Mionix NAOS is stervende. Maar kan geen vervanger vinden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JayJayGolden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-02 15:46
Ik gebruik momenteel een Mionix NAOS 7000 met optische sensor. Prachtig ding, maar hij is stervende! (Scrollwiel gaat stroef, middlemouse werkt niet meer, sidebuttons worden sloppy)

Ben dus op zoek naar een vervanger, maar kom een aantal problemen tegen.
De G502 ligt bijvoorbeeld heerlijk in de hand, maar is wat te zwaar voor het urenlange gebruik.
De Rival 310 kan ik nergens fysiek testen en blijkbaar laat de quality control te wensen over.
Corsair muizen is weinig over te lezen.
En een meerendeel muizen ligt mij niet lekker in de hand.

De belangrijkste criterium zijn een goeie, optische, sensor. Bedraad. Lekker in de hand voor een volledige palm grip. En een goede bouwkwaliteit. Mijn muizen gaan te vaak stuk.
Het liefste heb ik 2 vingers op de knoppen in plaats van 3 zoals met de Mionix NAOS de bedoeling is. Natuurlijk bestaat de perfecte muis niet, en weet ik dat ik ergens compromis moet maken.
Max kosten is 65 euro (/misschien/ 70 als het echt zo'n fantastisch ding is en je mij daar van kan overtuigen)

Beetje corsair fanboy btw, met mijn corsair keyboard muismat en case.

Beste antwoord (via JayJayGolden op 27-04-2018 04:18)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Je bent kennelijk niet de enige met deze problemen:
YouTube: How to Repair Your Middle Mouse Button - Mionix Naos

Heb je al eens naar de G403 van Logitech gekeken? Die is lichter dan de 502 maar qua grip redelijk vergelijkbaar.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Heb je al eens naar de G403 van Logitech gekeken? Die is lichter dan de 502 maar qua grip redelijk vergelijkbaar.

• JayJayGolden
HKS-Skyline schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:01:

volgens mij heb ik die G403 niet vastgehouden omdat ze 'm denk ik niet hadden bij de Mediamarkt, maar weet het niet 100% zeker. Zal binnenkort weer eens ff kijken in de mediamarkt of NoRRoD.

Wanneer ik er tijd voor heb zal ik ook eens proberen de NAOS te repareren, maar ik wil er niet op rekenen dat dat goed gaat. Zou een nieuwe NAOS kopen, maar deze ging toch een beetje te snel kapot en ze hebben ze nu in van die afschuwelijke pastelkleurtjes.

Maar zijn die G403 en G502 van logi zo goed dan? Laatste logi muis die heb gehad ging erg snel stuk dus sindsdien niet meer echt naar om gekeken.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18

WCA

Qpad 8K optical?

Share and Enjoy!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb zelden een defecte logitech muis meegemaakt dus ik denk dat je gewoon pech hebt gehad, ook muizen van andere fabrikanten gaan bij mij jaren mee. Een groot voordeel van de G502 vind ik persoonlijk het scrollwiel dat zowel in de normale ratelstand als in een vrije stand kan staan. Snel door lange pagina's scrollen kost dan geen moeite. De 403 heeft dit niet, maar is wat lichter en heeft minder knoppen. Qua duurzaamheid zijn het beide prima muizen en als je de vorm van de 502 prettig vind dan zal de 403 ook niet teleur stellen gok ik.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:27
Waarom niet gewoon een nieuwe van de muis die je al hebt als die zo goed bevalt? ;-)

https://mionix.net/naos-7000

• JayJayGolden
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:06:
Waarom niet gewoon een nieuwe van de muis die je al hebt als die zo goed bevalt? ;-)

https://mionix.net/naos-7000
Gaat niet lang genoeg mee
En de sensor is niet fantastisch.
En verder ben ik fan van nieuwe producten gebruiken. Als er toch iets vervangen moet worden kan je net zo goed ook meteen dat heerlijke gevoel van een nieuw product ontdekken ervaren :^)

• JayJayGolden
Welke sensor zit daar in?

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18

WCA

Als ik me goed herinner een PWM3310, ik lees dat je die niet fantastisch vindt, terwijl dit een van de hoogst aangeschreven sensors is. Wat vind je er niet goed aan?

[ Voor 25% gewijzigd door WCA op 24-04-2018 16:29 ]

Share and Enjoy!

• JayJayGolden
GreNade schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:28:
[...]

Als ik me goed herinner een PWM3310, ik lees dat je die niet fantastisch vindt, terwijl dit een van de hoogst aangeschreven sensors is. Wat vind je er niet goed aan?
Volgens mij zat toen ik deze NAOS aanschafte er nog geen PWM3310 in. Weet nog heel goed dat ik toen ik deze aanschafte een compromis moest maken tussen top kwaliteit sensor en zo'n lekkere grip. Sensor lijkt me prima dan. Lees net wel dat de bouwkwaliteit te wensen over laat tho.
't is lastig. Wil niet weer over 2 jaar of minder weer geld naar een muis moeten gooien.

• Schuim
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 17:50

Schuim

Sup?

Corsair K65, dit is in mijn ogen de perfecte muis qua gewicht en feeling, gewicht is ook aanpasbaar.
Fijne buttons, goeie feedback en niet duur.

https://tweakers.net/pric...ng-m65-pro-rgb-zwart.html

AMD5800x3D, 6900XT, 16GB 3600mhz, SSD's Only

• JayJayGolden
Schuim schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:30:
Corsair K65, dit is in mijn ogen de perfecte muis qua gewicht en feeling, gewicht is ook aanpasbaar.
Fijne buttons, goeie feedback en niet duur.

https://tweakers.net/pric...ng-m65-pro-rgb-zwart.html
Lag voor mij niet fantastisch in de hand, en was wat zwaar voor langdurig gebruik.
Zit nu vooral tussen de corsair glaive, logitech g403, steelseries rival 600 en logitech g502
Heb net ook een iets groter budget gekregen.
Pagina: 1