Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor moederdag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TimoK
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11-2022
Wat ga je met je laptop doen?

Mijn zus en ik willen voor mijn moeder een nieuwe laptop kopen. De laptop zal veelal gebruikt worden voor normaal internetten, random filmpjes en wat administratieve dingen. Wat vooral belangrijk is, is dat het een groot scherm heeft met redelijk wat opslaggeheugen.

Wat is je budget?
Ik zat zelf rond het bedrag van max €500 te zoeken, dit moet volgens mij ruim voldoende zijn voor de beperkte power die van deze laptop vereist gaat worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal waarschijnlijk niet verder reizen dan van de tafel naar de bank.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Opties

Ik heb via Pricewatch al wat opties ingetikt waarvan ik dacht dat nodig waren, maar liep vooral vast op hoe hoog ik bepaalde hardware moest inzetten. Sowieso zoek ik:

- 17+ inch scherm
- 500GB+ opslagruimte
- Windows geïnstalleerd, Office heb ik nog.
- QWERTY toetsenbord

Daarnaast de dingen die ik niet zeker wist:

- 4GB+ ram? Hoe belangrijk is dit om zonder te haperen te kijken naar bijv. 1080p60fps Netflix/Youtube?
- Processor? Ik heb een aantal van de opties op benchmark sites gechecked, maar werd hier niet echt wijzer van.
- Videochip. Zelfde verhaal, hoe belangrijk is de kwaliteit hiervan voor kijkgemak?

Anyway, dit gaf mij met mijn filters resultaten in verschillende prijsklasses:

€379
pricewatch: Medion Akoya E7419 MD60628 NL

€451
pricewatch: Asus X751SA-TY097T

€509
pricewatch: Medion Akoya E7419 (30022279, Qwerty)
(SSD voor Windows en HDD voor de foto opslag is wel nice)

Mijn zoekfilter momenteel:
categorie: Laptops

Voor wat ik zoek, naar welke prijs moet ik een beetje kijken? Lijkt mij onnodig om €500 uit te geven als mijn moeder geen verschil zou merken bij een €350 laptop.

Alvast bedankt voor de hulp!