Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte en dunne laptop voor VM's.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:31

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een zo goedkoop, dun en licht mogelijke laptop.

De laptop zal gebruikt worden voor standaard internet browsing maar ook voor virtuele machine's - 2 á 3 tegelijk. (Ik weet niet of dit heel CPU intensief is?).
Ik ben van plan de laptop mee te namen, daarom zo klein en dun mogelijk. Schermformaat maakt mij niet uit, batterijduur is ook geen bepalende factor. 1080p scherm is een pré. Zelf heb ik nog een aantal 8GB bankjes voor laptops dus geheugen maakt ook niet uit, SSD heb ik ook nog liggen.

Ik heb zelf gekeken naar de onderstaande laptops:

https://bto.eu/product/bto-u-book-14cl824/

Ziet er mooi uit, redelijke prijs (volgens mij). Is een i3-7100U of i5 (i5-8250U) goed genoeg voor een snelle Windows 10 ervaring? En voor een aantal VM's?

Heeft iemand ervaring met BTO laptops?

Verder zag ik deze laptop in vraag en aanbod:

V&A aangeboden: HP EliteBook 820 G1 | i5 4e gen | 128SSD | 4GB | Win 10

Vind ik een mooie laptop, wel weer twijfels over de CPU.

Graag jullie advies, mochten jullie andere suggesties hebben dan hoor ik het graag!

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
BroWohsEdis schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:43:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een zo goedkoop, dun en licht mogelijke laptop.

De laptop zal gebruikt worden voor standaard internet browsing maar ook voor virtuele machine's - 2 á 3 tegelijk. (Ik weet niet of dit heel CPU intensief is?).
Wat voor VMs zijn dit? Een lichte linux distro zonder GUI of een volwaardige windows installatie?
Ik ben van plan de laptop mee te namen, daarom zo klein en dun mogelijk. Schermformaat maakt mij niet uit, batterijduur is ook geen bepalende factor. 1080p scherm is een pré. Zelf heb ik nog een aantal 8GB bankjes voor laptops dus geheugen maakt ook niet uit, SSD heb ik ook nog liggen.
Wat voor bankjes heb je? Wat is de formfactor van je SSD? Mede bepalend voor je keuze
Ik heb zelf gekeken naar de onderstaande laptops:

https://bto.eu/product/bto-u-book-14cl824/

Ziet er mooi uit, redelijke prijs (volgens mij). Is een i3-7100U of i5 (i5-8250U) goed genoeg voor een snelle Windows 10 ervaring? En voor een aantal VM's?
Voor Windows 10 wel ja, rest is geen antwoord op te geven zonder meer informatie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap je niet? Je stelt duidelijke eisen (minstens 8GB RAM want dat heb je in overvloed, FHD scherm, dun, virtualisatie) en dan link je naar een laptop met een CPU van 5 jaar oude architectuur met een 768p schermpje? Eigenlijk schandalig dat daar bijna nog 300 Euro voor wordt gevraagd, maar dat is mijn mening.

Verder, VM's draaien? 3x 512MB virtual RAM of 3x 16GB virtual RAM? Wat doen die VM's? Wat verwacht je qua performance? Waar draaien ze nu op? Want als ik die BTO zou samenstellen zoals ik 'm zou willen bestellen, komt dat ding net over de 1000 Euro incl Windows 10 Pro (want daar zit Hyper-V meegeleverd). En ineens weegt de BTO dan 1.8kg tegenover de 1.2 / 1.3kg die ik "verwacht" van een lichte laptop.

Je noemt geen budget maar veel beter dan reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2018 ga je niet krijgen. Eventueel kan je op zoek naar een recent model Latitude of XPS maar daar is het dan ook wel mee gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 24-04-2018 12:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:31

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
gastje01 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:00:
[...]

Wat voor VMs zijn dit? Een lichte linux distro zonder GUI of een volwaardige windows installatie?

[...]

Wat voor bankjes heb je? Wat is de formfactor van je SSD? Mede bepalend voor je keuze

[...]

Voor Windows 10 wel ja, rest is geen antwoord op te geven zonder meer informatie.
Waarschijnlijk 1x Server 2016 en 2x Windows 10. Server zonder GUI. Zullen gebruikt worden voor wat testdoeleinden qua servers opzetten, verder niks speciaals.

Ik heb 8GB DDR3 geheugen liggen en een Samsung Evo 850. Op dit moment werk ik op een laptop met 8GB RAM DDR3, Samsung Evo 850 SSD en een i7-3612QM.
MAX3400 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:01:
Ik snap je niet? Je stelt duidelijke eisen (minstens 8GB RAM want dat heb je in overvloed, FHD scherm, dun, virtualisatie) en dan link je naar een laptop met een CPU van 5 jaar oude architectuur met een 768p schermpje? Eigenlijk schandalig dat daar bijna nog 300 Euro voor wordt gevraagd, maar dat is mijn mening.

Verder, VM's draaien? 3x 512MB virtual RAM of 3x 16GB virtual RAM? Wat doen die VM's? Wat verwacht je qua performance? Waar draaien ze nu op? Want als ik die BTO zou samenstellen zoals ik 'm zou willen bestellen, komt dat ding net over de 1000 Euro incl Windows 10 Pro (want daar zit Hyper-V meegeleverd). En ineens weegt de BTO dan 1.8kg tegenover de 1.2 / 1.3kg die ik "verwacht" van een lichte laptop.

Je noemt geen budget maar veel beter dan reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2018 ga je niet krijgen. Eventueel kan je op zoek naar een recent model Latitude of XPS maar daar is het dan ook wel mee gezegd.
Zie mijn bovenstaande reactie.

De processor die ik nu heb is inmiddels ook al 6 jaar oud, maar deze werkt prima (i7-3612QM). Ik zou graag 3 VM's draaien (1x Windows Server 2016 met 4GB en 2x Windows 10 met 2GB). Dus eigenlijk is 16GB noodzakelijk.

De laptops die je hebt gelinkt in de best buy guide zijn ook interessant, de Asus vind ik qua looks erg mooi. Zou je 1 van deze laptops adviseren over de BTO van ongeveer 1000 euro? Laten we zeggen dat mijn budget max 1000 is (iets meer mag)

Bedankt beide.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
De laptops uit de BBG hebben geen uitbreidbaar geheugen. Die vallen dus af, want inderdaad, 16GB heb je wel nodig om 3 Windows VM's te draaien.

Daarnaast zou ik de VM's ook draaien vanaf een SSD, dus een grote SSD is ook belangrijk.

Die BTO laptop heeft DDR4 geheugen, dus daar kan je jouw geheugen niet zo maar bijprikken. Ik weet niet precies wat de impact is van een CPU op VM gebruik, maar ik denk dat alle VM-oplossingen graag meerdere cores willen.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bij notebookcheck.com is een CPU rating lijst te vinden. Ik gok zo dat je oude QM processor w.s. nog een echte quad core was. Ik zou niet weten of een basic i3 of i5 (dual core) daar tegen op kan.

Moet je echt mobiel zijn? Anders kun je een NUC, mini-PC (shuttle) of zo nemen. Zie ook (extreem geval) iets als https://www.sqlpassion.at...ed-my-mobile-data-center/.

• trommelaap
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-11 16:16
kdekker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:37:
ik zou niet weten of een basic i3 of i5 (dual core) daar tegen op kan.
De i58250U uit de BBG is een quadcore.

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP

Pagina: 1