Toon posts:

Ik zoek een tv 500-1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een tv van tussen de 500 en 1000 euro

Het word gebruikt voor:
Netflix
Playstation4Pro
Laptop
Gewone tv
i.c.m. Sony soundbar ct-380
Groote 49" of 55"

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: LG 49SJ810V Wit, Zilver Deze is 749 euro (paar maanden terug btw vrije dagen nog goedkoper maar ook uitverkocht)
De hoge refresh rate leek me wel wat. (ik hou er niet van als de camera draait en het beeld lijkt te schokken.)

https://www.mediamarkt.nl...channel=mmnlnl&outlet=749 Deze is 699, de verkoper van platte tv.nl raade mij deze wel af omdat de 810 beter in alle opzichten zou zijn (plus die verkochten ze toevallig wel)

pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart
Deze is een stuk duurder. Maar past misschien wel goed bij de andere sony apparaten. Heeft wel een externe voeding. En voor iets meer heb je Oled, maar of je nou een goede lcd moet pakken of een eerste generatie goedkope oled. Ik weet het niet.

Phillips komt ook vaak tevoorschijn als ik zoek, maar twijfel of ze wel kwaliteit leveren nadat het niet meer echt phillips is.

pricewatch: Samsung UE50MU6100 Zwart
Deze is maar 550 en met het geld wat ik bespaar kan je dan weer opzij zetten voor de volgende tv

Hoop prijsklasses, hoop keuzes, beetje stress ook.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 09:13
Bij mijn weten zijn de twee LG televisies die je post (800v en 810v) gewoon dezelfde televisies, maar heeft de ene een andere voet.

Waarom heb je stress?

[ Voor 8% gewijzigd door Wouterkaas op 24-04-2018 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wat ik bespaar kan je dan weer opzij zetten voor de volgende tv
Ik kan dit op 2 manieren lezen; of je koopt nu een TV als tijdelijk model en over een paar maanden koop je een andere OF je budget is amper 600 Euro terwijl je niet weet wat er in je leven/TV de komende tijd gaat gebeuren. Anyhow, het viel me op en ik vind het een vreemde uitspraak.

Voor 1000 Euro heb je geen OLED dus dat is snel opgelost. Of er moet morgen een zaak de LG 7-serie gaan dumpen maar dat verwacht ik niet.

Met de Sony val je je zeker geen buil. Die is al zo vaak aangeraden als gewone TV, als game-TV, als film-TV; de topics hierover zijn niet te tellen, zowat.

En dan subtiel; je refresh-rate heeft geen rate (lol) te maken met het schokken van je films. Films worden tegenwoordig op 23.97fps uitgebracht tot maximaal 60fps. Leuk dat een TV dan van 23.97fps probeert een vloeiender beeld te creeeren maar dan heb je niet begrepen "waarom" de regisseur ervoor heeft gekozen om op deze frame-rate op te nemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:00

Typhone

Who Dares Wins

Om te beginnen zie ik nogal wat verschillen in de aanvraag.
Ik zou eerst eens even wat keiharde keuzes maken voordat je TV's gaat opsommen.
Voorbeelden:

Absolute budget (wat is dat?).
Welke aansluitingen?
Afhankelijk van wat je erop doet (lees: het meeste op doet) -> input lag even opzoeken op internet.
Wellicht wil je ook veel gebruik maken van de besturingssoftware op de TV zelf (apps, Netflix). Daarop besparen is ook niet altijd even verstandig in elk geval.

Geld besparen om opzij te zetten voor een volgende TV is niet besparen maar geld weggooien. Liever 1500 euro nu voor 5 jaar plezier, dan 1000 nu voor 2 jaar plezier en dan 1400 voor 3 jaar plezier. Kijk ook even naar de verschillen tussen de types van de TV. Vaak komen er beeldverbeteraars of extra opties om de hoek wanneer je upgrade (vb. van de 6 naar de 7 series van Samsung bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou eerst gewoon eens in winkels te gaan kijken en merk vergelijken in de stad en op terras ergens bakkie drinken
kleuren in de tv`s
zijn zo erg persoonlijk qua helderheid scherpte kleur en zwartbelichting dat advies hier eigenlijk niet op zijn plaats is je eigen ogen is je beste advies