Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb een Harmony Hub om mijn apparatuur aan te sturen. Geweldig apparaat met een mooie afstandsbediening. Maar één gigantisch nadeel! De handige app kan de Hub enkel vinden als ik de mobiel via 2.4Ghz verbind... Deze zit normaal op 5Ghz, dus ik moet steeds van netwerk switchen enkel om mijn televisie via de app te bedienen... Dat is uiteraard verschrikkelijk onhandig!

Logitech geeft hierop geen support. Gewoon pech! het apparaat is gemaakt voor 2.4Ghz, dus moeten andere devices ook op 2.4GHz. Volgens mij is dat technisch bezien onzin (het is immers gewoon dezelfde router waarop verbonden wordt en communicatie via 2.4Ghz is niet wezenlijk anders dan via 5Ghz! Sterker nog: als ik via de app de hub eenmaal gevonden heb via 2.4Ghz kan ik mijn telefoon daarna gewoon terugzetten naar 5GHz en de TV alsnog prima bedienen!).

Tips? Trucs? Of is het gewoon jammer helaas dat dit dure apparaat deze vage beperking heeft...? (of is het niet zo'n vage beperking en zie ik iets over het hoofd? Ben immers geen netwerk / Wifi expert!)

[ Voor 5% gewijzigd door kazz1980 op 24-04-2018 17:10 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-06 13:35
Hebben de 5Ghz en 2.4Ghz dezelfde SSID? Zo niet, dan is dat mogelijk een truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Nee, die hebben bewust een andere SSID omdat anders mijn mobiel steevast de 2.4GHz pakt - en dan vervolgens een heel trage verbinding heeft wegens (waarschijnlijk) interferentie met Bluetooth... Mijn mobiel moet echt op de 5GHz blijven.

(en het advies van Logitech was ook juist de SSID te splitsen zodat je kon kiezen de mobiel op 2.4GHz te zetten. Anders werkt het volgens hen niet! Het is volgens hen een feature dat je de app op een device moet hebben draaien die op 2.4GHz zit omdat anders de hub niet aangesproken kan worden... Volgens hen is dat een technische beperking - maar ik geloof daar dus geen klap van (en heb ook al een stevige klacht bij ze neergelegd - voor een apparaat van zoveel geld verwacht ik dat zoiets simpels toch gewoon moet werken).)

[ Voor 34% gewijzigd door kazz1980 op 25-04-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

kazz1980 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:27:
Nee, die hebben bewust een andere SSID omdat anders mijn mobiel steevast de 2.4GHz pakt - en dan vervolgens een heel trage verbinding heeft wegens (waarschijnlijk) interferentie met Bluetooth... Mijn mobiel moet echt op de 5GHz blijven.

(en het advies van Logitech was ook juist de SSID te splitsen zodat je kon kiezen de mobiel op 2.4GHz te zetten. Anders werkt het volgens hen niet! Het is volgens hen een feature dat je de app op een device moet hebben draaien die op 2.4GHz zit omdat anders de hub niet aangesproken kan worden... Volgens hen is dat een technische beperking - maar ik geloof daar dus geen klap van (en heb ook al een stevige klacht bij ze neergelegd - voor een apparaat van zoveel geld verwacht ik dat zoiets simpels toch gewoon moet werken).)
Het komt nog steeds vaak voor dat apparaten met WiFi op die band zitten (bellen, meters, cameras, printers). Het moet er echt expliciet bij staan dat het 5 Ghz ondersteunt want aangezien dit door de hardware bepaald wordt kan je later niet zomaar wisselen.

Zo hebben wij dus nog een 2.4 Ghz netwerk in de lucht voor de printer. De rest zit allemaal op 5 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
superduper schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:15:
[...]

Het komt nog steeds vaak voor dat apparaten met WiFi op die band zitten (bellen, meters, cameras, printers). Het moet er echt expliciet bij staan dat het 5 Ghz ondersteunt want aangezien dit door de hardware bepaald wordt kan je later niet zomaar wisselen.

Zo hebben wij dus nog een 2.4 Ghz netwerk in de lucht voor de printer. De rest zit allemaal op 5 GHz.
Ja, maar dát is voor mij geen probleem.,. Enkel dat het ene device op 5 GHz nu niet kan communiceren met het andere device (de Hub) op 2.4GHz.... En dat heeft volgens mij niks van doen met een technische beperking maar met een beperking in de app van de Logitech Harmony.... En ik zoek dus een work-around - want Logitech weigert er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

kazz1980 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:19:
[...]

Ja, maar dát is voor mij geen probleem.,. Enkel dat het ene device op 5 GHz nu niet kan communiceren met het andere device (de Hub) op 2.4GHz.... En dat heeft volgens mij niks van doen met een technische beperking maar met een beperking in de app van de Logitech Harmony.... En ik zoek dus een work-around - want Logitech weigert er iets aan te doen.
Die app zoekt waarschijnlijk direct contact met de hub via een soort point-2-point verbinding en kan het device niet zo maar opzoeken in een netwerk omgeving via een router. (of er zouden wat firewall regels zijn die het verkeer actief blocken). Lastige zaak en ik vermoed dat support je daarmee niet gaat helpen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
superduper schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:10:
[...]

Die app zoekt waarschijnlijk direct contact met de hub via een soort point-2-point verbinding en kan het device niet zo maar opzoeken in een netwerk omgeving via een router. (of er zouden wat firewall regels zijn die het verkeer actief blocken). Lastige zaak en ik vermoed dat support je daarmee niet gaat helpen idd.
Dat support niks gaat doen is een gegeven... Maar ik wil het wél werkend. Want dit is verschrikkelijk onhandig! Als ik de TV nu via de app wil bedienen moet ik meer handelingen verrichten (en wachten) dan dat ik vroeger ooit deed met die drie losse afstandsbedieningen.... :/ Kan niet de bedoeling zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:36
Je moet een keer naar het harmony NL forum gaan. Daar helpen ze meestal zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiga69
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb hetzelfde probleem. Aangezien 2.4Ghz Wifi geen pretje is als je een flinke verzameling studenten om je heen hebt wonen die allemaal 'vechten' om diezelfde kanalen. Raar dat Harmony Hub niet gewoon een update uitvoert van hun succesvolle afstandbediening.
Wellicht als concurenten een vergelijkbaar mooi systeem kan maken als Logitech, dat Logitech gedwongen wordt om zijn apparatuur bij te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Best wel vreemd. Gebruik ook een Harmony Hub van Logitech. Mijn telefoon zit op de 5Ghz en verbind met de hub. Heb daar zelf niets aan instellingen verricht. Ging gewoon vanzelf.

Misschien eens de telefoon wel op 5Ghz laten staan, maar het piaringsproces van de hub opnieuw doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ook bij mij werkt het prima met de hub en 5Ghz netwerk op de telefoon. Weet niet echt op welk netwerk de hub verbindt, aangezien ik hetzelfde SSID gebruik voor 2.4 Ghz als 5 Ghz

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Case schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:47:
Ook bij mij werkt het prima met de hub en 5Ghz netwerk op de telefoon. Weet niet echt op welk netwerk de hub verbindt, aangezien ik hetzelfde SSID gebruik voor 2.4 Ghz als 5 Ghz
Bij mij zijn de SSID's wel verschillend. Er staat de toevoeging 24 en 50 achter zodat ik het verschil kan zien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:26
Lijkt mij eigenlijk dat dit gewoon moet kunnen werken zelfs met verschillende ssid's. De ssid's moeten dan uiteraard wel in hetzelfde subnet zitten.
Pagina: 1