van de betreffende site werken ze niet bij IMAX:
Voor zover ik weet worden er drie verschillende systemen voor 3D gebruikt. Met circulair gepolariseerde glazen (RealD 3D, maar ook veel 3D TV's), verticaal/horizontaal gepolariseerde glazen (het oude Imax 3D, hier zou je ook je polaroid zonnebril voor kunnen gebruiken) en met chromatische filters (het nieuwe laser Imax 3D). Je moet natuurlijk wel de juiste hebben.
Dus dan houd je de halvering van de refreshrate maar verliest het 3D, blijft ruk.hcQd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 01:01:
Ze moeten gewoon echte 2D aanbieden, maar daar word ik ook vaak in teleurgesteld helaas.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo werkt passief 3D niet. Beide beelden worden tegelijk weergegeven, de filters in de glazen pikken het juiste beeld per oog eruit.Gonadan schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:17:
Dus dan houd je de halvering van de refreshrate
Dan verlies je resolutie, dus of dat nou zoveel beter is?hcQd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:54:
[...]
Zo werkt passief 3D niet. Beide beelden worden tegelijk weergegeven, de filters in de glazen pikken het juiste beeld per oog eruit.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ehm, halvering van de resolutie dus.hcQd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:54:
Zo werkt passief 3D niet. Beide beelden worden tegelijk weergegeven, de filters in de glazen pikken het juiste beeld per oog eruit.
Feit is wel dat die technieken om het 3D te maken het 2D beeld op z'n zachtst gezegd verneuken, een 2D bril maakt dat niet meer goed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zucht inderdaad, dat is simpelweg niet waar. Veel bioscopen werken gewoon met één projector die de beelden om en om projecteert. Niet voor niets zie je HFR tegenwoordig steeds vaker, wat inderdaad minder vaag is dan gewone 3D.
Ik zat dus niet mis met m'n refresh.
Ik zat dus niet mis met m'n refresh.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het verschil met 30 jaar geleden is natuurlijk wel dat dankzij digitale technologie de beelden perfect aansluiten, ook wanneer geprojecteerd. Dat was met CRT onmogelijk.
De 3D op zich vind ik geweldig (mits goed uitgevoerd) maar die lompe brillen stoor ik mij wel aan. Morgen Avengers kijken in IMAX 3D overigens
De 3D op zich vind ik geweldig (mits goed uitgevoerd) maar die lompe brillen stoor ik mij wel aan. Morgen Avengers kijken in IMAX 3D overigens
Het kijkdooseffect ken ik wel, maar dat relateer ik persoonlijk meer aan de stijl van de film. Je hebt films die 'gewoon' in 3D opgenomen zijn, een beetje bewerkt en zien er dan mooi uit. Maar je hebt ook films die veel 3D-effecten achteraf gemaakt hebben en heel veel scènes bewust op het 3D-effect ingericht hebben. Dan krijg je al snel zo'n kijkdoosgevoel met van die dieptelaagjes. Dat vind ik dan vaak wel zonde, want goed uitgevoerd kan het best gaaf zijn.Anoniem: 63072 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:43:
Daarnaast waren die oudere TV's veel kleiner, waardoor je het idee zat door een gat in een kijkdoos te kijken. Op de nieuwe betaalbare grote TVs is het kijkdoos effect weg en is 3D vergelijkbaar met de bioscoop.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Namens de nationale bond voor half blinden. Is dit Topic ook voor mij een frustratie puntje.
Ja er zijn nog zat 2D films maar nooit de opening weekenden of juist als de film 8n de bios op zijn einde loopt.
En Nee ik ben niet zo zeikert dat er uitzonderingen gemaakt moeten voor die paar half blinden maar jammer vind ik het wel. Ik ga echter veel minder naar de Bios dan vroeger door de 3D films.
Maar ik ga wel even zoeken naar z'n 2D bril erg benieuwd of dit werkt.
ter compensatie heb ik thuis maar een 75" tv opgehangen
Ja er zijn nog zat 2D films maar nooit de opening weekenden of juist als de film 8n de bios op zijn einde loopt.
En Nee ik ben niet zo zeikert dat er uitzonderingen gemaakt moeten voor die paar half blinden maar jammer vind ik het wel. Ik ga echter veel minder naar de Bios dan vroeger door de 3D films.
Maar ik ga wel even zoeken naar z'n 2D bril erg benieuwd of dit werkt.
ter compensatie heb ik thuis maar een 75" tv opgehangen
My life is in 2D, How about yours?
De Vue in Kerkrade draait Avengers Infinity War vanaf gister ook in 2D. En meer dan 1 voorstelling per dag.BroederM schreef op donderdag 26 april 2018 @ 01:52:
Yippie kay yeah. Dus gister geweest.
Is trouwens wel weer economisch dat ze deze film vaker in 2D vertonen. Zeker in complexen met meerdere zalen. Infinity War is een langere film en dus zijn er minder voorstellingen achter elkaar mogelijk. Door de 2D variant toe te voegen in een 2e zaal (Vue koos gelukkig de beste 2e zaal daarvoor) zijn weer meer voorstellingen per dag mogelijk.
Bij de filmhallen in Amsterdam is vorig jaar een enquête gehouden mbt 3d films. De uitslag was er zo negatief over de ze gelijk zijn gestopt met 3d voorstellingen. Gisteren dus the Avengers lekker in 2d gezien.
Ik ben daar helemaal niet verbaasd over. Niet alleen is 3D door onze collectieve strot geduwd terwijl veel mensen het storend vinden of niks vinden toevoegen, maar daarnaast is het nog eens duurder ook. Er zijn hier meer redenen voor dan alleen dit puntje maar ik ben sinds de opkomst van de 3D-film misschien 3 keer naar de bioscoop geweest waar ik vroeger toch wel eens per maand naar de film ging.Labbers schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:14:
Bij de filmhallen in Amsterdam is vorig jaar een enquête gehouden mbt 3d films. De uitslag was er zo negatief over de ze gelijk zijn gestopt met 3d voorstellingen. Gisteren dus the Avengers lekker in 2d gezien.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik begreep van Kinepolis dat zij ook 3D naar 2D brillen verkopen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Is er kwaliteit verlies?
Je verwijdert de helft van de film, zou gek zijn als er geen kwaliteitsverlies zou zijn. Uiteindelijk moeten die andere beeldjes ook ergens vandaan komen, het is niet alsof er 2 2D filmsetups gebruikt worden voor een 3D film. Uiteindelijk hou je minder over dan bij dedicated 2D.Ryan_ schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:56:
Ik begreep van Kinepolis dat zij ook 3D naar 2D brillen verkopen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Is er kwaliteit verlies?
Ik vraag me af of het altijd dezelfde laag van de 2 is die bij een film weg mag vallen. Het klinkt alsof je met zo'n 2D-bril kans hebt dat je precies de laag blijft zien die bij de 'echte' 2D-versie juist is weggelaten. Hoewel er natuurlijk maar max. ongeveer 10centimeter (afstand tussen beide ogen) perspectiefverschil in de shots zou moeten zitten, maar toch.
Hier in Groningen heb je op minder populaire tijden gewoon 2D. Ben niet zo anti 3D als menig Tweaker, al vind ik het bij animatiefilms veel meer toevoegen dan reguliere speelfilms. Bij de echte scenes voelt het dan vaak alsof ze 3 statische dieptelagen hebben waar voorwerpen in kunnen zitten, terwijl het CGI-gedeelte in zo'n film dat dan weer niet heeft.
Als ik mag kiezen heb ik liever HFR er uit en 3D er in, dan andersom :-P.
Hier in Groningen heb je op minder populaire tijden gewoon 2D. Ben niet zo anti 3D als menig Tweaker, al vind ik het bij animatiefilms veel meer toevoegen dan reguliere speelfilms. Bij de echte scenes voelt het dan vaak alsof ze 3 statische dieptelagen hebben waar voorwerpen in kunnen zitten, terwijl het CGI-gedeelte in zo'n film dat dan weer niet heeft.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dat ligt er een beetje aan of het native in 3D gefilmd is, of dat het achteraf geconverteerd is naar 3D. Dat laatste werkt gewoon niet echt goed.MsG schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:55:
Ik vraag me af of het altijd dezelfde laag van de 2 is die bij een film weg mag vallen. Het klinkt alsof je met zo'n 2D-bril kans hebt dat je precies de laag blijft zien die bij de 'echte' 2D-versie juist is weggelaten. Hoewel er natuurlijk maar max. ongeveer 10centimeter (afstand tussen beide ogen) perspectiefverschil in de shots zou moeten zitten, maar toch.
Share and Enjoy!
De laatste 3D film die ik gezien heb is Minions, en daar vond ik het toch echt niks toevoegen. Ik dacht ook altijd dat het bij animatie beter zou zijn dan bij een normale film, maar het blijft gewoon ruk. Extra betalen voor een mindere belevenis.MsG schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:55:
Wat is de antibelevenis dan? Dat je meer betaalt vind ik wel een argument, maar ik heb geen idee welke belevenis wordt weggehaald. Bij Tintin vond ik het bijvoorbeeld tof gedaan dat het 3D in hele subtiele elementjes zat. Bij animatiefilms mag het van mij allemaal wel 3D.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Het werkt afleidend in sommige films. De momenten waar je denkt: "We willen heel duidelijk maken dat deze film 3D is, maar echt een goede reden hebben we er niet voor, dus we doen maar weer de zoveelste willekeurig-voorwerp-vliegt-richting-camera"MsG schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:07:
Wat is de antibelevenis dan? Dat je meer betaalt vind ik wel een argument, maar ik heb geen idee welke belevenis wordt weggehaald. Bij Tintin vond ik het bijvoorbeeld tof gedaan dat het 3D in hele subtiele elementjes zat. Bij animatiefilms mag het van mij allemaal wel 3D.
Share and Enjoy!
Denk laatste 2/3 jaar waren de Animatie films in Leeuwarden alleen in het Nederlandse Dubs. Sinds kort heeft Pathe beide biosen over genomen en volgens mij, draaien ze nu ook weer in het engels.
En in die zelfde tijd had je bijna geen keus dan alle blockbusters in 3d te zien. Nu hebben ze ook weer 2d maar wel weer om rare tijden.
En in die zelfde tijd had je bijna geen keus dan alle blockbusters in 3d te zien. Nu hebben ze ook weer 2d maar wel weer om rare tijden.
Gisteren draaide Deadpool 2 in 2D op een normaal tijdstip (20.30), Pathe spui. 3D begon een uur later.
Het kan dus wel, 2D op een normaal tijdstip.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 19-05-2018 18:29 ]
Gisteren ook Avengers: Infinity Wars gehad in Tuschinski Amsterdam in 2D, nota bene 3 voorstellingen op rij in de grote zaal zo.
Het valt me positief op dat, zeker de films die ikzelf wil zien, steeds regelmatiger een 2D vertoning hebben.
Het valt me positief op dat, zeker de films die ikzelf wil zien, steeds regelmatiger een 2D vertoning hebben.
Deadpool 2 heeft geen 3D versie...job schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:28:
Gisteren draaide Deadpool 2 in 2D op een normaal tijdstip (20.30), Pathe spui. 3D begon een uur later.
Na een tijdje laat Pathé meestal wel 2D-versies zien, maar als een film net draait is het vrijwel alleen maar 3D in de meeste gevallen.ShitHappens schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:42:
Gisteren ook Avengers: Infinity Wars gehad in Tuschinski Amsterdam in 2D, nota bene 3 voorstellingen op rij in de grote zaal zo.
Pathé De Kuip laat bijna direct alle films in 2D zien, vaak wel op de iets minder populaire tijden.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Zo'n 2D bril kun je ook zelf maken. YouTube: How To Make 2D Glasses for 3D MoviesRyan_ schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:56:
Arcaplex in Spijkenisse draait ook nog steeds 2D versies naast de 3D versies. Ze hebben zelfs net weer nieuwe zalen geopend waar zover ik weet zelfs alleen maar 2D wordt getoond
www.arcaplex.nl
www.arcaplex.nl
Pagina: 1