Toon posts:

Macbook wilt geen os laten installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Als ik mijn usb met high sierra in mijn macbook stop en ik doe mijn laptop aan en hou alt ingedrukt druk ik op install blijft hij de heletijd op een wit scherm hoe kan ik dit fixen?

Ik heb al geprobeerd met een cd dat werkde ook niet kreeg ik een wit scherm en ging de cd automatisch eruit!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 12:59
Welk type MacBook hebben we het over? Wellicht kun je internet recovery proberen (Option + CMD + R) in plaats van je USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gastje01 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:14:
Welk type MacBook hebben we het over? Wellicht kun je internet recovery proberen (Option + CMD + R) in plaats van je USB stick.
Macbook a1181 wel een oude trwns 2008 of 9 vgm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Weet je zeker dat deze MacBook nog OS X 10.13 ondersteunt? Uit m'n hoofd is 10.7 de laatste versie die je op dit ding kunt draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:59
Wordt High Sierra wel ondersteund door die Macbook? (https://support.apple.com/nl-nl/HT201475)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gastje01 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:42:
Weet je zeker dat deze MacBook nog OS X 10.13 ondersteunt? Uit m'n hoofd is 10.7 de laatste versie die je op dit ding kunt draaien.
Ik heb trwns ook al lion geprobeerd en snow leopard hij pakt hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt daar alleen 10.7 op installeren als je 10.6.6 er al op hebt. Alles daarboven gaat zowiezo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:50:
Je kunt daar alleen 10.7 op installeren als je 10.6.6 er al op hebt. Alles daarboven gaat zowiezo niet.
Waarom kan hij het wel dan ? YouTube: How to install macOS Sierra 10.12 on an Unsupported Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Heb je al extra stappen die onder de video geplaatst werden ook doorlopen (https://www.youtube.com/r...yNDY2MTE3MEAxNTI0NTc0Nzcw)

Er is een reden dat Apple dit officieel niet wil ondersteunen. Ik zou er dan ook niet van uit gaan dat je alles eenvoudig werkend krijgt door gewoon van een USB stickie een nieuw OS te installeren.

Werkt de Mac wel normaal met een supported OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gastje01 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:02:
[...]

Heb je al extra stappen die onder de video geplaatst werden ook doorlopen (https://www.youtube.com/r...yNDY2MTE3MEAxNTI0NTc0Nzcw)

Er is een reden dat Apple dit officieel niet wil ondersteunen. Ik zou er dan ook niet van uit gaan dat je alles eenvoudig werkend krijgt door gewoon van een USB stickie een nieuw OS te installeren.

Werkt de Mac wel normaal met een supported OS?
Ik heb Een orginele cd van mac osx snow leopard versie 10.6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:16:
[...]

Ik heb Een orginele cd van mac osx snow leopard versie 10.6.3
Mooi. Wat doet-ie daarmee?

Verder kan een A1181 macbook inderdaad nooit nieuwe dan El Capitan en dat kan alleen op de early en mid 2009 modellen. De rest kan tot 10.7.5 Lion mits er minimaal 2GB RAM in zit en de installer op de juiste manier gemaakt is.

[ Voor 34% gewijzigd door nelizmastr op 24-04-2018 16:15 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiD_KRiool
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01-2023
ik probeer mijn airbook uit 2013 opnieuw te installeren maar krijg de melding usb stick corrupt. iemand toevallig een osx img (liefst de laatste) om een nieuwe usb installatie stick te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
KiD_KRiool schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:51:
ik probeer mijn airbook uit 2013 opnieuw te installeren maar krijg de melding usb stick corrupt. iemand toevallig een osx img (liefst de laatste) om een nieuwe usb installatie stick te maken?
Niet echt netjes om daar iemand anders topic voor te kapen.

De OS X Kun je gewoon uit de Appstore downloaden en er dan een USB stick mee/van maken.
Pagina: 1