Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Top gaming pc, VR Ready

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stinosko
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-02 11:03
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alle soorten games kunnnen op hoge/max setting zonder te veel haperen. Maar vooral VR ready kunnen zijn voor later.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Max. €2000, mag perfect tweedehands zijn. Ik hen geen ervaring met zelf in elkaar steken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet specifiek, het systeem zou upgradbaar moeten zijn voor de toekomst.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb vooral opbestaande desktops met gtx 1080 of gtx 1080 ti gekeken op tweedehands sites.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn hoofd zit (nog steeds) dat nvidia betere performance geeft en betere compatibiliteit maar dat kan ook perfect verkeerd zijn ;-)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet te luid/te veel stroom verbruik tijdens het niet-gamen bv. Bij het gebruik bij schoolgebruik.

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, alles binnen de garantie zie ik wel eens zitten om naar te kijken.

Wat verwacht je van ons?
Suggesties waarop te letten, vooral op vlak van moederbord met compatibiliteit naar later toe, heb ik geen ervaring. Daarbuiten heb ik enkele tweedehands build gevonden: zijn deze spec goed tov de prijs en toekomstig nog veel compatibel?

Voor 1500 euro:
  • Dual Hex Core XEON 2.8GHz -12 True cores (24 show in Windows with Hyperthreading)
  • 24GB DD3 PC10600R ECC RAM/Memory
  • DVD Burner (burns DVD's and CD's)
  • New NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB Graphics Card (supports 4 monitors)
  • New 256GB Solid State Drive (greatly improves overall performance)
  • New 1TB Hard Drive (for the large files)
  • Windows 10 Pro Activated with COA and DirectX 12
  • Wireless WiFi
  • 8 USB Ports
  • Onboard Sound
  • eSATA Port
  • 2 x PCIe x16 Slots (one is used for the graphics card)
  • 2 x PCIe Slot x8 Slots
  • PCI Slot
  • PCI-X Slot
  • Parallel and Comm Port
  • 875W Power Supply
Voor €1400:
  • gtx 1 080ti
  • i7 7700k
  • Meer specificaties gevraagd :-)

Alle reacties

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
maak even een RML lijst en plak die in je startpost.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Een Xeon is niet voor gaming, je gaat die 12 cores echt nooit gebruiken.
Alleen die build gevonden? Waar heb je dan gezocht? Vermoedelijk niet in andere topics van Desktop Aankoopadvies, daar vind je inspiratie uit topics met jouw budget.

• Stinosko
SpeedQber schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:22:
Een Xeon is niet voor gaming, je gaat die 12 cores echt nooit gebruiken.
Bedoel je dat dit een overkill is? Ik zou later graag met AI werken en eventueel loslaten op mijn games, dan kunnen die extra cores eventueel van pas komen denk ik?
SpeedQber schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:22:
Alleen die build gevonden? Waar heb je dan gezocht? Vermoedelijk niet in andere topics van Desktop Aankoopadvies, daar vind je inspiratie uit topics met jouw budget.
Ik heb hier en daar al rond gekeken maar zou graag naar tweedehands gaan, das vaak goedkoper en zichtbare gebruikers sporen die enkel mooi zicht veranderen, vind ik niet erg :)

• SpeedQber
Het is erg belangrijk dat je precies uitlegt wat je wil gaan doen met de PC, anders krijg je incompleet of zelfs onjuist advies.
Voor gamen zijn 12 cores overkill, maar 2.8 GHz is dan weer niet zoveel. Hierdoor krijg je waarschijnlijk erg lage fps. Op welke resolutie en texture kwaliteit ga je gamen?
Voor AI heeft het misschien wel zin, maar het ligt aan je applicatie. Sommige type AI kan je trainen met veel cores, sommige niet. Noem programma's of typen AI als je al een idee hebt.
Voor zover is weet is een Xeon vooral een server CPU.

Tweedehands gamePCs zijn er genoeg, maar er zullen er weinig zijn die ook voor AI gebouwd zijn.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 15:11
stihosti schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:41:
Bedoel je dat dit een overkill is? Ik zou later graag met AI werken en eventueel loslaten op mijn games, dan kunnen die extra cores eventueel van pas komen denk ik?
Klinkt misschien een beetje dom, maar bedoel je met Al "Artificial Intelligence" of Adobe Illustrator of iets anders? Klinkt mij een beetje onduidelijk waar deze PC gaat voor dienen op het gamen na.

• Stinosko
Ik bedoel inderdaad Artificial Intelligence. Liefst eentje die ik volledig zelf programmeer, ik ben momenteel Python-code aan het leren. Ik liet dit eerst vallen omdat ik altijd dacht de AI op een andere computer of server te draaien, zodanig de AI geen performance zou wegnemen van de game maar die 12 cores geven wel een opportuniteit om dit wel te doen.
SpeedQber schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:49:
Voor gamen zijn 12 cores overkill, maar 2.8 GHz is dan weer niet zoveel. Hierdoor krijg je waarschijnlijk erg lage fps. Op welke resolutie en texture kwaliteit ga je gamen?
Ik game op liefst zo hoog mogelijke kwaliteit (liefst hoog maar uitzonderlijk mag medium ook). Over welke grootte orde van fps heb je? Alles boven de 40fps is voor mij voldoende, ik merk zelf niet veel verschil vanaf dan.
Ik heb mij recent een lg 34um69g als beeldscherm aangeschaft: LG 34UM69G-B Rood, Zwart

Is het verstandig om Artificial Intelligence te laten draaien op de pc met de game? Ik zou graag een AI maken die zichzelf (na een eerste training op trainingset) tijdens het spelen bijstuurt om zijn doel te behalen, nog geen specifiek AI type gezien die dit doet.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:25
stihosti schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:08:
Ik bedoel inderdaad Artificial Intelligence. Liefst eentje die ik volledig zelf programmeer, ik ben momenteel Python-code aan het leren. Ik liet dit eerst vallen omdat ik altijd dacht de AI op een andere computer of server te draaien, zodanig de AI geen performance zou wegnemen van de game maar die 12 cores geven wel een opportuniteit om dit wel te doen.
Als je net begint met programmeren dan is je nieuwe pc al vergaan tot stof voordat jij zelf een ai geprogrammeerd hebt. Als je bestaande machine learning wil toepassen en daar python voor wil gebruiken kan dat natuurlijk wel. Maar daar heb je echt geen 12 trage cores voor nodig. Neem liever een nieuwe 8 core ryzen 7 2700X. Die presteert vele malen beter in zowel games als pure computing.
[...]

Ik game op liefst zo hoog mogelijke kwaliteit (liefst hoog maar uitzonderlijk mag medium ook). Over welke grootte orde van fps heb je? Alles boven de 40fps is voor mij voldoende, ik merk zelf niet veel verschil vanaf dan.
Ik heb mij recent een lg 34um69g als beeldscherm aangeschaft: LG 34UM69G-B Rood, Zwart
VR op 40FPS krijg je echt hoofdpijn van.
Is het verstandig om Artificial Intelligence te laten draaien op de pc met de game? Ik zou graag een AI maken die zichzelf (na een eerste training op trainingset) tijdens het spelen bijstuurt om zijn doel te behalen, nog geen specifiek AI type gezien die dit doet.
Die AI bestaat al jaren en is simpel toegangkelijk, dat kan gewoon met neurale netwerken en machine learning. Zijn zo veel nieuwsberichten geweest daarover, zelfs hier op tweakers, dat je dat wel had kunnen vinden.

Wat betreft het draaien op dezelfde PC. hangt er puur vanaf heoveel rekenkracht je wil gebruiken en waarvoor. Dedicated hardware voor neurale netwerken is volgens mij erg duur maar een gewone PC moet dat prima aan kunnen.

• SpeedQber
Ga je ook gamen met die ultrawide resolutie?
Je scherm geeft geen Free- of Gsync, met minder dan 75 fps kan je dan misschien screen tearing krijgen.
Met veel cores kan je idd tegelijk gamen en trainen, mits je genoeg RAM hebt. Is 's nachts trainen een optie? Of gewoon overdag?

• Stinosko
Dus het zou beter zijn enkel naar een goede pc te kijken voor VR en Games? En dan bv het trainen van een AI op een externe server s'nachts te doen om mijn computer veel rekenwerk te besparen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarvoor zou je anno 2018 nog een DVD speler/brander nodig zijn? Zou daar gewoon lekker USB-sticks voor gebruiken. Is nog sneller ook.

• Philip Ross
stihosti schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:22:
Dus het zou beter zijn enkel naar een goede pc te kijken voor VR en Games? En dan bv het trainen van een AI op een externe server s'nachts te doen om mijn computer veel rekenwerk te besparen?
nee, dat is een conclusie die jij trekt.

Lees je eerst eens wat beter in in wat AI is en hoe het werkt. Dan kijk je vervolgens wat voor systeem je daarvoor nodig hebt en of je dat wil.

Overigens: Maak eens een lijstje met onderdelen in de pricewatch en voeg die toe. Gebruik daarbij ook mijn advies uit mijn vorige post.

[ Voor 12% gewijzigd door Philip Ross op 24-04-2018 15:38 ]

• Stinosko
Voor zover ik de soorten AI al gelezen heb, ligt vaak het leerproces vast met welk soort je kiest, er zijn inderdaad verschillende soorten maar ik zou graag met mijn ideeën een AI maken waar bij ik het leersysteem ook zelf in elkaar steek. Ik weet dat NEAST het meest nieuwe is. OA word gebruikt bij 'learnfun' en 'playfun' waarbij er neuronen worden toegevoegd naarmate hij evolueert. Maar vaak word niet/weinig uitgelegd hoe je waarde van neuronen best aanpast laat evolueren.
Ivm leerproces: Er zijn theorieën bv. Laat twee random waarde van een bepaald neuron berekenen en dan kijken waar de fit van u model naar toe gaat. En dan neuron per neuron optimaliseren. Ik zou daar minder willekeur en meer statistiek in willen steken...

En das inderdaad mijn conclusie. Ik vrees dat een game pc dat VR ready is en een AI aankan veel te duur zal uitkomen. Ik dacht dat die vele cores ook handig konden zijn voor het gamen maar daar zat ik fout waardoor ik gewoon een goede game pc met 8 cores cpu ga zoeken en de trainingop een cloudserver ga doen, daar moet ik dan weinig geld in steken en het onderhoud moet ik dan ook niet doen.

Alvast merci voor alle moeite!

• SpeedQber
Een PC die kan gamen en trainen tegelijk lijkt me te duur, maar je kan natuurlijk wel trainen wanneer je niet gamet.
Ik geloof dat er niet veel games zijn die 8 cores kunnen gebruiken, een hexacore lijkt me beter. Maar eventuele training kan wellicht wel 8 cores gebruiken.
Als je extern gaat trainen hoef je dat natuurlijk niet alleen 's nachts te doen.

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Je plannen klinken ambitieus (en leuk!). Wanneer denk je dat je deze power nodig hebt? Je zou ook voor die 8 core kunnen gaan en kijken hoe goed computer learning gaat op je nieuwe pc. Dan heb je denk ik ook meer gevoel wat je nodig hebt.

Als je dan denkt een andere oplossing nodig te hebben, kan je het in de cloud gaat doen of een dedicated tweedehands xeon systeempje aanschaffen.

• Stinosko
Ik heb ook gehoord dat je kunt trainen op de GPU maar kost dat veel in levensduur van uw kaart? Aangezien dat dure dingen zijn, wil ik die niet op een paar maand kapot maken... Iemand hier een idee van?

• Philip Ross
stihosti schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:20:
Ik heb ook gehoord dat je kunt trainen op de GPU maar kost dat veel in levensduur van uw kaart? Aangezien dat dure dingen zijn, wil ik die niet op een paar maand kapot maken... Iemand hier een idee van?
Zo lang je binnen normale temperaturen werkt en niet 24/7 vol gaat belasten kan dat prima zonder de levensduur erg te verkorten.
Pagina: 1