PC --> hdmi --> 4k tv --> optical naar 1080p receiver??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 22:26
Hallo,

Ik heb voor mijn pc een gtx 1060 aangeschaft en deze is verbonden met een lange hdmi kabel naar de LG Oled 4k tv. Beeld is goed, 2160p 60hz, wel maar 8bit color, yuv420 (kan aan kabel liggen)

Ik heb daarnaast een Onkyo 5.1 surround (tx-sr577) maar die heeft maximaal hdmi 1.3b en kan dus geen 4k beeld doorsturen.

De tv heeft een optical out en kan dolby digital of dts doorsturen van een hdmi bron naar de receiver. Ik heb dit getest met de ps4 pro.

Maar ik dacht dit dus ook te doen met de pc. Als ik de luidsprekers op de pc wil configuren naar 5.1 output kan ik enkel stereo selecteren. De pc herkent dus de tv als een louter stereo apparaat en weet dus niet dat eigenlijk surround geluid kan doorsturen.

Kan ik hier iets aan doen? Ik kan uiteraard de pc in de receiver steken maar dan heb ik geen 4k beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
toslink van je pc naar receiver of analoog uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
sugarlee89 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 04:36:
toslink van je pc naar receiver of analoog uit
Mja pc staat in kast 5 meter verder, geen mogelijkheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16
Is het kopen van een nieuwe receiver geen optie? Op deze manier krijg je nooit geen HD-audio (DTS-MA, Dolby TrueHD ect) voor elkaar.

Zelf heb ik ooit last gehad dat mijn videokaart de audiokanalen van mijn receiver niet overnam. Ik had het dus aangesloten zoals het gebruikelijk is: PC-->AVR-->TV. Deze stappenplan heeft mij toen verder geholpen. Weet dus niet of dit de oplossing is voor jouw probleem. Was toen ook een oudere onkyo, deze heb ik laast vervangen door een denon en de pc herkende alles direct zoals het hoort.

[ Voor 10% gewijzigd door Sinus_rhythm op 25-04-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Sinus_rhythm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:20:
Is het kopen van een nieuwe receiver geen optie? Op deze manier krijg je nooit geen HD-audio (DTS-MA, Dolby TrueHD ect) voor elkaar.

Zelf heb ik ooit last gehad dat mijn videokaart de audiokanalen van mijn receiver niet overnam. Ik had het dus aangesloten zoals het gebruikelijk is: PC-->AVR-->TV. Deze stappenplan heeft mij toen verder geholpen. Weet dus niet of dit de oplossing is voor jouw probleem. Was toen ook een oudere onkyo, deze heb ik laast vervangen door een denon en de pc herkende alles direct zoals het hoort.
Ja in principe wel, ik zal er voor sparen dan. De HD audio is niet zo belangrijk, DD en DTS is goed genoeg voor mij. Ik zal ook eens zien naar een hdmi audio extractor en of die in 4k bestaan