Waarom stopt Strato.com ermee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 01:47
Type weleens perongeluk strato.com ipv strato.nl in en zag zojuist ineens dat strato.com het volgende meld:

IMPORTANT INFORMATION!
Due to operational and organizational changes, we unfortunately discontinue operation of www.strato.com.

As a result, we are canceling all existing customer contracts and orders.
Please back up your data before your contract expires.

Iemand enige idee wat de reden hiervan is, kon op de site en op internet verder niets terug vinden.

Edit:
Gebeld met Strato.nl. De dame aan te telefoon melde mij dat strato stopt met de dienstverlening behalve voor klanten uit spanje, duitsland en nederland. "voorlopig lijkt het erop dat wij doorgaan" vertelde ze aan de telefoon.

Klinkt alsof ik voorzichtig moet gaan rondkijken naar een andere provider.

Disclaimer: zelf even verifieren, dit is wat ik zelf ervan denk.

[ Voor 32% gewijzigd door 2green op 24-04-2018 18:08 ]

Beste antwoord (via 2green op 26-04-2018 17:32)

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-05 09:45

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Het duurde heel ff, maar uiteindelijk contact gehad met een Nederlandse woordvoerder van Strato.

Hij verzekerde me dat men zich geen enkele zorgen hoeft te maken. Het feit de dienstverlening wordt beëindigd, zoals op Strato.com staat, staat geheel los van de activiteiten in Duitsland en Nederland. Volgens de woordvoerder gaat het in Nederland en Duitsland juist heel goed. Dus er verandert hier helemaal niets.

Er was gisteren inderdaad ook een bericht over een storing op de Nederlandse site van Strato, maar dat was puur toeval en staat geheel los van het bericht op Strato.com.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gok, ze hebben ook strato.eu en willen over een maand dan ook iets (beter) met AVG omgaan?

Dunno, hadden ze op 020 - 703 82 32 je niks te melden hierover?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 11:44
Ik gok brexit.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vind het een beetje een summiere website. Ik snap dat ze mogelijk vanwege de AVG naar hun .nl domein gaan. Maar ik neem aan dat er toch wel een migratieproces is van .com abonneehouders naar de Nederlandse Strato?

Het is toch éénzelfde bedrijf, neem ik aan?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is dat niet gewoon oud nieuws:

nieuws: Hostingprovider Strato wisselt voor 600 miljoen euro van eigenaar
en is dit een wijziging die nu pas wordt doorgevoerd?
Brexit? Voor een .com? Denk het niet.
Bovendien zou het dan om .co.uk gaan...

[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 24-04-2018 12:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
MAX3400 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:07:
Gok, ze hebben ook strato.eu en willen over een maand dan ook iets (beter) met AVG omgaan?

Dunno, hadden ze op 020 - 703 82 32 je niks te melden hierover?
Strato.eu verwijst naar strato.com en geeft dezelfde melding.

AVG had ik nog niet aan gedacht, zou kunnen natuurlijk, maar dan zou ik als bedrijf niets zo'n suggestieve tekst plaatsen.

Had nog niet gebeld inderdaad, als echte tweaker kijkt ik eerst, dan roep ik wat in een forum en dan ga ik mailen en daarna pas bellen ;)

Ook gek dat het niet op de de en nl domeinen staat.

[ Voor 4% gewijzigd door 2green op 24-04-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 11:44
ehtweak schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:10:
Is dat niet gewoon oud nieuws:

nieuws: Hostingprovider Strato wisselt voor 600 miljoen euro van eigenaar
en is dit een wijziging die nu pas wordt doorgevoerd?

[...]

Brexit? Voor een .com? Denk het niet.
Bovendien zou het dan om .co.uk gaan...
ze gebruikten .com voor de markt orderanden in Engeland.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vreemd dat ze ook geen uitleg geven ofzo op die pagina. Komt een beetje phishy over, hoewel dat niet zo is.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bschnitz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:20:
[...]

ze gebruikten .com voor de markt orderanden in Engeland.
Al is de assosiatie met .com eerder richting Amerika, lijkt me niet dat je een complete .com afschiet vanwege een brexit gevalletje.

Daarnaast viel alles nog steeds onder dezelfde Strato AG, duits bedrijf. Of misschien met AVG ze de focus volledig terughalen naar EU en niet meer erbuiten? (dus brexit, maar ook US etc).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Net gebeld met strato.nl.

5 minuten in de wacht , melding dat ik als volgende aan de beurt ben, nog 2 minuten wachten en ...

lijn verbroken #$&#@##$%!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@2green
https://www.strato.nl/faq/
Klantenservice beperkt bereikbaar 2018-04-24 10:21
Beste STRATO klant,

onze telefonische support is door technische redenen op dit moment helaas slechts beperkt bereikbaar. We zijn natuurlijk nog steeds per e-mail bereikbaar en helpen je daar graag verder. Om ons een e-mail te schrijven kun je ons contactformulier gebruiken.
Excuses voor het ongemak

:?

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 24-04-2018 12:29 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2green
Net gebeld.

Strato stopt met de dienstverlening behalve voor klanten uit spanje, duitsland en nederland. "voorlopig lijkt het erop dat wij doorgaan" vertelde een vriendelijke dame mij zojuist aan de telefoon.

Klinkt alsof ik voorzichtig alvast moet gaan rondkijken naar een andere provider.

[ Voor 3% gewijzigd door 2green op 24-04-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

pff, dure overname dan.

Ik zou zeker voorzichtig rond kijken maar vooral snel zorgen voor een offsite backup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
emnich schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:37:
pff, dure overname dan.

Ik zou zeker voorzichtig rond kijken maar vooral snel zorgen voor een offsite backup!
Ja ga zeker alvast kijken bij wie ik mijn domeinen ga onderbrengen voor wanneer het contract ten einde loopt. Geen zin in deze onzekerheid.

Heb toevallig geen servers bij ze in gebruik doordat alles enige tijd terug is overgezet naar eigen (virtuele)servers ivm behoefte aan test en ontwikkelomgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empi_tweak
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-04 01:34

empi_tweak

Solution creator

Het is maar goed dat ik dit zie, heb nog een paar domeinnamen bij strato staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:26
Bedankt voor de informatie. Vanavond nog wat tijd over om wat websites te migreren.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertrums67
  • Laatst online: 03-11-2023
Iemand nog een tip naar welke provider over te stappen>

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Het duurde heel ff, maar uiteindelijk contact gehad met een Nederlandse woordvoerder van Strato.

Hij verzekerde me dat men zich geen enkele zorgen hoeft te maken. Het feit de dienstverlening wordt beëindigd, zoals op Strato.com staat, staat geheel los van de activiteiten in Duitsland en Nederland. Volgens de woordvoerder gaat het in Nederland en Duitsland juist heel goed. Dus er verandert hier helemaal niets.

Er was gisteren inderdaad ook een bericht over een storing op de Nederlandse site van Strato, maar dat was puur toeval en staat geheel los van het bericht op Strato.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Koekiemonsterr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:16:

Behalve dat deze meneer aangaf dat het in NL en DE juist heel goed gaat gaf hij hetzelfde aan als zijn vrouwelijke collega wat ik hier eerder al vermelde.

We moeten er wel rekening mee houden dat bedrijven altijd zeggen dat het juist heel goed gaat en ze geen plannen hebben om te stoppen... tot zo kort mogelijk voor het moment dat ze stoppen. Hierom zegt het mij persoonlijk maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

2green schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:24:
[...]

Behalve dat deze meneer aangaf dat het in NL en DE juist heel goed gaat gaf hij hetzelfde aan als zijn vrouwelijke collega wat ik hier eerder al vermelde.

We moeten er wel rekening mee houden dat bedrijven altijd zeggen dat het juist heel goed gaat en ze geen plannen hebben om te stoppen... tot zo kort mogelijk voor het moment dat ze stoppen. Hierom zegt het mij persoonlijk maar weinig.
Yes ik zag je eerdere bericht ook over Spanje, NL en DE. Dat komt inderdaad wel overeen dus. En inderdaad, ik kan het zelf niet controleren dus ik kan niet veel anders dan afgaan op hetgeen wat mij/ons wordt verteld. Honderd procent zekerheid heb je wat dat betreft nooit natuurlijk, maar het lijkt me niet direct nodig hier eventuele (negatieve) conclusies aan te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Koekiemonsterr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:19:
[...]

Yes ik zag je eerdere bericht ook over Spanje, NL en DE. Dat komt inderdaad wel overeen dus. En inderdaad, ik kan het zelf niet controleren dus ik kan niet veel anders dan afgaan op hetgeen wat mij/ons wordt verteld. Honderd procent zekerheid heb je wat dat betreft nooit natuurlijk, maar het lijkt me niet direct nodig hier eventuele (negatieve) conclusies aan te verbinden.
Als vaste klant vind ik dat ik hieraan best negatieve conclusies kan verbinden.
  • Het bericht op hun .com was erg direct en kortaf, dat is geen manier om met trouwe klanten om te gaan.
  • De informatie dat ik kreeg gaf duidelijk aan dat er onzekerheden zijn.
  • Mocht iemand bij strato .com zijn domeinnaam voorzien hebben van een spam mail adres en niet tijdig door hebben dat zijn adres niet automatisch verlengd wordt omdat strato ermee stop, dan is zijn domeinnaam foetsie na de retentie periode.
  • Heb zelfs niet eens een mailtje gehad over dat ze in diverse landen stoppen.
  • strato kies er zelf voor hun NL klanten niet te informeren. Blijkbaar vinden ze het niet belangrijk genoeg.
  • En meer redenen om negatief hierover te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door 2green op 25-04-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:55
Het is een beetje dubbel, ik neem aan dat de .com klanten ook een mail gekregen hebben en die disclaimer op de site een herinnering is. Mocht NL ook op de schop gaan krijgen we vast ook bericht.

Ik schrok me dood door je topic en dacht: hoop werk te doen! Voor nu valt het dus mee.

Zit er ook niet op te wachten dat als de appie in een anders plaats dicht gaat ik daar mail of post over krijg. Zo kijk ik hier nu ook maar naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Jaer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:47:
Het is een beetje dubbel, ik neem aan dat de .com klanten ook een mail gekregen hebben en die disclaimer op de site een herinnering is. Mocht NL ook op de schop gaan krijgen we vast ook bericht.

Ik schrok me dood door je topic en dacht: hoop werk te doen! Voor nu valt het dus mee.

Zit er ook niet op te wachten dat als de appie in een anders plaats dicht gaat ik daar mail of post over krijg. Zo kijk ik hier nu ook maar naar.
Hey was niet mijn doel iemand te laten schrikken met mijn begin post, vervelend te horen.

Vind deze situatie verder niet vergelijkbaar met een Appie trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:55
2green schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:43:
[...]

Hey was niet mijn doel iemand te laten schrikken met mijn begin post, vervelend te horen.

Vind deze situatie verder niet vergelijkbaar met een Appie trouwens.
Vind het wel fijn dat je dit deelt en ben toch maar preventief alvast rondkijken. Tarieven van email hosting zijn bij anderen toch wel een stuk hoger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
2green schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:24:
Ik krijg nu eerder een Dirk Scheringa gevoel. Iemand zegt dat het niet goed gaat met de DSB, klanten nemen hun geld op (verhuizen hun hosting accounts) en daardoor gaat het slecht en is de bank alsnog failliet.

Daarnaast gaan er niet zoveel hosters failliet, en als ze dat doen hoor je het pas zodra dat zo is.
De laatsten waren Hostdeal.eu en DataHouse en dat is alweer even geleden.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweatteren
  • Laatst online: 26-04-2018
Als het financieel slecht zou gaan met Strato, hadden ze hun dagelijkse tv-reclames wel eerst gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
DJMaze schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:15:
[...]

Ik krijg nu eerder een Dirk Scheringa gevoel. Iemand zegt dat het niet goed gaat met de DSB, klanten nemen hun geld op (verhuizen hun hosting accounts) en daardoor gaat het slecht en is de bank alsnog failliet.

Daarnaast gaan er niet zoveel hosters failliet, en als ze dat doen hoor je het pas zodra dat zo is.
De laatsten waren Hostdeal.eu en DataHouse en dat is alweer even geleden.
Dit topic is ontstaan met de vraag waarom ze stoppen met strato.com, deze vraag is beantwoord. De vraag was niet of ze falliet gingen.

Nu ze in een aantal landen stoppen met b2c diensten, zeg ik inderdaad mijn vertrouwen op in deze dienstverlener. Dit omdat ik een dienstverlener wil dat zich richt op b2c en niet bijvoorbeeld op b2b. Dit heeft niets te maken met geldstromen en/of falisementen.

Mijn citaat wordt met jouw reactie uit zijn verband gerukt, dit betreft een opmerking in zijn algemeenheid hoe bedrijven tegenwoordig communiceren en staat los van aannames over de geldstromen van strato.

P.s. Voor een discussie over geldstromen zou je eventueel kunnen reageren op koekiemonster zijn gesprek met strato waarin staat dat het juist heel goed gaat in NL. Waaruit je eventueel iets over de andere landen kan afleiden.

[ Voor 14% gewijzigd door 2green op 26-04-2018 17:36 ]

Pagina: 1