Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee printers willen beide niet meer printen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 21:49
Mijn vraag
Ik heb een erg vreemd probleem met beide printers thuis. Ze willen beide namelijk niet meer printen. Ik heb het sterke vermoeden dat dit aan de Connectbox ligt, maar ze hebben het eerder wel gedaan. In de router kan ik zien dat beide printers keurig met het netwerk verbonden zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo Connectbox + HP Deskjet 3630/ HP Photosmart eStation (C510a)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Router + printers herstarten. Geen resultaat.
Vast IP toegewezen. Wederom geen resultaat.

Ik weet toevallig dat bij een andere router van Ziggo dit probleem ook was bij HP printers. Echter deden beide printers het vorige week nog wel. Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen, aangezien ik eigenlijk alles wel heb geprobeerd wat in mij op kwam :?

Aanvullend op dit verhaal: Sinds kort kan ik ook mijn ip camera uit China erg moeilijk via het netwerk benaderen (bedraad aangesloten). Krijg dan melding op chrome dat de verbinding is geweigerd. Wellicht dat dit allemaal met elkaar te maken heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Daiov97 op 24-04-2018 14:37 ]

Alle reacties

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:19
Ik zou eens via de Printer controleren wat de status van de wifi verbinding is.

Voor de 3630 kun je dat bv doen via
https://support.hp.com/ph-en/document/c04617078 en dan de stap Print the Wireless Test Report en ook Print a Network Configuration Page

Check goed of de ip-adressen overeenkomen met wat de router uitdeelt.

Probeer de apparaten eens via een ping te bereiken.

Mogelijk zie je hier nog iets wat een verklaring zou kunnen zijn.

Heb je mogelijk een Access Point in gebruik?
Het kan bijvoorbeeld zijn dat de bepaalde instellingen zijn veranderd op het modem waardoor het AP niet meer is aangemeld op de router en dan stopt ook het netwerk daar.

Printers melden zich dan wel aan op het AP maar als deze niet meer is aangemeld op de router dan loop je dus vast.

Anders een keer de Router resetten naar fabrieksinstellingen en dan de instellingen weer goed zetten en printer opnieuw aanmelden.