Goed, wellicht niet direct PC gerelateerd maar desalniettemin zeker tweaking.
Het idee:
- Kleuren instrumentencluster inbouwen in een VW Polo
- Kleurencluster van een auto op hetzelfde platform (VW T6) is reeds voorhanden en geprogrammeerd.
Het probleem:
- Kleurencluster is veel te groot voor het dashboard
- Geen ruimte in het dashboard voor aanpassingen voor meer ruimte
De bedachte oplossing:
- Nieuw PCB laten maken ter grootte van het Polo cluster en de T6 componenten overzetten.
Nu heb ik al verschillende bedrijven rond gemaild die wel kleinschalig PCBs kunnen produceren, maar die zien het niet zitten om zonder design een PCB te maken.
Mijn vraag is, wat zouden jullie adviseren om dit door te zetten?
Kunnen jullie mensen, bedrijven, jezelf aanbevelen om hier iets mee te doen?
Via Google ben ik dus bij verschillende bedrijven terecht gekomen. De meeste zeggen 'wij printen alleen, zonder design in formaat x kunnen we er niks mee' en bij navraag of ze aanbevelingen hadden vaak geen reactie of 'dat weten we ook niet'. Jammer, helaas.
Hieronder foto's van het PCB en het verschil in formaat.

Het idee:
- Kleuren instrumentencluster inbouwen in een VW Polo
- Kleurencluster van een auto op hetzelfde platform (VW T6) is reeds voorhanden en geprogrammeerd.
Het probleem:
- Kleurencluster is veel te groot voor het dashboard
- Geen ruimte in het dashboard voor aanpassingen voor meer ruimte
De bedachte oplossing:
- Nieuw PCB laten maken ter grootte van het Polo cluster en de T6 componenten overzetten.
Nu heb ik al verschillende bedrijven rond gemaild die wel kleinschalig PCBs kunnen produceren, maar die zien het niet zitten om zonder design een PCB te maken.
Mijn vraag is, wat zouden jullie adviseren om dit door te zetten?
Kunnen jullie mensen, bedrijven, jezelf aanbevelen om hier iets mee te doen?
Via Google ben ik dus bij verschillende bedrijven terecht gekomen. De meeste zeggen 'wij printen alleen, zonder design in formaat x kunnen we er niks mee' en bij navraag of ze aanbevelingen hadden vaak geen reactie of 'dat weten we ook niet'. Jammer, helaas.
Hieronder foto's van het PCB en het verschil in formaat.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021