Hoe kan je muisacceleratie volledig uitschakelen als dit niet wordt ondersteund vanuit de desktop van het betreffende besturingssysteem? Zowel in de desktop als in spellen. Ik gebruik momenteel Kubuntu, de muisacceleratie kan niet volledig worden uitgeschakeld vanuit de GUI, het minimum wat gekozen kan worden is 0,1. Ik wil graag een lineaire functie hebben met op de x-as de verplaatsing van de muis en op de y-as de verplaatsing van de cursor.
Dit zijn bij mij de instellingen van de muis waar ik toegang toe lijk te hebben.
Ik heb door het uit te proberen achterhaald dat de laatste kolom in de Coordinate Transformation Matrix de pointer speed is. Ik vermoed dat er ergens bij de configuratiebestanden van het besturingssysteem (in de folder "etc"?) een bestand is waarmee bij het opstarten de instellingen van de muis worden aangepast maar ik ken de details niet. Heeft iemand hier meer kennis van?
Daarnaast wil ik graag de pointersnelheid hoger zetten (0,2), ik weet hoe je dat via xinput kan aanpassen maar dat zou ik bij elke boot opnieuw moeten doen, niet erg handig.
Dit zijn bij mij de instellingen van de muis waar ik toegang toe lijk te hebben.

Daarnaast wil ik graag de pointersnelheid hoger zetten (0,2), ik weet hoe je dat via xinput kan aanpassen maar dat zou ik bij elke boot opnieuw moeten doen, niet erg handig.