Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"kantoor" Laptop advies 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Beste medetweakers,

Er is mij gevraagd voor iemand een laptop uit te zoeken, beetje allround, internet, spotify, eventueel wat boekhouden, agenda, waar mogelijk dat soort zaken tegelijk. De laptop mag best wel vlot zijn, dus had eisen gesteld bij minimaal 6GB Ram, 15 inch, Full HD scherm en budget maximaal 500 euro.

Lijken mij best realistische eisen, echter ben ik niet geheel thuis in het 'zooitje' benamingen van huidige laptop procs en socs. Vooral Intel heeft er wel eens een handje van een i5 sneller te laten zijn dan een i7, of een pentium die ergens weer sneller zou kunnen zijn dan een i3. Los daarvan is mate van koeling zeker van invloed performance. Ik heb t idee dat er niet heel veel mee gereist gaat worden, dus gewicht en acuduur zijn van ondergeschikt belang.

Goed, met bovenstaande eisen kwam ik tot een aantal laptops, en hoor graag de meningen van ervaren laptoppers ;)

Goed, de keuze die er lijkt te zijn:

pricewatch: Acer Aspire E5-573 E5-573-5690

Voors, tegens:

- Tja, Acer is voor mij niet vaak een 'go-to' merk, maar heeft ogenschijnlijk wel t meeste bang for buck:

- 256GB SSD
- i5-4210U
- 8GB
-Full-HD

of de

pricewatch: Asus VivoBook A541UA-DM1741T

- Asus lijkt mij betere service bieden dan Acer?
- i3-6006 (latere generatie?)
- 8GB
- Full-HD
- *maar 128GB

of

pricewatch: HP 15-bw022nd

- HP sowieso betrouwbaar in mij ogen?
- AMD A9 9420, leuk voor low-end gaming, maar echte allrounder?
- R5 Radeon (tja, er wordt niet gegamed)
- 8GB
- 256GB
-Full-HD

Mijn vragen:

- Zijn er tegenwoordig nog redenen om niet voor de acer te gaan, qua merk ansich en zeker in deze product-klasse (medium-low-end)?
- Er valt veel voor de Asus te zeggen, maar de i3-6006 weet in performance de 3 jaar oudere 4210u niet te verslaan, al scheelt het vaak 10%. is deze toch de way to go?
- De AMD variant kwam via pricewatch als alternatief, is t wat?
-Heeft iemand nog andere opties die hij of zij kan beargumenteren? Intel Pentium varianten wellicht?

Graag jullie meningen, en bij vragen hoor ik die ook graag.

Dank!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
millman schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:28:
Beste medetweakers,

Er is mij gevraagd voor iemand een laptop uit te zoeken, beetje allround, internet, spotify, eventueel wat boekhouden, agenda, waar mogelijk dat soort zaken tegelijk. De laptop mag best wel vlot zijn, dus had eisen gesteld bij minimaal 6GB Ram, 15 inch, Full HD scherm en budget maximaal 500 euro.

Lijken mij best realistische eisen, echter ben ik niet geheel thuis in het 'zooitje' benamingen van huidige laptop procs en socs. Vooral Intel heeft er wel eens een handje van een i5 sneller te laten zijn dan een i7, of een pentium die ergens weer sneller zou kunnen zijn dan een i3. Los daarvan is mate van koeling zeker van invloed performance. Ik heb t idee dat er niet heel veel mee gereist gaat worden, dus gewicht en acuduur zijn van ondergeschikt belang.

Goed, met bovenstaande eisen kwam ik tot een aantal laptops, en hoor graag de meningen van ervaren laptoppers ;)

Goed, de keuze die er lijkt te zijn:

pricewatch: Acer Aspire E5-573 E5-573-5690

Voors, tegens:

- Tja, Acer is voor mij niet vaak een 'go-to' merk, maar heeft ogenschijnlijk wel t meeste bang for buck:

- 256GB SSD
- i5-4210U
- 8GB
-Full-HD

of de

pricewatch: Asus VivoBook A541UA-DM1741T

- Asus lijkt mij betere service bieden dan Acer?
- i3-6006 (latere generatie?)
- 8GB
- Full-HD
- *maar 128GB

of

pricewatch: HP 15-bw022nd

- HP sowieso betrouwbaar in mij ogen?
- AMD A9 9420, leuk voor low-end gaming, maar echte allrounder?
- R5 Radeon (tja, er wordt niet gegamed)
- 8GB
- 256GB
-Full-HD

Mijn vragen:

- Zijn er tegenwoordig nog redenen om niet voor de acer te gaan, qua merk ansich en zeker in deze product-klasse (medium-low-end)?
- Er valt veel voor de Asus te zeggen, maar de i3-6006 weet in performance de 3 jaar oudere 4210u niet te verslaan, al scheelt het vaak 10%. is deze toch de way to go?
- De AMD variant kwam via pricewatch als alternatief, is t wat?
-Heeft iemand nog andere opties die hij of zij kan beargumenteren? Intel Pentium varianten wellicht?

Graag jullie meningen, en bij vragen hoor ik die ook graag.

Dank!
Wat moet ik zeggen? Je hebt voor 500 euro misschien wel de tragischste bang voor Buck uitgekozen. (De zeer oude i5). Lastige aan 500 is dat je zo dicht bij de “breaking” point zit van 600euro waarbij de laptops ineens een stuk netter worden. pricewatch: Lenovo Ideapad 520-15IKBR 81BF008LMH Iets over je budget maar je gaat echt enorm vooruit in prestaties en future proofing. In deze laptop zit een quadcore i5. Kwa prestaties heb je het dan echt over >80%. Een winst die prima is te verantwoorden met de prijs. Zelfde specs voor minder? Dat kan, je gaat kwa behuizing en schermkwaliteit dan wel wat achteruit: pricewatch: HP 15-bs190nd voor light gaming hoef je die End of life AMD variant niet te overwegen trouwens, deze presteert minder dan de HD620 in de Intel quadcores/Kaby lake.

[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 25-04-2018 11:19 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
@Wouter Lucassen Hey daar! Dank voor je antwoord. Je hebt helemaal gelijk, ik besef mij ook terdege dat dit een lastig budget is. En dat een laptop van een aantal jaar oud binnen dit budget 'de snelste' is, is natuurlijk helemaal tragisch, maarja, budget zal niet heel veel gerekt worden ben ik bang. Er zijn mij wat 2e hands laptops aangeboden die stukken sneller zijn dan de nieuwe varianten in dit budget en zeker een overweging waard.

Beide laptops die je aanraad zijn top laptops voor het geld, en zal ook zeker over brengen wat mogelijk is als het budget iets gerekt wordt. Dank zover, ik ga eens overleggen.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
millman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:25:
@Wouter Lucassen Hey daar! Dank voor je antwoord. Je hebt helemaal gelijk, ik besef mij ook terdege dat dit een lastig budget is. En dat een laptop van een aantal jaar oud binnen dit budget 'de snelste' is, is natuurlijk helemaal tragisch, maarja, budget zal niet heel veel gerekt worden ben ik bang. Er zijn mij wat 2e hands laptops aangeboden die stukken sneller zijn dan de nieuwe varianten in dit budget en zeker een overweging waard.

Beide laptops die je aanraad zijn top laptops voor het geld, en zal ook zeker over brengen wat mogelijk is als het budget iets gerekt wordt. Dank zover, ik ga eens overleggen.
V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad 320-14IKB i5-7200u SSD 8Gb 4G Azerty misschien is dit iets voor je?

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Inderdaad, waarom nieuw en niet een refurbished business laptop/workstation van HP/Dell?

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Mijn opdracht was in eerste instantie een nieuwe laptop uit te zoeken, en weet niet of een 2e hands tot de mogelijkheden behoord. Ik heb het voorgelegd en hoop later op de avond meer te weten te komen. Vanaf daar wordt er verder gekeken en een beslissing gemaakt. Dank zover.

Pagina: 1