Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:00
Beste mede-tweakers,

Op het moment werk ik 3 jaar voor een reclame bureau waar ik na een aantal voorvallen die er zijn gebeurt op de studio, niet meer gemotiveerd naar mijn werk ga.

Nu heb ik een aantal sollicitaties de deur uit gestuurd, waarvan ik nu bij één van de bureaus op gesprek kan komen.

Hoe moet ik dit hier nu verantwoorden?
Moet ik het nu al vertellen? Wacht ik met vertellen tot na het eerste gesprek?

Ik heb een opzeg termijn van één maand, daar hou ik sowieso rekening mee in het gesprek wat er aan zit te komen.

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Beste antwoord (via jordyyyys op 24-04-2018 12:34)

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik neem aan dat je sollicitatiegesprek binnen je werktijden vallen en je nu worstelt met wat je moet doen.
Ik zou zeggen: Lekker een middagje (of ochtend natuurlijk) vrij nemen. Hoef je 0,0 verantwoording voor af te leggen wat je in vrije tijd gaat doen.

Pas zodra er een (getekend) contract op tafel ligt, zou ik je werkgever pas informeren en dat je, met inachtneming van je opzegtermijn, ontslag gaat nemen.

Eerder vertellen zal alleen maar in je nadeel werken, omdat je vaak al wordt gezien als iemand die toch al weg gaat (of weg wilt). Leuke klusjes worden dan vanzelf minder, omdat die aan een ander gegund worden. Uiteraard zal dit niet hardop gezegd of gedaan worden, maar gebeurd helaas in de praktijk wel.

Dus lekker een dag(deel) vrij nemen en zorgen dat je die nieuwe baan krijgt!
Succes

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, solliciteren is een "recht"; daar hoef je 0 verantwoording over af te leggen.

Gewoon pas vertellen als je getekend hebt bij een ander bedrijf en je je ontslagbrief komt inleveren.

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 24-04-2018 12:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 08:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik zou eerst even wachten wat er uit het gesprek komt. Als het op niets uit loopt zou ik gewoon mijn mond houden. Pas als je rond bent met een evt. nieuwe werkgever zou ik je huidige werkgever melden dat je een nieuwe baan hebt en je huidige baan wilt opzeggen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 16:50
Vertellen is het slechtste wat je maar kan doen. Je huidige werkgever zal nooit u nog meerdere kansen geven, imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

blubbers schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:27:
Vertellen is het slechtste wat je maar kan doen. Je huidige werkgever zal nooit u nog meerdere kansen geven, imho. :)
precies dit, eerlijkheid duurt in dit geval niet het langst.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
eerst je gesprek afwachten. Wellicht valt het tegen of klikt het juist wel en gaat er een vervolggesprek gepland worden.

Indien je rond bent (incl arbeidsvoorwaarden) dan kun je de huidige werkgever informeren en je baan opzeggen.

...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +13 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik neem aan dat je sollicitatiegesprek binnen je werktijden vallen en je nu worstelt met wat je moet doen.
Ik zou zeggen: Lekker een middagje (of ochtend natuurlijk) vrij nemen. Hoef je 0,0 verantwoording voor af te leggen wat je in vrije tijd gaat doen.

Pas zodra er een (getekend) contract op tafel ligt, zou ik je werkgever pas informeren en dat je, met inachtneming van je opzegtermijn, ontslag gaat nemen.

Eerder vertellen zal alleen maar in je nadeel werken, omdat je vaak al wordt gezien als iemand die toch al weg gaat (of weg wilt). Leuke klusjes worden dan vanzelf minder, omdat die aan een ander gegund worden. Uiteraard zal dit niet hardop gezegd of gedaan worden, maar gebeurd helaas in de praktijk wel.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

BastaRhymez schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:33:

Succes
ik zat ongeveer hetzelfde te typen. dit is wat ik zou doen (y)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:00
Top, dan gaan we dat gesprek open in, en wie weet wat er voor moois uit komt!

Bedankt allemaal!

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Succes ermee, en wacht svp met het nieuws te verkondigen totdat je daadwerkelijk een getekend contract in handen hebt (het is zoooo verleidelijk het van de daken te schreeuwen).

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Skyrunner schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:45:
Succes ermee, en wacht svp met het nieuws te verkondigen totdat je daadwerkelijk een getekend contract in handen hebt (het is zoooo verleidelijk het van de daken te schreeuwen).
Dan ga je ervan uit dat geen van zijn collega's hier actief is. Anders moet hij het zelfs niet meer vertellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
cadsite schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:22:
[...]

Dan ga je ervan uit dat geen van zijn collega's hier actief is. Anders moet hij het zelfs niet meer vertellen. 8)7
Lijkt me 'common sense'. 8)7 8)7

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
soms is het wel netjes om te zeggen ga op een gesprek voor mogelijke baan

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Raoul.TLS schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:51:
soms is het wel netjes om te zeggen ga op een gesprek voor mogelijke baan
Heb je zijn inleiding uit de topicstart gelezen?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Sinned123 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:59:
[...]

Heb je zijn inleiding uit de topicstart gelezen?
Dus genoeg materiaal om uit te leggen wat zijn intenties zijn?
[...] na een aantal voorvallen die er zijn gebeurt op de studio, niet meer gemotiveerd naar mijn werk ga.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1