Slijtage Leatherman multitool binnen paar weken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.901 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Begin deze maand heb ik een Leatherman Skeletool CX aangeschaft.
De reden dat ik voor de CX ben gegaan is omdat deze "krasvaste Wolfram-DLC coating" heeft en een sterker mes. Daarbij vind ik de zwarte coating gewoon heel erg mooi :)

De maand is nog niet eens voorbij en er is nu al slijtage op de coating te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UIEqH92pmQLCbP0t2ut7ejKF/full.jpg

Ik heb direct contact opgenomen met de winkel waar ik deze heb aangeschaft.
Die heeft de foto en klacht doorgezet naar de leverancier.
De leverancier zegt:
"Slijtage van een coating is (helaas) altijd wel mogelijk in combinatie met stof en zand kan het in sommige gevallen harder slijten dan normaal.

Ook kan het zijn dat de schroef wat te strak is aangedraaid.

Het ziet er niet ongebruikelijk uit vanaf de foto."
Maar is dit wel gebruikelijk met de Skeletool CX? En als zo snel? Nog geen 20 dagen in gebruik en weinig gebruikt. :o

Ik kan er namelijk niets over terug vinden op het internet.

[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-04-2018 20:24 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, als ik het zo zie op jouw foto zou ik ook zeggen dat er gewoon zand tussen heeft gezeten en dat schuurt simpelweg, je moet je gereedschap wel schoon houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine fix gegeven zodat de spelfout eruit is en het wat duidelijker staat beschreven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:25:
Tja, als ik het zo zie op jouw foto zou ik ook zeggen dat er gewoon zand tussen heeft gezeten en dat schuurt simpelweg, je moet je gereedschap wel schoon houden...
Ik kan je garanderen dat ik niet in een zandbak werk. :>
Daarnaast ga ik juist heel netjes om met mijn gereedschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 21:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hier hebben ze het over vrijwel geen wear / damage na een jaar gebruik: https://gearinsider.com/review/leatherman-skeletool-cx/

Ik moet zeggen dat de foto inderdaad het idee geeft van schuren door zand of een te strak aangedraaide schroef. Schraapt de tool echt langs het zwarte deel bij het openen? Dan is een beetje zand ertussen misschien al voldoende.

Een andere link geeft dit:
The Tungsten DLC coating is extremely durable and usually cannot be scratched off by everyday objects and does not wear through abrasion. The coating usually only exhibits wear when the metal underneath is damaged.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 24-04-2018 20:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:35:
Hier hebben ze het over vrijwel geen wear / damage na een jaar gebruik: https://gearinsider.com/review/leatherman-skeletool-cx/

Ik moet zeggen dat de foto inderdaad het idee geeft van schuren door zand of een te strak aangedraaide schroef. Schraapt de tool echt langs het zwarte deel bij het openen? Dan is een beetje zand ertussen misschien al voldoende.

Een andere link geeft dit:

[...]
Een te strak aangedraaide schroef is toch iets wat in de fabriek dan verkeerd is afgesteld? Zo vaak heb ik de plier ook weer niet uitgeklapt. De Skeletool hangt altijd aan mijn broek (dus niet in mijn broek) via de karabijnhaak en ligt na de dag netjes, hoog en droog op een stof en zand vrije kast.

16 dagen vind ik vrij snel. (8 april binnengekregen). Weekend niet gebruikt, dus effectief 14 dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-04-2018 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Dit valt te verwachten op plaatsen waar onderdelen langs elkaar bewegen en kracht op komt te staan. Geen enkele coating blijft daar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 18:18

ITsEZ

parttime all-rounder

Dit lijkt me inderdaad geen hele ongebruikelijk "schade".
Loopt hij verder wel lekker, dus, is er geen merkbare weerstand bij het openen? Indien dat wel zo is kan je terug gaan met de boodschap dat hij te strak zit en het waarschijnlijk een fout is die gemaakt is in de fabriek. Anders gewoon accepteren zolang je er geen hinder van ondervindt.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik had in het begin inderdaad het gevoel dat hij wat strakker uitklapte.

Het valt ook op dat de slijtage ook maar aan 1 kant van de binnenkant zit. Bij normale slijtage moet dat toch aan beide kanten (binnenin) zitten?

Ik heb de Skeletool vorige week via retour RMA gestuurd.

Na enkele dagen kreeg ik per email een bevestiging van retourzending met vervolgactie omruiling.

Pakketje teruggekregen om vervolgens mijn oude tool te zien met begeleidende brief: gebruikersslijtage, geen schade.

Ik heb hierop per mail gereageerd en nogmaals duidelijk gemaakt dat het hier om abnormale slijtage gaat door een te strakke schroef.

Webshop wimpelt me af en schuilt zich achter wat de leverancier zegt: normale gebruikers slijtage.

ik word niet serieus genomen...

[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 04-05-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Vraag het ook eens op het forum op multitool.org. Volgens mij is men daar over het algemeen positief over de garantieafhandeling van Leatherman. Desnoods stuur je hem op naar Tim persoonlijk in plaats van dat je het via de winkelier/importeur regelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is slijtage op een draaipunt waar twee stukken metaal langs elkaar heen schuren...
Lijkt mij dat geen enkele coating daar tegen bestand is.

Waar maak je je eigenlijk druk om? Die tool werkt verder toch prima?
Je stopt een hoop tijd en energie in een klein cosmetisch issue. En het is nota bene een gebruiksvoorwerp.

Bovendien zie je dit blijkbaar ook alleen als de tool is uitgeklapt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 18:38

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

* Huigie mompelt iets over gebruiksvoorwerp...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-06 19:26
Mijn Skeletool was ook binnen zeer korte tijd niet meer probleemloos. Knipgedeelte was al erg snel stuk. Ik heb hem teruggestuurd naar Knives en Tools en kreeg een bijgevijlde retour. Uiteindelijk kunnen regelen dat hij terug mocht en mijn geld teruggekregen. Geen Skeletool meer voor mij, overgestapt naar een Wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Tweet Leatherman zelf eens deze foto...
Nyarlathotep schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:05:

Waar maak je je eigenlijk druk om? Die tool werkt verder toch prima?
Je stopt een hoop tijd en energie in een klein cosmetisch issue. En het is nota bene een gebruiksvoorwerp.
Dat is niet aan jou om te beoordelen.

[ Voor 81% gewijzigd door pennywiser op 04-03-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
Ik zie geen noodzaak meer op dit topic te reageren gezien de leeftijd. Bij deze sluit ik hem dan ook
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.