Toon posts:

Hoe nieuw subwoofer aan te sluiten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Môge,

Ik heb net een nieuwe actieve sub gekregen.
Deze heb ik nu aangesloten op mn versterker.
Maar je kan hem op twee manieren aansluiten 1. lfe
2. met luidsprekerdraad doorgelust naar je speakers.

Nu heb ik hem doorgelust aangesloten, omdat dat met mijn oude ook was gedaan.
Dat is zo'n Bose acoustimass , 2 cubes met een passieve sub. (een oudje nog )

Maar kan ik die nieuwe , kenwood 100 watt aktief, beter op die lfe aansluiten ?
Maakt het verschil ?
Behalve in de dradenbossen die nu door mn kamer lopen ?

:)

Verwijderd

nou,
als je nou een digitale receiver hebt (dolby digital/dts) dan moet je 'm wel op je sub uitgang aansluiten. Omdat deze zijn eigen opdracht krijgt. Zo niet dan kan je 'm gewoon op je front uitgang aansluiten als fronspeaker, waarbij je je satelieten of gewoon frontspeakers op je sub aansluit
succes

Verwijderd

Mmmm, je moet niet de acoustimass module vervangen door die nieuwe. Dat is niet goed voor je sattelieten. Er zitten in die module namelijk overbelastingscircuits.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dd dts versterker, dus moet ik hem op die lfe aansluiten.

Flippit :

Ik zet hem toch nooit voluit, en ik vind deze een stuk mooier klinken.
Is er een groot verschil in kwaliteit tussen een actieve en passieve sub ?
Ik vind die aktiefe wel beter klinken iig. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je je acoustimass speakertjes dan op die nieuwe sub aangesloten? :? Dat is niet echt de bedoeling. Die moet je gewoon samen aangesloten laten, en de sub dan via de LFE output aansluiten.

Het klankverschil tussen de een of de andere sub komt trouwens om te beginnen al omdat het een hele andere is, en jij vindt een aktieve waarschijnlijk mooier, omdat je 'm zelf helemaal af kan regelen naar je smaak. Bij die Bose krijg je wat je krijgt, en daar moet je 't dan maar mee doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 12:58 schreef Oltje3 het volgende:
Ik heb een dd dts versterker, dus moet ik hem op die lfe aansluiten.

Flippit :

Ik zet hem toch nooit voluit, en ik vind deze een stuk mooier klinken.
Is er een groot verschil in kwaliteit tussen een actieve en passieve sub ?
Ik vind die aktiefe wel beter klinken iig. :)
En toch kan ik het niet aanraden. Ik heb het zelf trouwens ook. Een Yamaha RX-V520 DD/DTS receiver, met een actieve sub én een complete set Bose AC5-3. En echt last heb ik niet van die Bose sub. Zet um gewoon in het midden, van een muur afstralend, en het klinkt perfect. En er zit een behoorlijk verschil tussen mijn twee subs. zie [topic=173190]

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij ( flippit ), Hebt twee subs aangesloten op je versteker ?
Is dat dan niet een beetje overkill ?

Wat kan ik dan het beste doen volgens jullie ?
Die Bose f die kenwood ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 15:51 schreef JvS het volgende:
Heb je je acoustimass speakertjes dan op die nieuwe sub aangesloten? :? Dat is niet echt de bedoeling. Die moet je gewoon samen aangesloten laten, en de sub dan via de LFE output aansluiten.

Het klankverschil tussen de een of de andere sub komt trouwens om te beginnen al omdat het een hele andere is, en jij vindt een aktieve waarschijnlijk mooier, omdat je 'm zelf helemaal af kan regelen naar je smaak. Bij die Bose krijg je wat je krijgt, en daar moet je 't dan maar mee doen.
Voor de duidelijkheid :
Nu heb ik dus die sub op die aparte ingang en mn speakers gewoon gelijk op mn versterker. Zo is het toch goed? :)

Verwijderd

Die "melkpakjes" moet je absoluut nooooit direct op je versterker aansluiten. Gewoon zo doen:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jan-jaap/schema.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan doe ik dat wel. Maar is dat niet erg overdreven, twee subs. En waarom mag je die dan nooit direct op je versterker aansluiten ?

Audio n00b :D :P

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:20 schreef Oltje3 het volgende:
Ok dan doe ik dat wel. Maar is dat niet erg overdreven, twee subs. En waarom mag je die dan nooit direct op je versterker aansluiten ?

Audio n00b :D :P
Nee, in feite zijn het gewoon 2 full-range speakers met een subwoofer. Je mag ze nooit direct aansluiten vanwege filtering en bescherming e.d. Gewoon niet doen, dus.

Verwijderd

Als je het nu echt mooi wil doen doe je die bose speakers gewoon weg en koop je het sysyeem compleet van kenwood. Die bose speakers kun je altijd nog gebruiken als boekensteun.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 08:40 schreef JcaG het volgende:
Als je het nu echt mooi wil doen doe je die bose speakers gewoon weg en koop je het sysyeem compleet van kenwood. Die bose speakers kun je altijd nog gebruiken als boekensteun.
Ja, en nu nog een niet flame uitspraak.
Pagina: 1