Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ken je dat gevoel dat je 10 jaar geleden echt DE pro-nerd was en voor je hele familie computers mocht bouwen en je alles wist over de nieuwste componenten... en nu ben je zelf toe aan een nieuw systeem en dan voel je je opeens heel oud. Nou dat dus.
Ik heb eindelijk weer tijd om te gaan gamen, ik heb er zin in en ik zou graag mijn eigen systeem bouwen.
Ondertussen heb ik al wat meningen gevraagd in mijn omgeving en het een en ander uitgezocht maar ik zou graag jullie mening horen om te voorkomen dat ik achteraf spijt krijg van keuzes.
Het type games dat ik wil gaan spelen wil ik voor nu nog even open houden, ik ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe games. Maar als ik dan echt iets moet zeggen en kijk naar wat ik vroeger veel deed: MMORPG's, shooters (oud en nieuw), simulators (oud en nieuw), vrij breed dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal voor het hele systeem incl randapparatuur rond de 2k uitgeven maar dit is geen harde grens. Als het logisch is iets meer of minder uit te geven dan hoor ik dat graag. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, frisse start
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een lijstje gemaakt waar ik wel een goed gevoel bij heb maar ik heb nog wel een paar twijfels.
- Welk moederbord bij de cpu, ram en gpu de beste keuze is?
- Of de monitor een goede keuze is? Is het toch mooier om iets meer uit te geven een 27" te kiezen?
- Heb ik nog een losse cooler nodig bij die Ryzen 5?
- Is 550w voldoende? Iedereen zegt weer wat anders...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al veel gelezen over de verschillen tussen de Intel en AMD cpu's van dit moment maar sta nog open voor goede argumenten, nu lijkt me de Ryzen de betere keuze.
Verder maken de merken me niet zoveel uit denk ik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een aparte kamer met bureau voor de PC dus hij hoeft niet muisstil te zijn.
Ga je overklokken?
Ik ga zelf niet overklokken, misschien dat iemand in mijn omgeving daarmee wil helpen oid maar als het niet echt nodig is vind ik het prima zo.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht zijn meningen en discussie tot het komen van het perfecte systeem voor mij.
Als ik niet duidelijk genoeg ben geweest dan hoor ik het wel.
Bij deze mijn poging:
(Er staan nu dus 2 moederborden in omdat ik daar nog een beetje lost ben)
Ken je dat gevoel dat je 10 jaar geleden echt DE pro-nerd was en voor je hele familie computers mocht bouwen en je alles wist over de nieuwste componenten... en nu ben je zelf toe aan een nieuw systeem en dan voel je je opeens heel oud. Nou dat dus.
Ik heb eindelijk weer tijd om te gaan gamen, ik heb er zin in en ik zou graag mijn eigen systeem bouwen.
Ondertussen heb ik al wat meningen gevraagd in mijn omgeving en het een en ander uitgezocht maar ik zou graag jullie mening horen om te voorkomen dat ik achteraf spijt krijg van keuzes.
Het type games dat ik wil gaan spelen wil ik voor nu nog even open houden, ik ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe games. Maar als ik dan echt iets moet zeggen en kijk naar wat ik vroeger veel deed: MMORPG's, shooters (oud en nieuw), simulators (oud en nieuw), vrij breed dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal voor het hele systeem incl randapparatuur rond de 2k uitgeven maar dit is geen harde grens. Als het logisch is iets meer of minder uit te geven dan hoor ik dat graag. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, frisse start
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een lijstje gemaakt waar ik wel een goed gevoel bij heb maar ik heb nog wel een paar twijfels.
- Welk moederbord bij de cpu, ram en gpu de beste keuze is?
- Of de monitor een goede keuze is? Is het toch mooier om iets meer uit te geven een 27" te kiezen?
- Heb ik nog een losse cooler nodig bij die Ryzen 5?
- Is 550w voldoende? Iedereen zegt weer wat anders...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al veel gelezen over de verschillen tussen de Intel en AMD cpu's van dit moment maar sta nog open voor goede argumenten, nu lijkt me de Ryzen de betere keuze.
Verder maken de merken me niet zoveel uit denk ik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een aparte kamer met bureau voor de PC dus hij hoeft niet muisstil te zijn.
Ga je overklokken?
Ik ga zelf niet overklokken, misschien dat iemand in mijn omgeving daarmee wil helpen oid maar als het niet echt nodig is vind ik het prima zo.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht zijn meningen en discussie tot het komen van het perfecte systeem voor mij.
Als ik niet duidelijk genoeg ben geweest dan hoor ik het wel.
Bij deze mijn poging:
(Er staan nu dus 2 moederborden in omdat ik daar nog een beetje lost ben)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 190,70 | € 190,70 |
| 1 | Asus PRIME X470-PRO | € 172,95 | € 172,95 |
| 1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 141,- | € 141,- |
| 1 | EVGA GeForce GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | € 519,- | € 519,- |
| 1 | Fractal Design Meshify C White - TG | € 85,75 | € 85,75 |
| 1 | BenQ Zowie XL2411 (zonder Color Vibrance) Zwart | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Arctic Freezer 33 | € 23,99 | € 23,99 |
| 1 | Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Speed Black (Qwerty US) | € 168,50 | € 168,50 |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Steelseries Qck | € 10,95 | € 10,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 173,- | € 173,- |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 114,99 | € 114,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.993,78 | |