Knarsend geluid en plots scherm wazig/tearing AOC 2460G5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-10-2021
Beste tweakers,

Ik zit met een irritant probleem. Al meerdere keren is voorgevallen dat ik op een random moment ineens een knarsend geluid hoor om vervolgens te zien dat mijn scherm helemaal wazig/geteared is. Je kan het het best vergelijken dat het van 1080p naar 360p springt maar veel erger nog. Ik heb ondertussen al de DisplayPort kabel vervangen van het scherm omdat ik dacht dat het daar aan kon liggen maar toch niet... Ook heb ik al HDMI geprobeerd maar nog steeds problemen.. Ligt dit nu aan het scherm of aan mijn computer? Ik heb nog een 2e scherm en daar heb ik nooit problemen mee.
Kan iemand me eventueel zeggen wat dit zou kunnen zijn?

Scherm : AOC 2460G5 verbonden met DisplayPort
PC : MSI GTX 1080 x 8G, intel i5 7600, B250 pro moederbord

Alvast bedankt!
Groetjes Sam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud.Strike
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-04 11:41
Ik weet zeker dat het scherm zijn beste tijd gehad heeft. Als er nog garantie is, terug er mee zou ik zegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik ken precies deze symptonen wel van ouderwetse CRT schermen, dat betekende dat de hoogspannings travo stuk was, geen idee of dat ook kan bij LCD schermen, maar lijkt me toch typisch gevalletje stroomtoevoer problemen, geknetter/geknars==stroom.
Zoals cloud.strike zegt, indien nog garantie, onmiddellijk claimen zou ik zeggen.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem