Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ZenFone Max Pro M1 - Ervaringen & Discussie Topic
small

Inleiding

ZenFone Max Pro (M1) is the next-generation smartphone with extraordinary performance and endurance that will take you further than you ever thought was possible. With its magnificent 15.22cm(5.99) Full HD+ display, ultra-long-lasting battery, dual-camera system and breathtaking sound, ZenFone Max Pro has all the stamina and power you need to match your non-stop lifestyle. ZenFone Max Pro is your enduring companion, always ready to capture every special moment.
Naamgeving
Dit toestel is in India gereleased als ZenFone Max Pro M1 (ZB601KL)

Specificaties

Scherm formaat: 15.22cm (5.99) (Diagonal), 2160 x 1080 FHD+, 403 PPI, 8:9 full screen display(~403 ppi)
Chipset:Snapdragon 636, octa-core
CPU:8x Qualcomm® Kryo™ 260 CPU, up to 1.8 Ghz.
GPU:Qualcomm® Adreno™ 509 GPU
Netwerk:FDD-LTE, TD-LTE, TD-SCDMA, WCDMA/HSPA+/DC-HSDPA, GSM/GPRS/EDGE LTE Cat4: UL 50 / DL 150 Mbps DC-HSPA+: UL 5.76 / DL 42 Mbps FDD-LTE (Bands 1, 3, 5, 7, 8, 20) TD-LTE (Band 40) WCDMA (Bands 1, 5, 8) GSM (Bands 2, 3, 5, 8)
Camera (achterkant):Dual camera; 13MP primary sensor, 1.12μm, f/2.2 aperture, 5MP secondary lens, 1.12μm, f/2.4 aperture
Camera (voorkant):8MP sensor, 1.0μm, f/2.2 aperture
Video opnemen:4K UHD (3840 x 2160) video recording for main rear camera, 1080p FHD video recording at 30 / 60 fps, 720p HD video recording at 30 fps
SD card:up to 2TB microSD card
Opslag geheugen (ROM):32 / 64 GB eMMC storage
Werkgeheugen (RAM):LPDDR4 3GB / 4GB / 6GB
Luidspreker:5-magnet loudspeaker, NXP SMART amplifier, Dual microphones, Passive amplifier accessory
Simkaart:Triple slots: Dual SIM & one microSD card Slot 1: 2G/3G/4G Nano SIM card Slot 2: 2G/3G/4G Nano SIM card Both SIM card slots support 4G LTE network band. But only one SIM card can connect to 4G LTE service at a time. Slot 3: supports up to 2TB microSD card
WLAN: WLAN 802.11 b/g/n 2.4GHz
Bluetooth:Bluetooth 4.2, Wi-Fi direct
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0
Sensoren:Rear fingerprint sensor, Accelerator, Gyroscope, E-Compass, Proximity sensor, Ambient light sensor
GPS:GPS, AGPS, GLONASS, BDS
Formaat:159 mm x 76 mm x 8,46 mm
Gewicht:180 g
Accu:5000mAh capacity with fast charging
Kleuren verkrijgbaar:Gray, Black

designasus

Prijzen

Bij release in India zijn de prijzen omgerekend ongeveer 135 euro en 172 euro. Prijs voor 6GB versie is nog niet besproken. Verkoop start op 3 mei 2018.
Op het moment van schrijven is deze telefoon nog niet in NL of via grijze import te verkrijgen.

Links:

Nieuwsitem op Tweakers
Tech specs op Indiase Asus pagina
XDA Forum voor de Zenfone Max Pro M1

Custom ROM's

Momenteel nog niets bekend over custom roms. Asus claimt een bijna stock Android ervaring te bieden.

asus

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mooi toestel voor een goede prijs. Er staan al redelijk wat reviews op YouTube. Ik ben erg benieuwd hoe het toestel zich gaat verhouden t.o.v. de Redmi Note 5.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Hoeveel zou er bovenop de prijs komen bij sites als Gearbest / Banggood? Daar kan je voor een paar euro een verzekering kiezen die extra kosten (douane, ...) uitsluit. Dus als ik deze Asus zou kopen, dan zal het op zo'n site zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03

Arch-IT-ect

.nutter

Super toestel. Ik heb de Zenfone 4 Max pro en wil binnenkort deze 5, wel met 6gb ram en 64GB geheugen. Al een idee waar deze beschikbaar is, Google helpt me niet veel....

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:49

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 23:07
Hoe zit het met custom roms op Asustelefoons? Staat Asus dat toe? Als in: is dat mogelijk zonder al te grote barrières!?
En worden Asus phones goed ondersteund door bijv. Lineage?

Edit:
Het is dus mogelijk => https://www.thedroidway.c...sus-zenfone-max-pro-oreo/
Ik was bang voor gelockte bootloader en shit.

[ Voor 30% gewijzigd door STFU op 02-11-2018 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-08 10:50
Ik ben van plan om deze telefoon bij Alternate te gaan aanschaffen (4GB/64GB) voor zo'n 250 euro, zodat ik hier LineageOS op kan draaien.

Heeft iemand al ervaring met de telefoon? Vraag me af of de bouwkwaliteit het toelaat om het toestel meerdere jaren te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
groezle schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:30:
Ik ben van plan om deze telefoon bij Alternate te gaan aanschaffen (4GB/64GB) voor zo'n 250 euro, zodat ik hier LineageOS op kan draaien.

Heeft iemand al ervaring met de telefoon? Vraag me af of de bouwkwaliteit het toelaat om het toestel meerdere jaren te kunnen gebruiken.
Ik heb hem net besteld bij Alternate. Ik zal volgende week mijn (beknopte) ervaring delen hier :)

Overigens lijkt me een telefoon met een aluminium behuizing wel een paar jaar mee te kunnen. Zeker als je er een hoesje omheen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
STFU schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:36:
[...]
Ik heb hem net besteld bij Alternate. Ik zal volgende week mijn (beknopte) ervaring delen hier :)

Overigens lijkt me een telefoon met een aluminium behuizing wel een paar jaar mee te kunnen. Zeker als je er een hoesje omheen doet.
Heb de telefoon ondertussen al in gebruik, en werkt goed! Heb inderdaad wel een hoesje gekocht, omdat ik van mijn vorige telefoon heb geleerd dat er na 1 jaar geen replacement parts meer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
groezle schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:44:
[...]

Heb de telefoon ondertussen al in gebruik, en werkt goed! Heb inderdaad wel een hoesje gekocht, omdat ik van mijn vorige telefoon heb geleerd dat er na 1 jaar geen replacement parts meer beschikbaar zijn.
Heb jij ook dat al je contacten 2, 3 of zelfs 4 keer in de contactenlijst staan in de phone-dialer-app!?
Ik snap dat je iemand ook kan bellen met Whatsapp of Skype, maar met mijn vorige phone had ik dan niet opeens iedereen driedubbel in de phone dialer staan. Ook in Google Contacts staan het niet driedubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
STFU schreef op maandag 10 december 2018 @ 01:41:
[...]
Heb jij ook dat al je contacten 2, 3 of zelfs 4 keer in de contactenlijst staan in de phone-dialer-app!?
Ik snap dat je iemand ook kan bellen met Whatsapp of Skype, maar met mijn vorige phone had ik dan niet opeens iedereen driedubbel in de phone dialer staan. Ook in Google Contacts staan het niet driedubbel.
Heb er meteen LineageOS opgezet, dus geen idee of dat probleem bij iedereen voorkomt. Je kan inloggen op google.com op je desktop en kijken of daar al je contacten dubbel instaan? Wellicht heb je ze zelf overgezet, en toen ingelogd via Google (waardoor je alles 2x krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
groezle schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:50:
[...]

Heb er meteen LineageOS opgezet, dus geen idee of dat probleem bij iedereen voorkomt. Je kan inloggen op google.com op je desktop en kijken of daar al je contacten dubbel instaan? Wellicht heb je ze zelf overgezet, en toen ingelogd via Google (waardoor je alles 2x krijgt).
Het probleem ligt bij de dialer-app van Google. Whatsapp en ook Skyper zorgen ervoor dat je duplicaten krijgt van je contacten. Echter alleen in de dialer. Niet in Google Contacts.

Hoe doet Lineage het op je Zenfone? Geen bugs of problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
De microfoon is bij mij zeer gevoelig voor hoe je de telefoon vasthoudt. Als ik de telefoon ook maak een centimeter laat zakken tijdens een telefoongesprek hoort de persoon aan de andere kant bijna niks meer.
Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
Ik heb geen last van wat je beschrijft over de microfoon. Iedereen kan mij gewoon goed verstaan.

Heb deze telefoon al bijna een jaar met LineageOS draaien, en bevalt best goed! De accuduur is nog steeds makkelijk 2 dagen (met zeer licht gebruik). Alleen valt me wel elke keer weer op dat de camera niet bepaald goede kwaliteit heeft.

Daarnaast heb ik LineageOS ook gewoon stabiel draaien, alleen geen ondersteuning voor de tweede camera. Gebruik hem wel als Dual-SIM en dit gaat ook zonder problemen.
Pagina: 1