MacBook Pro start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruupjeh
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-01-2024
Beste Tweakers,

Mijn Macbook Pro late 2011, 16GB RAM, 2,3Ghz i7 is vastgelopen tijdens het werk. Ik heb toen de Macbook geforceerd uitgezet door de uitknop ingedrukt te houden. Toen ik de Macbook wilde herstarten, ging het mis. Het systeem start niet meer. Ik krijg o.a. het ‘Prohibiden’ icoon en een knipperende folder met vraagteken. Wat betekend dat de systeem folder beschadigd is/niet kan worden gevonden.

/ edit: De SSD was bijna vol, doordat ik veel applicaties open had staan, ik was bezig met het verwijderen van bestanden toen de Macbook is vastgelopen..

Op mijn SSD staat veel werk, wat ik graag terug wil krijgen.

Ik heb geprobeerd om de SSD te repairen via Disk Utility, maar dit heeft tot op heden niet geholpen.

Het liefst zou ik mijn hele Macbook weer in gebruik willen nemen, op z’n minst zou ik de bestanden over kunnen zetten.

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb gelezen over een SSD adapter, of booten via een external drive, maar kom er niet echt uit..

Wat kan ik het beste doen?

...

[ Voor 8% gewijzigd door Ruupjeh op 24-04-2018 22:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:57
Als je weer opstart in het installatiescherm (appeltje + R), kun je naast disk utility ook Terminal openen.
Kan je hierin je bestanden terugvinden?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 21:59
Dit is 100% zeker je grafische kaart. Ik heb destijds hetzelfde probleem gehad. Helaas is het reparatieprogramma van Apple gestopt. Mocht iemand nog een mac hebben staan, dan kun je de interne ssd uitlezen met een andere mac. Dit werkt zelfs als je 'm in een externe behuizing hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Haal de SSD er eens uit en doe die in een USB behuizing, daarna opstarten met een andere Mac vanaf die USB schijf. Kijken dat er gebeurt. Als er netjes vanaf de SSD wordt opgestart dan ligt het in ieder geval niet aan je SSD of hoe vol die zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:01
Lucky0wn schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:50:
Dit is 100% zeker je grafische kaart. Ik heb destijds hetzelfde probleem gehad. Helaas is het reparatieprogramma van Apple gestopt. Mocht iemand nog een mac hebben staan, dan kun je de interne ssd uitlezen met een andere mac. Dit werkt zelfs als je 'm in een externe behuizing hangt.
Dit is zeer waarschijnlijk niet het GPU probleem. Die geeft niet een verbodsteken als fout.

@Ruupjeh

Wat geeft de Disk utility aan? Staat er nog wat op de schijf?
Gaat het trouwens om een 15" of een 13"? De 13" serie staat bekend om een foutieve SATA kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:42

Joran

<3 natalee

Mijn 15" late 2011 heeft ook al problemen gehad met het sata-kabeltje, heb hem inmiddels al twee keer vervangen.

Ik denk dat de SSD gewoon stuk is. Zou je een andere erin kunnen doen en een internet-recovery kunnen proberen?

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 21:59
Pendora schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:49:
[...]

Dit is zeer waarschijnlijk niet het GPU probleem. Die geeft niet een verbodsteken als fout.

@Ruupjeh

Wat geeft de Disk utility aan? Staat er nog wat op de schijf?
Gaat het trouwens om een 15" of een 13"? De 13" serie staat bekend om een foutieve SATA kabel.
Deed ie bij mij toch echt wel, ander data kabeltje en hdd deed ie niets mee. Nadat ik 'm weggebracht had kwam eruit dat de gpu dood was en hebben ze 'm destijds vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:53
Ruupjeh schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:44:
Beste Tweakers,

Mijn Macbook Pro late 2011, 16GB RAM, 2,3Ghz i7 is vastgelopen tijdens het werk. Ik heb toen de Macbook geforceerd uitgezet door de uitknop ingedrukt te houden. Toen ik de Macbook wilde herstarten, ging het mis. Het systeem start niet meer. Ik krijg o.a. het ‘Prohibiden’ icoon en een knipperende folder met vraagteken. Wat betekend dat de systeem folder beschadigd is/niet kan worden gevonden.

/ edit: De SSD was bijna vol, doordat ik veel applicaties open had staan, ik was bezig met het verwijderen van bestanden toen de Macbook is vastgelopen..

Op mijn SSD staat veel werk, wat ik graag terug wil krijgen.

Ik heb geprobeerd om de SSD te repairen via Disk Utility, maar dit heeft tot op heden niet geholpen.

Het liefst zou ik mijn hele Macbook weer in gebruik willen nemen, op z’n minst zou ik de bestanden over kunnen zetten.

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb gelezen over een SSD adapter, of booten via een external drive, maar kom er niet echt uit..

Wat kan ik het beste doen?

...
Je belangrijke bestanden staan natuurlijk ook nog in je Time Machine-backup.. die heb je toch wel gemaakt he?
Pagina: 1