Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb onlangs een iphone SE van nog geen jaar oud naar de Apple-store gebracht ter reparatie. Het toestel laadde namelijk heel traag op, slechts 1% per uur (met officiele oplaadkabel). Nu kreeg ik na insturen van het toestel van Apple te horen dat de garantie vervalt, omdat de behuizing van het apparaat iets of wat verbogen zou zijn.

Mijn vraag: kan een verbuiging van de behuizing (gewoon de buitenkant van het toestel) reden zijn van het slechte opladen? Mijns inziens zijn dit namelijk twee losse dingen en is het heel vreemd dat hierdoor de garantie zou vervallen...

Tips of ideeen? Alles is welkom!

Gr. Joep

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-04-2018 10:18)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:10:
Ik was van plan niet akkoord te gaan met de mail van Apple, maar gezien jullie feedback denk ik dat ik er geen moeite meer in ga stoppen?
Ik zou er ook niet zomaar akkoord mee gaan hoor. Met wat ik nu lees zien ze dat er een kleine buiging in de behuizing zit en wijzen ze de garantie gelijk af. Mogelijk komt het defect door de buiging, maar dat hoeft niet zo te zijn. Mogelijk is de accu niet meer goed en staat dat compleet los van de behuizing. Op zijn minst zou ik wel foto's van de binnenkant willen zien waarbij bewezen word dat de buiging het defect veroorzaakt heeft. Ik vind dat Apple zich er nu wel erg makkelijk vanaf maakt. Oh, een buiging, geen garantie, klaar. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Lastig te zeggen zo zonder foto's, vraag die eens op en post ze hier. Verder dat er iets aan de buitenkant krom is kan ook betekenen dat er iets aan de binnenkant krom is wat het defect veroorzaakt. Met de info die we nu hebben is er alleen geen goed antwoord op je vraag te geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de foto's al opgevraagd, maar het lukt me niet ze hier te posten.. Op de foto is inderdaad een lichte verbuiging te zien van circa. 2mm.

Maar kan dit de oorzaak zijn van het slechte opladen?

Het toestel laadt nog wel namelijk, zo'n 1% per uur, en dit gebeurde van de een op de andere dag zonder aanleiding (niet gevallen of iets dergelijks).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Plaatjes kan jij bij iets als IMGur uploaden en daar krijg je netjes een link voor forums. Als je foto's hebt van de binnenkant van de telefoon post die dan ook even.

2mm lijkt niet veel, maar het zou de oorzaak kunnen zijn. Als er een verbinding intern gebroken is of deels gebroken is door de verbuiging kan dat prima de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je tip!

Dit is de enige foto die ik kreeg: https://imgur.com/a/4xkhFsn

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2018 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:12:
Dank voor je tip!

Dit is de enige foto die ik kreeg: https://imgur.com/a/4xkhFsn
Heb je ook een idee waarom het toestel zo erg gebogen is? Dit gebeurt niet bij normaal gebruik. Heb je het toestel bij Apple gekocht of bij een andere winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het toestel een jaar geleden gekocht bij Central Point. Hoe de verbuiging komt, geen idee.. Ik ben er altijd netjes mee omgegaan.

Ik was van plan niet akkoord te gaan met de mail van Apple, maar gezien jullie feedback denk ik dat ik er geen moeite meer in ga stoppen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou er ook niet zomaar akkoord mee gaan hoor. Met wat ik nu lees zien ze dat er een kleine buiging in de behuizing zit en wijzen ze de garantie gelijk af. Mogelijk komt het defect door de buiging, maar dat hoeft niet zo te zijn. Mogelijk is de accu niet meer goed en staat dat compleet los van de behuizing. Op zijn minst zou ik wel foto's van de binnenkant willen zien waarbij bewezen word dat de buiging het defect veroorzaakt heeft. Ik vind dat Apple zich er nu wel erg makkelijk vanaf maakt. Oh, een buiging, geen garantie, klaar. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb het toestel een jaar geleden gekocht bij Central Point.
Daar zul jij je dan ook moeten melden voor de wettelijke garantie als je daar een beroep op zou willen doen. Als fabrikant mag Apple zelf voorwaarden stellen aan de fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Lol, ook al heeft je iphone 1 kras dan wijzen ze je garantie gelijk af. Ze zoeken gewoon een reden om kosten te besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine fix gegeven, zodat die wat meer de lading dekt en niet zo generiek is.

Verder wil ik je nog richting Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie verwijzen, waarin ook duidelijke informatie staat over garanties.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb foto's opgevraagd van de binnenkant; deze blijken niet te zijn gemaakt. De uitleg:

[/quote]Helaas hebben wij geen fotos gemaakt van de binnenkant. Het is namelijk zo dat wanneer er een verbuiging of beschadiging word geconstateerd per direct elke vorm van garantie vervalt. Dit vind je ook in de algemene garantie voorwaarden (https://www.amac.nl/kopen-bij-amac/algemene-voorwaarden).

Waar het op neer komt is dat ze de garantie laten vervallen vanwege de verbuiging, zonder aangetoond te hebben dat de verbuiging de oorzaak is van het defect met opladen. Dit lijkt me onredelijk.

Tips over hoe ik het moet aanvechten? Heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:24
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:16:
Ik heb foto's opgevraagd van de binnenkant; deze blijken niet te zijn gemaakt. De uitleg:

[/quote]Helaas hebben wij geen fotos gemaakt van de binnenkant. Het is namelijk zo dat wanneer er een verbuiging of beschadiging word geconstateerd per direct elke vorm van garantie vervalt. Dit vind je ook in de algemene garantie voorwaarden (https://www.amac.nl/kopen-bij-amac/algemene-voorwaarden).

Waar het op neer komt is dat ze de garantie laten vervallen vanwege de verbuiging, zonder aangetoond te hebben dat de verbuiging de oorzaak is van het defect met opladen. Dit lijkt me onredelijk.

Je verwijst door naar een Apple reseller hè!

Naar welke winkel heb je hem gebracht? De foto lijkt niet echt te zijn gemaakt in een Eigen winkel van Apple in Amsterdam, Haarlem of Den haag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dus je koopt een iPhone bij Central Point, je brengt hem weg bij amac en je verwacht de garantie van een Officiele Apple store?

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 25-04-2018 12:22 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem weggebracht naar Amac (dacht dat dit een officiele Apple-store was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Garantie claim je bij CentralPoint of bij de officiele Apple store.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:36
Fietsbel schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:30:
Garantie claim je bij CentralPoint of bij de officiele Apple store.
Of bij een premium service provider (bijv. Card Services)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08

MsG

Forumzwerver

Heb je het toestel al weer? Al eens geprobeerd om met een droge oude tandenborstel of een busje perslucht de connector even schoon te blazen? Soms is het heel simpel.

En je gebruikt ook een officiële lader (niet alleen de kabel)? Kabel is maar 50% natuurlijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:16:

Wat heb je niet begrepen aan mijn post?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor garantie went je je tot de verkopende partij, in jouw geval dus Centralpoint.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Volgens mij maken ze het toestel niet open omdat door de verbuiging niet zeker is dat het toestel zonder extra kosten weer in elkaar gezet kan worden. Ik heb ook een batterij gehad die niet lekker meer was maar doordat ik het toestel een keer had laten vallen was het scherm stuk. Om dus de batterij te vervangen moest ook het scherm vervangen worden omdat deze niet terug geplaatst kon worden. Dit zou dan uiteraard wel op eigen kosten moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank, ik ga me wenden tot Central Point!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:27
Amac Zijn boefjes. Mijn ervaring is dat je met een toestel <1 jaar het beste naar de apple store kunt gaan.

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1