Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi booster, ziggo netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo,

Ik heb thuis een ziggo internet provider met de door hun aangeleverde modem met ingebouwde WiFi.

Alles werkt naar behoren alleen is het bereik op de boven verdieping bar slecht. Na meerdere keren wat geprobeerd te hebben ben ik er al achter dat een WiFi booster een must is.

Nu verkoopt ziggo deze via hun website.. lijkt een TP-link... met 15 m kabel.

In de gehele woning als al een netwerk aangelegd dus die 15 m kabel ben ik niet nodig, daarnaast worden de TP-link versterkers ook los aangeboden en vaak voor een aanzienlijk goedkoper bedrag.

Nu is mijn vraag weet iemand welke booster ziggo normaal aanbied? Of dat er een betere optie te verkrijgen is?

Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat is een Archer C7, uit mijn hoofd, met hun eigen firmware erop van Ziggo.

Tja, wat is "beter"? Je post 0 info over je huidige signaalsterktes en interferentie van de buren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ronald92
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:21:
Dat is een Archer C7, uit mijn hoofd, met hun eigen firmware erop van Ziggo.

Tja, wat is "beter"? Je post 0 info over je huidige signaalsterktes en interferentie van de buren.
op de boven verdieping heb ik 1 a 2 streepjes signaal. Echter de verbinding is erg onstabiel. ene moment 10 bits download ander moment 10 mb hierdoor is het eigenlijk onbruikbaar.

ik heb geen last van de buren, ik kan bijna geen enkel netwerk in de buurt vinden. zit nog redelijk wat afstand tussen ons huis en de buren.

voor de rest ben ik oko geen 5 ghz ondersteuning nodig want veel van onze apparaten ondersteunen het nog niet. en ook geen intentie om de apparaten te vervangen

het mooiste is een extender die ik op de bovenverdieping via de utp kabel aansluit en daar het signaal opnieuw uitgezonden wordt zodat de dekking en snelheid beter is

[ Voor 9% gewijzigd door ronald92 op 24-04-2018 13:55 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

De range extender die Ziggo aanbied is inderdaad een TP-Link Archer C7 met ziggo's eigen firmware. Deze is overigens erg voordelig via ziggo vergeleken met een normale C7 die je via een willekeurige winkel kan aanschaffen. Naar mijn mening is dit geen verkeerde optie voor het geld. Een alternatief zou een range extender als dit zijn: pricewatch: TP-Link RE350-AC1200 Wi-Fi Range Extender
Goedkoper, maar het bereik is ook minder. De optie van Ziggo is qua prijs/prestatie helemaal niet verkeerd.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
ronald92 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:21:
voor de rest ben ik oko geen 5 ghz ondersteuning nodig want veel van onze apparaten ondersteunen het nog niet. en ook geen intentie om de apparaten te vervangen.
Dat wil niet meteen zeggen dat je nog moet 'investeren' in oude apparatuur. Persoonlijk zou ik niks meer kopen zonder 5 GHz ondersteuning. Iedere recente telefoon/laptop/tablet heeft het namelijk wel tegenwoordig. Je hebt geluk dat je blijkbaar in buitengebied zit, in dichter bebouwd gebied is 2.4 GHz nagenoeg onbruikbaar geworden.

Daar komt als 'extra' voordeel bij dat de apparaten die wel 5 GHz ondersteunen naar 5 GHz zullen gaan waardoor de 2.4 band weer iets leger en dus sneller zal worden.
het mooiste is een extender die ik op de bovenverdieping via de utp kabel aansluit en daar het signaal opnieuw uitgezonden wordt zodat de dekking en snelheid beter is
Je zoekt een accespoint :)
Je geeft aan dat je de kabels al hebt liggen, dat is zeer zeker een plus. Waneer je de instellingen van je accespoint en je modem/router gelijk zet (SSID, WPA2 key etc) zullen je devices ook zelf automatisch overschakelen naar het sterkste signaal. Kleine kanttekening hierbij is dat niet alle fabrikanten dezelfde benamingen voor hun settings gebruiken of dat dezelfde benaming 100% dezelfde setting aanpast.

Mocht je gegarandeerd goede roaming willen, schaf 2 accespoints van hetzelfde merk en type aan, zet de wifi op je modem/router uit en laat alle draadloze apparaten door je accespoints afhandelen. Kost iets meer, heb je wel nergens meer omkijken naar. Of je dat geld er voor over hebt is aan jezelf.

• ronald92
  • Niet online
een meerprijs van enkele euro's voor 5 GHZ maakt mij niet uit, echter wil ik geen 30-40 euro meer betalen. De woning die ik nu heb zal ik 2-3 jaar wonen en dan overgaan op iets anders (meer geschikt voor kinderen/ koop woning)

Dat de instellingen (SSID en sleutels) gelijk zijn is wel een hele grote pre, dan hoef ik niet diverse netwerken toe te voegen aan alle apparaten.

ik neem aan dat een accespoint ook gewoon werkt achter een switch? en welke accespoint is aan te raden.. ik zie nog al erg gemixte reviews

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

ronald92 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:39:
een meerprijs van enkele euro's voor 5 GHZ maakt mij niet uit, echter wil ik geen 30-40 euro meer betalen. De woning die ik nu heb zal ik 2-3 jaar wonen en dan overgaan op iets anders (meer geschikt voor kinderen/ koop woning)

Dat de instellingen (SSID en sleutels) gelijk zijn is wel een hele grote pre, dan hoef ik niet diverse netwerken toe te voegen aan alle apparaten.

ik neem aan dat een accespoint ook gewoon werkt achter een switch? en welke accespoint is aan te raden.. ik zie nog al erg gemixte reviews
Een accespoint kan de zelfde SSID etc hebben als de router, maar de overdracht tussen de router en het accespoint moet door de telefoon, pc etc zelf worden geregeld. Als deze dat niet goed doet kan het zijn dat hij op het mindere netwerk blijft hangen. Ook heb je altijd een korte onderbreking als hij van de een naar de ander switched. Wil je een oplossing die een groot dekkend netwerk voorziet waarbij je zonder onderbreking door het huis kan wandelen dan heb je een Mesh systeem nodig. Mesh oplossingen regelen zelf de overdracht van de apparaten, voor die apparaten ziet het er simpelweg uit als een groot netwerk. Een mesh oplossing is uiteraard ook gewoon mee te nemen naar een nieuw huis/provider. Een van de voordeligste en ook goede oplossingen is de Deco M5 van TP-Link. De Netgear Orbi is iets beter, maar aanzienlijk duurder, naar mijn mening de meerprijs niet direct waard.

• gastje01
HKS-Skyline schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:53:
[...]

Een accespoint kan de zelfde SSID etc hebben als de router, maar de overdracht tussen de router en het accespoint moet door de telefoon, pc etc zelf worden geregeld. Als deze dat niet goed doet kan het zijn dat hij op het mindere netwerk blijft hangen. Ook heb je altijd een korte onderbreking als hij van de een naar de ander switched. Wil je een oplossing die een groot dekkend netwerk voorziet waarbij je zonder onderbreking door het huis kan wandelen dan heb je een Mesh systeem nodig. Mesh oplossingen regelen zelf de overdracht van de apparaten, voor die apparaten ziet het er simpelweg uit als een groot netwerk. Een mesh oplossing is uiteraard ook gewoon mee te nemen naar een nieuw huis/provider. Een van de voordeligste en ook goede oplossingen is de Deco M5 van TP-Link. De Netgear Orbi is iets beter, maar aanzienlijk duurder, naar mijn mening de meerprijs niet direct waard.
Waarom zou je een mesh netwerk willen als de bekabelde backend er al ligt? Met 2 Accespoints ben je flink goedkoper uit. Als je deze goed instelt heb je qua werking hetzelfde resultaat. Je hebt een 'korte onderbreking' zoals je dat zelf noemt, maar zowel Skype als FaceTime gaan gewoon vrolijk door als ie van AP naar AP wandel, die onderbreking hoeft geen issue te zijn.

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

gastje01 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:59:
[...]

Waarom zou je een mesh netwerk willen als de bekabelde backend er al ligt? Met 2 Accespoints ben je flink goedkoper uit. Als je deze goed instelt heb je qua werking hetzelfde resultaat. Je hebt een 'korte onderbreking' zoals je dat zelf noemt, maar zowel Skype als FaceTime gaan gewoon vrolijk door als ie van AP naar AP wandel, die onderbreking hoeft geen issue te zijn.
Een mesh oplossing kan ook gebruik maken van een wired backbone, dit zorgt nog voor betere prestaties ook dus het gebruiken van de bestaande kabels is zeker aan te raden. Ja 2 accespoints is een optie, maar zoals ik al zei, het is afhankelijk van het apparaat waar je op werkt voor de overdracht. Niet ieder apparaat is hier even goed in en zeker oudere apparatuur probeerd meestal zo veel mogelijk het eerste netwerk vast te houden en niet ieder appraat switched even snel. Ja je kan ze agressiever laten roamen etc. Er zijn allemaal instellingen voor te doen, en ja je kan een redelijk vergelijkbare oplossing krijgen wanner je 2 accespoints configureerd. Maar een mesh oplossing is heel veel eenvoudiger qua installatie en heel veel eenvoudiger in gebruik. Je hebt gegarandeerd geen last van het blijven hangen op een bepaald accespoint. Waarom mesh? --> Gebruiksgemak. Waarom 2 accespoints in plaats van mesh? --> goedkoper.

• ronald92
  • Niet online
Ik denk dat een AP voldoen is voor onze toepassing.

Het WiFi netwerk boven wordt gebruikt voor de telefoon en heel af een toe een laptop met Netflix.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
HKS-Skyline schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:53:
[...]de overdracht tussen de router en het accespoint moet door de telefoon, pc etc zelf worden geregeld. .... Mesh oplossingen regelen zelf de overdracht van de apparaten, voor die apparaten ziet het er simpelweg uit als een groot netwerk. ...
Ook voor ondersteuning van "Mesh" handover (IEEE 802.11s) ben je afhankelijk van ondersteuning van dat protocol door de client. Als de client geen 802.11s ondersteunt vind er geen geforceerde handover plaats. En er zijn ook APs die 802.11s ondersteunen.... M.a.w. er is geen inherent verschil tussen een "mesh" netwerk en een set APs, hooguit een verschil in de protocollen die ze ondersteunen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cpt.Morgan op 24-04-2018 18:56 ]

• ronald92
  • Niet online
Maar moet ik in de pricewatch gaan kijken in de ccespoints? Want meerendeel lijkt een gewone extender te zijn die het WiFi signaal op pakt en opnieuw uitzend. ?

Welk apparaat raden jullie aan? (Max 50,-)

• gastje01
Voor max 50e? Deze: https://apparatuurvoorthu...&utm_campaign=wifiservice Ook verkrijgbaar voor niet KPN-klanten.
Prima hardware (o.a. 3x3 AC) voor een mooie prijs.

Ziggo verkoopt een vergelijkbaar model met externe antennes (dat is geen voordeel) voor een tientje meer als je m liever daar koopt.

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Cpt.Morgan schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:54:
[...]

Ook voor ondersteuning van "Mesh" handover (IEEE 802.11s) ben je afhankelijk van ondersteuning van dat protocol door de client. Als de client geen 802.11s ondersteunt vind er geen geforceerde handover plaats. En er zijn ook APs die 802.11s ondersteunen.... M.a.w. er is geen inherent verschil tussen een "mesh" netwerk en een set APs, hooguit een verschil in de protocollen die ze ondersteunen.
De meeste apparaten van de afgelopen 5 jaar ondersteunen wel IEEE 802.11s voor zover ik weet, ondanks dat gaat de handover tussen router en accespoint doorgaans niet altijd goed. Ik heb mij in iedergeval laten vertellen dat de geforceerde handoff in het geval van mesh oplossingen door de accespoints zelf word bepaald terwijl het bij router + accespoint afhangt van het apparaat waar je op werkt en dat veel (ook nieuwe) apparaten te lang op het netwerk met het slechte bereik blijven hangen. Maargoed ik kan het mis hebben.
Pagina: 1