Toon posts:

Koper vraagt geld na maanden terug.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enkele maanden geleden verkocht ik een cadeaubon op marktplaats.
Netjes bewijzen geleverd dat het om een werkende bon ging en op eigen kosten aangetekend verzonden. De prijs die ik ervoor vroeg was veel minder dan de waarde. De bon kwam in goede staat aan en hij heeft zelf, op de site van de webwinkel kunnen checken of de bon al gebruikt was of niet. Nu stond er in de brief bij de bon dat hij tot mei geldig zou zijn. Deze brief is inmiddels, na 3 maanden wc papier geworden...

De bon verkocht ik voor iemand die niet handig was met computers. Deze persoon heeft het geld maanden terug al van mij ontvangen. Zelf zit ik momenteel heel erg krap omdat er een gedwongen verhuizing aankomt. Ben inmiddels de vierde persoon die het niet uithoud naast de buren. Heb er amper 2 jaar gewoond en kan nu dus weer helemaal opnieuw beginnen. Dit mailtje is dus een dubbel onaangename verrassing.

Ik vind het ook weer heel lullig voor die persoon, alleen komt hij wel erg laat klagen. En waarom hebben ze zo lang gewacht met de bon te besteden. Het is al bijna mei. Mensen in mijn omgeving vonden het een raar verhaal. Niet besteden en als hij dan verlopen is geld terug vragen, al stond er natuurlijk wel in de advertentie dat hij nog tot mei geldig zou zijn. Feit blijft dat hij op het moment van ontvangst nog wel geldig was.
Het juridisch loket kan ik alleen bellen en dat is 25 cent per minuut. Elders kon ik het antwoord ook niet vinden. Daarom vroeg ik me af of er hier iemand is die hier weet van heeft. Ben ik verplicht om 3 maanden later nog het geld terug te geven? Dat de bon 1 maand eerder verliep dan op het papier stond, is mij dit te verwijten, het stond wel in de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het is een beetje een wazig verhaal.

Korte samenvatting:
Je hebt via MP een bon verkocht en daarbij aangegeven dat deze geldig was tot 1 mei. Nu blijkt dat de waardebon slechts geldig was tot 1 april en wil de koper z'n geld terug?

Stond op de bon ook nog een geldigheidsdatum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Met hierboven, je verhaal is wat lang en onduidelijk.
Als de persoon die de bon kocht de bon al maanden in handen heeft, heeft hij toch perfect de vervaldatum kunnen bekijken?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mnich
Inderdaad, volgens het papier bij de bon was hij geldig tot 1 mei en volgens de verkoper tot 1 april.
Op de bon zelf stond er geen datum.
Op de website van de desbetreffende winkel stond er ook geen geldig tot en met bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als jij een bon verkoopt en daarbij zegt dat hij tot 1 mei geldig is, en de koper er op 24 april achter komt dat hij al verlopen is, was die bon dus niet-conform, en ja, dan zou ik mijn geld ook terug vragen.
Dat je bij controle dat eerder had kunnen vaststellen kan zo zijn, maar waarom zou je dat doen als je verteld is dat je tot Mei de tijd hebt ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat ik het juist heel duidelijk had omschreven lol...
Het probleem is dat de vervaldatum nergens concreet is te vinden, behalve dan in de brief die erbij zat.
Omdat daar ook persoonsgegevens bij stonden, heb ik deze brief niet meegezonden naar de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Laatst online: 22-09 23:44
"Inderdaad, volgens het papier bij de bon was hij geldig tot 1 mei en volgens de verkoper tot 1 april."
Dan kan je wellicht de leverancier er op aanspreken.

Heb je gechecked of ie niet stiekem ondertussen wèl gebruikt is?
Eventueel navragen bij de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nee, het verhaal is vrij onduidelijk... Welke datum is gecommuniceerd naar de koper en wat is nu daadwerkelijk de verval datum?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:15:
Het probleem is dat de vervaldatum nergens concreet is te vinden, behalve dan in de brief die erbij zat.
Omdat daar ook persoonsgegevens bij stonden, heb ik deze brief niet meegezonden naar de koper.
In dat geval is het wel jou schuld natuurlijk.

Check in elk geval of de bon nu wel gebruikt is (als dat nog kan). Als hij stiekem toch gebruikt is dan heb je met een oplichter te maken en hoef je je niet schuldig te voelen.

Als hij nog niet gebruikt is dan zou ik mezelf als koper ook zwaar genaaid voelen met de situatie, en zou het wel gewoon eerlijk zijn moest je het bedrag terugbetalen. Dat je momenteel wat krap bij kas zit is jammer, maar kan je daar niet met de persoon zelf uitkomen? Iets afspreken van x euro per maand of wat later terugbetalen?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Is er niet nog te achterhalen wat er op die brief stond. Hebben misschien meer mensen in je omgeving die brief en bon gekregen?

Anders zit er weinig anders op dan het geld terug te geven. Je kan nog wel kijken of de winkel jullie niet te gemoed wil komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik dacht altijd dat kadeau bonnen wettelijk niet mochten vervallen.
Dat is me wel eens ingefluisterd door iemand, is dat veranderd of nooit waar geweest?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:15:
En welke datum stond in deze brief? Als dat 1 mei is dan moet je gewoon klagen bij de winkel die hem nu niet meer wil accepteren. Als dat 1 april was dan is het helaas jouw eigen fout. Erg vervelend maar niet zo veel aan te doen. Als de bon intussen wel gebruikt is dan probeert de koper je op te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

MrMonkE schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:20:
Ik dacht altijd dat kadeau bonnen wettelijk niet mochten vervallen.
Dat is me wel eens ingefluisterd door iemand, is dat veranderd of nooit waar geweest?
Daar is wel een paar jaar geleden iets om te doen geweest.

De consumentenbond zegt dit:
Als er geen uitgiftedatum of vervaldatum op de bon of kaart staat of er staat nergens op vermeld waar je de geldigheidsdatum kan vinden (bijvoorbeeld op een site), is de bon onbeperkt geldig.

Als er wel een uitgiftedatum is vermeld maar geen vervaldatum, dan heb je in ieder geval minimaal 5 jaar de tijd om hem in te wisselen. Het is niet zo dat de bon daarna dan niet meer geldig is, maar het kan mogelijk discussie opleveren.

Cadeaubonnen kunnen korter dan 5 jaar geldig zijn, maar dan moet dit op de bon staan.
Dus wat dat betreft is de kans groot dat de bon gewoon geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:13
emnich schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:22:
[...]

Daar is wel een paar jaar geleden iets om te doen geweest.

De consumentenbond zegt dit:

[...]

Dus wat dat betreft is de kans groot dat de bon gewoon geldig is.
Ik weet niet of deze voorwaarden gelden voor bijvoorbeeld een bon die als actie is weggegeven door een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:29
Om wat voor bedrag gaat het?
Je kunt er voor kiezen niet te reageren op de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is interessante informatie. Maar wel heel vreemd dan dat diegene beweerd dat de bon niet meer geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Marktplaats doe ik niet meer aan. Ja afhalen en cash aan de deur en op gereserveerd zetten doe ik al helemaal niet meer. Doe mij maar ebay duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Geef eens wat meer informatie. Wat voor bon is het, en hoe kwam die vriend er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zestig euro. Voor mij een groot bedrag met een minimum inkomen. Feit is ook dat dit grapje me dan dubbel 60 euro kost. Het geld is maanden terug aan de persoon voor wie ik de bon verkocht gegeven. Daar kan ik niet ineens na maanden op de stoep staan, sorry maar ik kom het geld even terughalen want... Dan zou dit grapje me 128 euro kosten, gezien hij ook nog op mijn kosten aangetekend was verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een bon voor een kapper, gewonnen door diegene via een puzzel actie. Het was een originele bon, zoals ze die in de webwinkel daar ook verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:29:
Zestig euro. Voor mij een groot bedrag met een minimum inkomen. Feit is ook dat dit grapje me dan dubbel 60 euro kost. Het geld is maanden terug aan de persoon voor wie ik de bon verkocht gegeven. Daar kan ik niet ineens na maanden op de stoep staan, sorry maar ik kom het geld even terughalen want... Dan zou dit grapje me 128 euro kosten, gezien hij ook nog op mijn kosten aangetekend was verzonden.
Dat is wel heel creatief gerekend. Je hebt ergens in dat traject toch ook 60 euro ontvangen van degene die de kaart van jou gekocht heeft? :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
sugarlee89 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:26:
Marktplaats doe ik niet meer aan. Ja afhalen en cash aan de deur en op gereserveerd zetten doe ik al helemaal niet meer. Doe mij maar ebay duitsland
Leuk, maar wat heeft dit met dit probleem te maken?

Als de koper gelijk heeft en de door TS in de advertentie gegeven informatie onjuist is, dan is het wel zo netjes om de koper tegemoet te komen.
Als de TS de brief nog heeft waarin staat dat de bon tot 1 mei geldig is, dan kan hij hiermee de kapper die de bon heeft uitgegevn benaderen en kijken of er een oplossing mogelijk is. Dit lijkt me toch makkelijk op te lossen met die kapper.

Niet reageren zoals @bas-r aangeeft lijkt me niet erg netjes. Ik neem aan dat hij in een vergelijkbaar geval ook niet zo behandeld zou willen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 24-04-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja en de bon dan???
Die is nu verlopen....
Daar kan ik nu 3 maanden later niks meer mee.
Creatief gerekend inderdaad van jou :)
Het geld wat de koper aan mij heeft overgemaakt is, nogmaals want blijkbaar ben ik heeeel erg onduidelijk al lang en breed aan de persoon voor wie ik de bon verkocht gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:03

DukeBox

loves wheat smoothies

@Orion84 precies. @Verwijderd je staat nu netto op €0,- er vanuitgaande dat je de initiële volle €60,- hebt doorgegeven

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als de bon 100% identiek is aan de bonnen die ze in de winkel verkopen én er geen datum op staat dan is de bon gewoon voor altijd geldig. Dit is ook wat Consuwijze zegt:
Hoelang is een cadeaubon geldig?

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Vaak staat op de bon een uitgiftedatum. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig.

Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op. En hoelang de bon geldig is. Er staat dan bijvoorbeeld: deze bon is geldig tot een jaar na de uitgiftedatum.

Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan bewijzen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival. Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:34:
Ja en de bon dan???
Die is nu verlopen....
Daar kan ik nu 3 maanden later niks meer mee.
Creatief gerekend inderdaad van jou :)
Het geld wat de koper aan mij heeft overgemaakt is, nogmaals want blijkbaar ben ik heeeel erg onduidelijk al lang en breed aan de persoon voor wie ik de bon verkocht gegeven...
Ja, dus jij hebt namens iemand een bon verkocht. Die persoon heeft daar van jou 60 euro voor gehad. Die 60 euro ben jij kwijt.

Daarna heb jij van de koper 60 euro gekregen, en die moet je nu weer teruggeven. Dus dat is gewoon 0 op de rekening (afgezien misschien van een paar euro verzendkosten).

Dus het enige wat jij er bij inschiet zijn die 60 euro die je al aan de originele eigenaar van de bon hebt gegeven (plus de verzendkosten).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
60 heb ik inderdaad gegeven. Achtenzestig euro in totaal. Maar aangezien de bon verlopen is kan ik hem niet meer gebruiken of verkopen. Vandaar dat ik het verlies op 128 euro zet.

60 euro aan de persoon, 60 euro terug naar de verkoper, 8 euro verzendkosten pius een bon met een waarde van 75 euro die nu in de prullenbak ligt.

[ Voor 29% gewijzigd door Perkouw op 24-04-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag de volgende keer zelf een edit-knop gebruiken.

[ Voor 75% gewijzigd door Perkouw op 24-04-2018 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@Verwijderd Je vergeet dat je óók 60 euro van de koper hebt gekregen.

Dus:
-60 naar vriend
-60 naar koper
-8 naar Post
+60 van koper
---------
-68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:41:
60 euro aan de persoon, 60 euro terug naar de verkoper, 8 euro verzendkosten pius een bon met een waarde van 75 euro die nu in de prullenbak ligt.
Minus de 60€ die de koper je voor de bon betaald heeft ? Of telt dat geld niet mee ? :?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
plus 75 euro waarde van de bon die nu in de prullenbak ligt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Plus de fabriek waar de bon gemaakt werd a zoveel miljoen, lekker creatief rekenen zo...
Is dit voor de belastingaangifte om e.a. aan kosten te declareren ofzo :+

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is er geen Google cached pagina van de initiele aanbieding of is dit een bon van een buurtkappertje zonder internet op de braderie ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:44:
Hopelijk weet je toch wel dat je de waarde van zo een bon niet serieus moet nemen. Het is nooit zo dat de echte waarde 75 euro was.

Daarnaast tip voor de volgende keer: doe a.u.b. wat aan de leesbaarheid van je posts. Leest echt heel rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:44:
Nee, want die bon is niet meer van jou sinds je hem verkocht. Daar ben je gewoon voor betaald. De uiteindelijke koper heeft een waardeloze bon, niet jij. Daarom geef je de koper dus ook zijn geld terug, zodat hij weer op 0 staat (geld terug en bon waardeloos).

Bon persoon:
uitgaven: bon afgegeven aan jou
inkomsten: 60 euro
resultaat: 0

Jij:
uitgaven:
60 euro aan bon persoon + 60 euro terug aan koper + 8 euro verzendkosten
bon afgegeven aan koper
inkomsten:
60 euro van koper
bon gekregen van "bon persoon"
resultaat: (60+bon) - (60+60+8+bon) = 60 - 128 = -68 euro

Koper:
uitgaven:
60 euro betaald aan jou
bon die waardeloos is geworden
inkomsten:
60 euro retour van jou
bon gekregen van jou
resultaat: (60 + bon) - (60 + bon) = 0

[ Voor 36% gewijzigd door Orion84 op 24-04-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nogmaals dan
.
60 euro van verkoper naar bon persoon
60 euro terug naar verkoper van mijn eigen geld = 60 schade voor mij want het geld betaal ik uit eigen zak.
8 euro verzendkosten = 68 euro schade voor mij.
75 euro van de bon die nu verlopen is, waar ik niks meer mee kan = 143 euro om precies te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:48:
Oke, nogmaals dan
.
60 euro van verkoper naar bon persoon
60 euro terug naar verkoper van mijn eigen geld = 60 schade voor mij want het geld betaal ik uit eigen zak.
8 euro verzendkosten = 68 euro schade voor mij.
75 euro van de bon die nu verlopen is, waar ik niks meer mee kan = 143 euro om precies te zijn.
Als je het niet wilt snappen: prima, maar dit voegt verder niets toe aan het topic, dus ik stel voor dat we stoppen met eindeloos hetzelfde standpunt herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zitten, ik reis morgen wel naar het juridisch loket aangezien zoveel mensen het niet begrijpen en het vreselijk onduidelijk vinden. Hopelijk kunnen ze daar wel lezen. Wanneer je in een winkel iets koopt en het is niet goed of je bent het er niet mee eens dan heb je een termijn om dit te melden. Doe je dit niet binnen die termijn heb je overal dikke pech. Enfin we zullen zien of ze het daar wel snappen :O

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2018 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
@Verwijderd Ik wens je hier veel succes mee en ik hoop oprecht dat ze daar iets voor je kunnen betekenen. Met je huidige houding vrees ik ook dat het Tweakers forum voor jou niet de perfecte plek is om je probleem op te lossen.

Nogmaals Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:50:
Laat maar zitten, ik reis morgen wel naar het juridisch loket aangezien zoveel mensen het niet begrijpen en het vreselijk onduidelijk vinden. Hopelijk kunnen ze daar wel lezen.
Begrijp je het nu echt niet of neem je de boel in de maling?

Ik heb nu al medelijden met die mensen van het juridisch loket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:50:
Laat maar zitten, ik reis morgen wel naar het juridisch loket aangezien zoveel mensen het niet begrijpen en het vreselijk onduidelijk vinden. Hopelijk kunnen ze daar wel lezen.
Het is niet onduidelijk; jij herhaalt jezelf 4x zonder verdere uitleg.

Vraag je morgen meteen of de bon wel overdraagbaar was; vaak zijn "gewonnen" prijzen dat namelijk niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Je kan eens in overleg gaan met de organisatie waar de bon te besteden was.
Misschien dat zij iets uit coulance kunnen doen.
Het is nog steeds april dus zo lang is het allemaal niet geleden.

De koper in de laatste situatie heeft de bon wel een tijd besteedbaar in bezit gehad.
De bon was niet in het geheel onbruikbaar alleen maar voor de laatste periode.

Anders zou ik er proberen samen uit te komen wat redelijk is.

Misschien 30-30

Buiten dat.. heb jij dat via MP verkocht.. en de koper kan je uiteindelijk niet veel maken..
maar ja.. een boze persoon die zich misleid voelt na dit verhaal moet je denk iko ok niet willen

[ Voor 17% gewijzigd door boyette op 24-04-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:32

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Hé jammer. Ik had gehoopt dat we wat meer volwassen konden reageren naar elkaar. Alles is volgens mij inmiddels wel zo'n beetje gezegd in dit topic. Dit topic krijgt van mij dan ook een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.