Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 12:05
Beste Tweakers,

Wellicht dat jullie me wat verder kunnen helpen, ben hier nu al een hele tijd mee bezig maar kan verder niets vinden over het volgende probleem, deze komt bij meerdere servers en client systemen voor.

Labelwriter 450 lokaal geïnstalleerd via USB op Windows 7/10
Deze clients maken verbinding via RDP met een RDS op W2K12 en W2K16
Op beide computers exact dezelfde driver geïnstalleerd van de Dymo website
Printer verschijnt netjes als redirected printer en is benaderbaar

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ihMErx/redirected.jpg

Zodra er geprint wordt op deze printer vanuit de RDS wordt er meteen een fout getoond:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/egi2Bx/printen.jpg

In het logboek van de RDS verschijnt het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cHcjPH/Logboek.jpg

Heb onderstaande suggestie al geprobeerd maar werkte helaas ook niet:

DYMO INSTALLATION – TERMINAL SERVER

Enable Printer Redirection and disable Easy Remote Drivers first in Group Policy

1 Access Group Policy (Run gpedit.msc)

2 Go to Administrative Templates/Windows Components/Remote Desktop Services/

Remote Desktop Session Host/Printer Redirection

3 Disable “Do not allow client printer redirection”

4 Disable “Use Remote Desktop Easy Print printer driver first

5 Update Group Policy (run CMD, type gpupdate and enter)

Het vreemde is dat dit op meerdere besturingssystemen voorkomt en aangezien het best een bekend printertje is zou je toch denken dat dit gewoon moet kunnen werken.

[ Voor 3% gewijzigd door pennenlikker op 24-04-2018 22:36 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan dat ding van EMF omgezet naar RAW (lokaal) en ook dubbelchecken dat dat ding lokaal de printspooler gebruikt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Dit is de instelling die nu gebruikt wordt, deze is overigens standaard en is nog niks aan gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/g5SOZH/Printerinstelling.jpg

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pennenlikker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:48:
Dit is de instelling die nu gebruikt wordt, deze is overigens standaard en is nog niks aan gewijzigd.
Dat kun je wel beweren, maar je eventlog heeft het over NT EMF 1.008 en niet over RAW

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:04
Regelmatig last gehad met deze apparatuur op RDS wanneer redirect werd gebruikt. Oplossing die ik altijd stabiel heb zien werken: niet direct aan een PC hangen en redirecten maar aan in het netwerkt hangen met een printserver en dan netjes mappen in de RDS sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:56
Dennism schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:50:
Regelmatig last gehad met deze apparatuur op RDS wanneer redirect werd gebruikt. Oplossing die ik altijd stabiel heb zien werken: niet direct aan een PC hangen en redirecten maar aan in het netwerkt hangen met een printserver en dan netjes mappen in de RDS sessie.
Ook mijn ervaring is dat dit eigenlijk alleen stabiel werkt als je de printer via het netwerk aansluit en deze gebruikt in de RDS sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 13:12
Jaren geleden USB afgezworen icm. RDS, beste wat je kan doen.
Voor mensen die vanuit huis inloggen en hun thuis printertje af en toe eens gebruiken is redirected printers prima, maar voor LAN moet je dat denk ik niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06 22:14
Heb je zoiets als dit al geprobeerd? http://www.dymo.com/nl-NL...-labelwriter-print-server

Hebben het bij ons ook draaien en werkt best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Bedankt voor de reacties, omdat dit probleem nu bij 4 verschillende klanten van ons speelt zelf even een 450 aangeschaft om direct te kunnen testen. Kreeg ik net binnen, printer aangesloten en verbinding gemaakt met een server waarop de drivers al geïnstalleerd zijn. Ook bij onze eigen computers meteen hetzelfde probleem.

Heb ondertussen wel gelezen dat een print server ertussen het probleem waarschijnlijk kan verhelpen alleen dat zou betekenen dat sommige klanten meer dan 5 van die print servers zouden aan moeten schaffen om dit aan de gang te krijgen. Niet echt een ideale oplossing zeker niet als die dingen per stuk 130 euro zijn.

Als het niet anders kan ook prima, maar je zou toch denken dat zo'n bekende printer hier wel ondersteuning voor heeft. :F

Heb zo ongeveer nu alle instellingen lokaal al aangepast en getest maar niets lijkt te werken, iemand wellicht nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 23:37
Ik heb t zelfde probleem gehad, DYMO werkt toch niet zo fijn met printer sharing.
Wat nog een andere optie is virtueel de usb poort van een workstation door te sturen naar de server.
Op t moment gebruik ik zelf VirtualHere op de client/server om dit te overbruggen wellicht is dit een optie voor je.
https://www.virtualhere.com/usb_client_software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Moet hier nog wel 1 ding bij vermelden de servers staan niet lokaal maar allemaal in een datacenter in Amsterdam. Enige poort die open staat is de RDP poort. Verder is er binnenkomende geen communicatie mogelijk.

Virtual here heb ik even bekeken en heeft wel een optie om via easylink te koppelen alleen hier zit gelijk een abbo aan vast voor 90 euro per jaar.

Mooiste oplossing zou een teamviewer achtige oplossing zijn. Je sluit een print servertje aan op je printer welke via ssl verbinding maakt met een cloud welke je vervolgens weer aan je servers/clients waar ook ter wereld koppelt. Gelijk platform onafhankelijk maken en je kan volgens mij een hoop geld verdienen. Maar nog nooit tegengekomen.

Wat wel bijzonder is dat als ik andere USB printers aansluit (heb er twee geprobeerd Brother en een HP) deze het wel probleemloos doen op zowel W2K12 en 16.
Zit toch iets in die driver van Dymo.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Net nog wat zitten testen, als ik een Dymo lokaal deel op een computer en voeg deze toe op een andere computer in het netwerk en maak vervolgens een RDP dan komen printjes via de RDP netjes uit de printer.

Wel een heel omslachtige workaround, dan zul je de Dymo van de buurvrouw in jouw computer moeten prikken en andersom deze vervolgens naar elkaar delen en dan werkt het wel. Niet geheel origineel haha maar wellicht iemand nog een betere oplossing?

Edit: dit heeft twee keer gewerkt nu ook weer dezelde foutmelding meteen wanneer er geprint wordt en dezelfde melding in het logboek... vreemd

[ Voor 13% gewijzigd door pennenlikker op 28-04-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet niet of Bonjour een oplossing is maar anders hang je de Dymo aan een Apple Airportje en dan sharen maar. Ik moet eerlijk zeggen dat vooral met Windows en Apple dat nog de goedkoopste en beste oplossing was op werkstation niveau. Ik denk dat RDP ook wel Bonjour volgens mij aan kan en het werkt als een trein want om nou te zeggen dat de oplossing via een NAS zoals Qnap en dan een USB hub om 4 labelprinter aan te hangen, dat is echt een no-go oplossing. Als ik eerlijk, een waardeloze oplossing en bonjour, is stabiel, iedereen kan het gebruiken en het werkt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
itsalex schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:28:
Ik weet niet of Bonjour een oplossing is maar anders hang je de Dymo aan een Apple Airportje en dan sharen maar. Ik moet eerlijk zeggen dat vooral met Windows en Apple dat nog de goedkoopste en beste oplossing was op werkstation niveau. Ik denk dat RDP ook wel Bonjour volgens mij aan kan en het werkt als een trein want om nou te zeggen dat de oplossing via een NAS zoals Qnap en dan een USB hub om 4 labelprinter aan te hangen, dat is echt een no-go oplossing. Als ik eerlijk, een waardeloze oplossing en bonjour, is stabiel, iedereen kan het gebruiken en het werkt.
Het probleem is dat ik niet de optie heb om die poorten open te zetten zowel aan de server kant niet als aan de client kant. Redelijk strikte firewall policies hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wordt de driver wel goed geredirect? Zie je de driver daadwerkelijk gebruikt worden op de RDS?

Ik heb dit met Citrix een aantal maal succesvol ingericht, dan zorg ik dat de Dymo driver expliciet gebruikt wordt (ipv de Citrix universal driver). Dit werkt perfect, dan werkt de Dymo software ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Beekforel schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:48:
Wordt de driver wel goed geredirect? Zie je de driver daadwerkelijk gebruikt worden op de RDS?

Ik heb dit met Citrix een aantal maal succesvol ingericht, dan zorg ik dat de Dymo driver expliciet gebruikt wordt (ipv de Citrix universal driver). Dit werkt perfect, dan werkt de Dymo software ook.
Volgens mij wel, ik heb de easy print driver van Windows al uitgezet:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fCYAMx/printer.jpg

Bij mijn weten is er maar 1 driver voor deze printer en heeft Dymo geen universal printer driver. Ik zie wel dat in de printer eigenschappen de naam van de driver in ieder geval exact gelijk is en dat deze wel netje wordt geredirect naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:26
Houdt er ook rekening mee dat de driverversie op de lokale PC en die op de RDS exact gelijk moeten zijn. Als die verschillen wil het vaak ook niet lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Heb een oplossing gevonden, deze bestellen:

pricewatch: Brother QL-700

Opgelost, werkte binnen 2 minuten.
Maar ben toch heel benieuwd of hier nog iets op te verzinnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damianbv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-04-2021
Omdat dit probleem nog steeds voorkomt hierbij de oplossing die voor ons werkt:
  1. As an Administrator start regedit
  2. Navigate to the following key [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Environments\Windows x64\Drivers\Version-3]
  3. Select the DYMO printer
  4. On the right select Monitor and either double click it, or right click and choose Modify
  5. Delete the value leaving it blank and click OK
  6. Restart the Print Spooler service
Pagina: 1