Mijn vraag:
In een VBA instructie wordt een tabblad uit een xlsm bestand opgeslagen als CSV formaat.
Daarna wordt dat opgeslagen bestand direct afgesloten. Hieronder de instructie:
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Bestandsnaam, FileFormat:=xlCSV, ConflictResolution:=xlLocalSessionChanges, AddToMru:=True, Local:=True
ActiveWorkbook.Close
Application.DisplayAlerts = True
Het probleem is dat in het csv bestand de weergave van negatieve getallen veranderd.
De getallen komen tussen haakjes te staan i.p.v. met een - teken ervoor.
Hierdoor kan het csv bestand niet ingelezen worden in Exact.
(De mogelijkheid om instellingen Exact te testen is niet aanwezig)
Het probleem doet zich niet voor als 'activeworkbook.close' niet gebruikt wordt. Met handmatig in de 2 dialoogvensters kiezen voor opslaan en 'zeker weten in csv?' doet zich het probleem niet voor.
Maar die instructie wil ik juist gebruiken voor de efficiëntie.
Weet iemand welke instelling of instructie er voor kan zorgen dat de negatieve getallen opgenomen worden in het csv bestand met een - teken eraan voorafgaand?
Wellicht dat iemand ook weet welke TekstCodePage het verschil kan maken?
Een gerichte, eenvoudige, instructie welke instellingen in Exact aangepast moeten worden om het csv bestand, waarin de negatieve getallen tussen haakjes staan, toch ingelezen kunnen worden zou ook helpen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alle csv fileformats vormen geprobeerd
Niets te maken met landinstellingen die zijn goed, en met 'Local=True' zou voor de locale instellingen gebruikt moeten worden.
In het oorspronkelijke Excel bestand verschillende getalnotaties ingesteld.
In een VBA instructie wordt een tabblad uit een xlsm bestand opgeslagen als CSV formaat.
Daarna wordt dat opgeslagen bestand direct afgesloten. Hieronder de instructie:
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Bestandsnaam, FileFormat:=xlCSV, ConflictResolution:=xlLocalSessionChanges, AddToMru:=True, Local:=True
ActiveWorkbook.Close
Application.DisplayAlerts = True
Het probleem is dat in het csv bestand de weergave van negatieve getallen veranderd.
De getallen komen tussen haakjes te staan i.p.v. met een - teken ervoor.
Hierdoor kan het csv bestand niet ingelezen worden in Exact.
(De mogelijkheid om instellingen Exact te testen is niet aanwezig)
Het probleem doet zich niet voor als 'activeworkbook.close' niet gebruikt wordt. Met handmatig in de 2 dialoogvensters kiezen voor opslaan en 'zeker weten in csv?' doet zich het probleem niet voor.
Maar die instructie wil ik juist gebruiken voor de efficiëntie.
Weet iemand welke instelling of instructie er voor kan zorgen dat de negatieve getallen opgenomen worden in het csv bestand met een - teken eraan voorafgaand?
Wellicht dat iemand ook weet welke TekstCodePage het verschil kan maken?
Een gerichte, eenvoudige, instructie welke instellingen in Exact aangepast moeten worden om het csv bestand, waarin de negatieve getallen tussen haakjes staan, toch ingelezen kunnen worden zou ook helpen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alle csv fileformats vormen geprobeerd
Niets te maken met landinstellingen die zijn goed, en met 'Local=True' zou voor de locale instellingen gebruikt moeten worden.
In het oorspronkelijke Excel bestand verschillende getalnotaties ingesteld.
[ Voor 6% gewijzigd door HaraldNW op 24-04-2018 12:43 . Reden: Aanvullende vraag toegevoegd ]
Harald