Toon posts:

Alert! Cover was previously removed.

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag ff een plex 1610 ingebouwd in een Dell Optiplex GX1 :r. Sindsdien zegt ie als ik 'm opstart "Alert! Cover was previously removed.". Dit blijft ongeveer 2 minuten staan waarna je met F1 het systeem kunt opstarten.

Nu zit er dus een sensortje aan de zijkant die waarneemt of de kast open is :r.

Wie heeft ervaring met deze troep? Kun je niet ergens een patch downen die dit uitschakeld of een BIOS flash? En zo ja, waar?

Het is een Intel 440BX PIIX4e mobo.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meestal staat dat in je bios: "Monitor cabinet" ofzow. MOet je maar es uitschakelen!!

Verwijderd

Okay,
Ik heb dus ook een Dell systeem, namelijk een "Dell Precision 220", toen ik 'm voor 't eerst boote kreeg ik ook de error Alert! Cover was previously removed. dit kon ik verhelpen door bij 't booten te doen:

F2 -> Om de BIOS in te gaan.

dan naar beneden te gaan met je arrows totdat je System Security ziet.

Dan ga je naar Chassis Instruction en die zet je op Disabled

dan ros je een paar keer op Esc dan zie je Save & Exit en je reboot en je error moet weg wezen!

Ps, dit is bij BIOS Revision A08 dus ik weet niet of er ondertussen nog wat verandert is maar ik ben te schijterig om me Bios te flashen :)

Succes!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Geeft Dell daar nog een reden voor? Hebben ze een of andere vage garantieovereenkomst waarvan je de case niet open mag maken? En die sensor, heb je die zien zitten? Hoe ziet zo'n ding eruit?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:32

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Intrusion detection. Zit in een hoop nieuwe chipsets/biossen als optie. Op die bak staat het dus aan en dat kun je, als het goed is, in het bios uitzetten.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 21:34 schreef bramvrzt het volgende:
Geeft Dell daar nog een reden voor? Hebben ze een of andere vage garantieovereenkomst waarvan je de case niet open mag maken?
Nee, dat is geen garantie overeenkomst, maar achter op je kast zit een soort schuif waar je een hangslot oid doorheen kan doen dat je de kast niet kunt open maken (is dus bijv. voor scholen) zodat je ziet wanneer ie toch open gemaakt is.
Dit kun je dus gewoon uitzetten, maar ik vind het opzich wel slim van ze om zoiets erin te zetten want ik lees af en toe wel eens dat er uit 100 pc's op 1 of andere universiteit 'r geheugen is gejat

grtz
virtual

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reply!

die optie heb ik in de bios helemaal over het hoofd gezien :(.

de foutmelding is nu weg. :) echter, als ik nu het systeem start krijg ik een minuut lang dell te zien, dan heel ff "harddrive not found", en dan start ie gewoon. :s

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:32

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op zondag 15 juli 2001 21:51 schreef Der_Kaiser het volgende:
bedankt voor de reply!

de foutmelding is nu weg. :) echter, als ik nu het systeem start krijg ik een minuut lang dell te zien, dan heel ff "harddrive not found", en dan start ie gewoon. :s
Blij dat het geholpen heeft! Nu nog ff kijken of je die Dell melding weg krijgt :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:51

GaMbiNo

1337

Op zondag 15 juli 2001 21:51 schreef Der_Kaiser het volgende:
bedankt voor de reply!

Dan heb je in de bios een harde schijf ingesteld die der niet inzit?

Dan blijft ie eerst een minuutlang zoeken om de schijf waarna die die error geeft...

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in de bios geen andere schijf instellen. auto in bios is "harddrive not found"

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Als er geen schijf op de betreffende IDE poort is aangesloten moet je die poort in de BIOS op NONE zetten.

Zet je hem op auto dan gaat ie hem toch proberen te vinden en krijg je dat...

Als je dus maar 1 schijf gebruikt zet je hem 1x op AUTO en de rest zet je op NONE...

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Op zondag 15 juli 2001 21:41 schreef virtual het volgende:
Dit kun je dus gewoon uitzetten, maar ik vind het opzich wel slim van ze om zoiets erin te zetten want ik lees af en toe wel eens dat er uit 100 pc's op 1 of andere universiteit 'r geheugen is gejat
Ja, en dan is zo'n waarschuwing een mooie bevestiging dat het geheugen er *echt* uit is of ... ? :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zondag 15 juli 2001 22:11 schreef Booster het volgende:

[..]

Ja, en dan is zo'n waarschuwing een mooie bevestiging dat het geheugen er *echt* uit is of ... ? :)
Ze kunnen ook stiekum een koelertje gejat of uitgezet hebben :P
In zo'n geval is dit wel weer een handige functie :)

Verwijderd

Bij mij op school hebben ze alleen maar van die Dell Optiplexxen, en daar krijg je elke keer de melding, niemand daar heeft die sensors gereset nadat ze van systeembeheer die ide kabel naar de cd-rom spelers in al die bakken hebben losgemaakt.
Pagina: 1