Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1065789

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuwe tv gekocht, de Samsung UE65MU8000. Alleen ben ik er totaal niet tevreden over. Vooral bij sport blijft het beeld zichtbaar een beetje hangen, soort van rare lag. Er valt wel te kijken maar het is enorm storend.

Op de ps4 heb ik hier (in mindere maat) ook last van, in games zoals fifa of god of war is het erg vervelend maar ook in het menu zelfs merk ik soms een kleine schok.

Het probleem is alleen dat ik totaal niet weet waar het aan ligt, de acties die ik zelf heb ondernomen zijn als volgt:

- Geheel nieuw scherm
- Nieuwe bekabeling - HDMI en COAX
- Nieuwe Tv Module
- Andere ps4 aangesloten
- Alle beeldverbeteraars uitgezet
- HDR uitgeschakeld

Misschien weet iemand hier hoe ik dit probleem kan oplossen of mij in de goede richting te sturen, Voor het bedrag dat ik heb neergelegd voor deze televisie had ik toch wat meer verwacht maar helaas valt het tot nu toe tegen.

Alle hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand die een idee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:36
@Anoniem: 1065789

"Voor het bedrag dat ik heb neergelegd voor deze televisie had ik toch wat meer verwacht..." Problemen met apparaten kunnen altijd optreden en zijn inherent aan de kostprijs. Daar hoef je niet gelijk de droeftoeter voor te gaan blazen.

Misschien is het probleem niet duidelijk genoeg. Wat bedoel je met 'blijven hangen'? Schokt het beeld soms, staat het eens in de zoveel tijd stil? Loopt het beeld achter/voor op het geluid? Gebruik je een extern audiosysteem? De MU8000 is een veel verkochte TV en er zijn maar weinig klachten bekend.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Major_ton schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:16:
@Anoniem: 1065789

"Voor het bedrag dat ik heb neergelegd voor deze televisie had ik toch wat meer verwacht..." Problemen met apparaten kunnen altijd optreden en zijn inherent aan de kostprijs. Daar hoef je niet gelijk de droeftoeter voor te gaan blazen.

Misschien is het probleem niet duidelijk genoeg. Wat bedoel je met 'blijven hangen'? Schokt het beeld soms, staat het eens in de zoveel tijd stil? Loopt het beeld achter/voor op het geluid? Gebruik je een extern audiosysteem? De MU8000 is een veel verkochte TV en er zijn maar weinig klachten bekend.
Heb je helemaal gelijk in, is ook meer de frustratie omdat ik zelf totaal niet weet waar het aan ligt, excuses daarvoor ;)

Het probleem dient zich vooral voor wanneer er snelle (sport/actie) beelden te zien zijn. Meestal om de 5 á 10 minuten komt er een kleine vertraging waardoor het beeld inhoudt. In die 2-3 seconden lijkt het net of het veel langzamer gaat (niet soepel en meer blur). Het begint met een kleine schok en vervolgens lijkt het beeld een tempo langzamer te gaan. Het valt goed op waardoor het ook enorm storend is.

Verder loopt de audio gewoon prima verder en is daar ook niks mis mee (gebruik ook niets extern). Helaas kan ik ook nergens een soortgelijk probleem vinden die mij op de juiste weg kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1084897

Ik heb hetzelfde probleem.
Dit is echter na de laatste softwareupdate grotendeels opgelost.

De storingen zijn er uit.

De software is te updaten via de website van samsung support.
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE65MU8000LXXN/

De storing die er nu nog in zit is als je lange tijd naar youtubefilmpjes kijkt en dan overschakelt naar gewone tv zender dan zit er nog een hapering in beeld.
Dit is op te lossen door over te schakelen naar een andere zender of bijvoorbeeld netflix.

Hopenlijk is je probleem opgelost hiermee. Of je frustratie want dat herken ik ook.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:34
Auto Motion Plus ook uitstaan? Bij mij zorgt dat icm Ziggo via CI+ voor een soort rare lag. Met die instelling uit heb ik het probleem niet. Bij Netflix en films kan ik de instelling wel aanzetten zonder problemen (buiten de artifacts die motion interpolatie veroorzaakt).
Pagina: 1