Wie kent deze speakers? Is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Hallo allemaal,

Het was de bedoeling dat ik mijn nieuw aangeschafte YamahaRX-V520 zou gaan aanvullen/verblijden met de mission 700,70 en de cs1.
Onder het motto klein maar fijn, bovendien kregen ook erg goede reviews.
Maar toen ik in de winkel ging luisteren(de mission 700's/Yamaha rxv520 ) gingen ze al vervormen bij de volumeknop op 25%. Dat was dus meteen einde oefening. En ik besefte dat het zoeken naar de juiste combi langer zou duren dan ooit gepland.

Nu kan ik van een bekende erg goedkoop een serie boxen overnemen. Echter, ik ken ze niet en reviews of specs heb ik nog niet niet gevonden. (Ze zijn wel al zeker 6 jaar oud, de magnats zelfs 10 jaar). Ik vond ze zeker niet slecht klinken.

Kent iemand deze boxen? Zijn ze een beetje goed voor zowel muziek en dvd? Zou de leeftijd van die boxen een probleem kunnen zijn?

Center: Quadral base one
fronts: Magnat Sigma 800
achter: SOLID "rock solid sounds 150w mag shielded"

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Weet je wat het met oude boxen is, die kunnen veel meer geluid aan!.. jah hoe moet ik dat zeggen, ze kunnen gewoon meer aan, maar gaan daarintegen wel sneller kapot
en komt minder zuiver geluid uit

Verwijderd

^ :?

Die Quadral ken ik wel, is wel goeie center. Persoonlijk ben ik niet zo'n Magnat-fan, maar als jij het gewoon lekker vind klinken, waarom niet?
Wat vraagt hij/zij er eigelijk voor?

Verwijderd

Bij oudere luidsprekers moet je goed op de randen letten , zeker als ze in een ruimte staan waar veel gerookt wordt. Deze kun je meestal wel vervangen maar als je die kosten bij de aanschaf optelt .......

suc7

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik denk dat ook hier geldt : SLuit het hele zooitje aan op je eigen versterker, en kijk zelf hoe het klinkt. Ik weet niet of je die mission/yamaha op je eigen versterker hebt geluisterd of op een versterker van de winkel, maar ook dat kan verschil uitmaken.

... als is 25% niet zo heel veel :) ...

Mother, will they like this song?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op maandag 16 juli 2001 20:55 schreef TheLunatic het volgende:
Ik denk dat ook hier geldt : SLuit het hele zooitje aan op je eigen versterker, en kijk zelf hoe het klinkt. Ik weet niet of je die mission/yamaha op je eigen versterker hebt geluisterd of op een versterker van de winkel, maar ook dat kan verschil uitmaken.

... als is 25% niet zo heel veel :) ...
Jij hebt vast geen buren (meer) ;)

Maar goed, ik hoop ze binnenkort even te lenen om te luisteren op mijn eigen apparatuur. Ben wel benieuwd eigenlijk.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:23

FFF

bij sommige audiozaken kun je ook speakers mee nemen om te beluisteren in je eigen situatie. Dat verschilt namelijk heel veel. Verder is geluid nogal persoonlijk, en heb je nu dus weinig keus hoe je je set wilt hebben, wat vragen ze voor dat setje? anders kun je misshcien nog beter nieuwe kopen.
Pagina: 1