Toon posts:

RedHat 7.1 Installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Linux freaks,

Ik heb een vraagje over de installatie van RedHat 7.1.
Ik ben een leek op Linux gebied.
Ik ga het nu installeren op een Pentium 200MMX die gaat fungeren als Server.
Ik kies dus de optie "System Service".
Alleen nou is mijn vraag welke packages moet ik installen.
In ieder geval X Windows System, WWW en DNS maar moet ik ook Gnome installen?
Thanks! :)

Verwijderd

Topicstarter
Of kan ik ook makkelijk zonder GNome of KDE werken? Please... :(

Verwijderd

Als je een (mooi) desktop systeem wil hebben (ala windows), dan zou ik wel Gnome of KDE installeren ja.
Je kan ook alleen een windowmanager installeren, maar dat is meer iets voor de doorgewinterde gebruiker of als je een "traag" systeem hebt.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 21:11 schreef -VnCnT- het volgende:
Of kan ik ook makkelijk zonder GNome of KDE werken? Please... :(
Na 5 minuten je topic omhoog schoppen is nou niet echt done ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is wel aan te raden? Die linux installatie is trouwens wel groot voor een OS (929MB) of is dit normaal voor RedHat :?

Verwijderd

Topicstarter
Damn! :( Ik krijg een "Mount Point" er staat dat ik te weinig disk space heb! :( Er zit een 2,1Gig harddisk in dus dat moet meer dan voldoende zijn :? Ik begrijp er nix van dit is al de 3e keer! Iemand een idee? Als ik reboot zegt de setup dat ik een boot disk nodig heb?! Maar ik boot van de cd....

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 21:15 schreef -VnCnT- het volgende:
Dus het is wel aan te raden? Die linux installatie is trouwens wel groot voor een OS (929MB) of is dit normaal voor RedHat :?
Voor RH is dat normaal, aangezien het een systeem is, dat voornamelijk op nieuwe Linux gebruikers gericht is (net als Mandrake Linux bijvoorbeeld (dit niet zeggen dat het niet te gebruiken is als je wat meer ervaring met linux hebt)).
Gevolg is dus dat er enorm veel bij een standaard installatie geinstalleerd wordt. Dit, om te voorkomen, dat je de meest belangrijke progjes niet mist na de installatie.
Je kan eventueel wel zelf opgeven welke pakketten je niet wilt, maar dan moet je al wel geode weten, welk pakket waarvoor dient.

Als dit je eerste linux-installatie is, zou ik daar nog niet helemaal aan gaan beginnen.
Dat kan altijd nog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet! Hoe kan die setup nou zeggen dat er te weinig space is als die er genoeg is? :? Hij formatteert wel het bestandssysteem naar de Linux partitie geloof ik. Maar hoe kan ik na de reboot de setup hervatten.... :'( Echt vreemd!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand? :'(

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 21:12 schreef nelske het volgende:

[..]

Na 5 minuten je topic omhoog schoppen is nou niet echt done ;)
Geldt dus ook voor 13 minuten :(

Verwijderd

Wat voor een server wil je gaan installeren?
Klik es voor de gein op de 'server' optie tijdens de setup. Kun je gelijk kiezen wat voor een server je wilt maken.

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Als je RedHat 7.1 als Server wilt gebruiken zou ik het volgende doen:
Ga naar www.openna.com en koop daar het boek e-book (pdf) Securing and Optimizing Linux (zoiets). Dit boek behandelt hoe je RH71 als server moet installeren. Superuitgebreid, en je hoeft alleen de voorbeelden maar over te tikken en je configuratie aan jouw situatie aanpassen!!

Veni vidi volavi!!

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Heb je van je partitie's wel een linux partitie gemaakt. Ik zou nu gewoon overnieuw beginnen en dan zelf je partitie's aanmaken met fdisk (Het schijnt namelijk zo te zijn dat diskdruid je hd verneukt) dan het type wijzigen naar een linux partitie dat noemen ze linux native. Trouwens vergeet ook niet een linux swap partitie te maken. Dit doe je allemaal in de installatie met als optie custom kun je zelf kiezen wat erop moet komen.

Dan nog wat je heb echt geen X of KDE of Gnome nodig om een "server" te draaien hoor.

Goed als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren is al lang gelukt.... :)

Verwijderd

heb ook problemen :((

nadat ik voor custom install koos,
blijft ie in een blauw scherm, zonder activiteiten :(
Pagina: 1