Microsoft Office van W10 naar MacOS.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1044593

Topicstarter
Mijn vraag

Kan ik op mijn Windows laptop Microsoft Office deïnstalleren en opnieuw installeren op mijn MacBook Air, zonder dat dit problemen of extra kosten geeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Lenovo X230 Windows 10 naar MacBook Air Begin 2014.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Verschillende artikelen echter weet ik nu niet of ik het product moet aanschaffen of gewoon kan installeren. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Je hebt nu Office voor MAC nodig niet Windows, dit is in principe andere software gemaakt voor een ander computer systeem en vereist hoogstwaarschijnlijk ook een andere activatie key (en dus ook nieuwe aanschaf van het pakket). Wat je zou kunnen proberen is kijken of je Office voor MAC kan downloaden, installeren, en of je hem daarna kan activeren met de key die je gebruikte voor Windows. Zo niet, dan kan je alsnog een activatie key voor MAC kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jouke74 op 24-04-2018 12:04 ]

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 1044593 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:55:
Verschillende artikelen echter weet ik nu niet of ik het product moet aanschaffen of gewoon kan installeren.
020-5001500 al gebeld?

Sterker nog, als je wel je key zou kunnen overnemen, kunnen ze waarschijnlijk zelfs direct vertellen welke exacte stappen daarvoor nodig zijn.

/edit: sinds wanneer draait een Air op iOS?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 24-04-2018 12:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
edit: macOS High Sierra;). Bedankt voor de antwoorden beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:15

Blokker_1999

Full steam ahead

Het grote probleem lijkt mij dat het twee verschillende producten zijn en dat ze pas sinds 2016 hetzelfde jaar in hun naam hebben gekregen (de vorige versie voor Mac was 2011) en sinds 3 maanden hebben ze ook een gemeenschappelijke code base maar ik kan nergens bevestigd krijgen dat ze ook dezelfde product keys ondersteunen, iets wat verder in twijfel kan getrokken worden doordat er ook minder versies bestaan van Office voor Mac.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:02
Niet via office 365? Dan kan je de licentie gewoon over zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee waarom je dit topic in NOS hebt gezet, terwijl je OSX draait en we daar een apart forum voor hebben. Dus ik gooi je Apple vraag maar naar de fruitschaal.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:25:
Geen idee waarom je dit topic in NOS hebt gezet, terwijl je OSX draait en we daar een apart forum voor hebben. Dus ik gooi je Apple vraag maar naar de fruitschaal.
Kun je dan ook meteen een titelfix uitvoeren? IOS moet macOS zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sypie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:32:
[...]

Kun je dan ook meteen een titelfix uitvoeren? IOS moet macOS zijn.
Niet meer. Maak maar een TR daarvoor aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 16:30
Titelfixje doorgevoerd: Microsoft Office van W10 naar MacOS. :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mijn advies is om sowieso een O365 subscription te nemen. Microsoft biedt veel meer features aan indien je een subscription license hebt t.o.v. een retail license: https://macadmins.software/matrix/

Bovendien integreert het zich naadloos met OneDrive, waar ook een prima macOS client voor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu zag ik ook dat er de progamma's Pages, Numbers en Keynote zijn. Zijn deze beter te gebruiken op een Apple product? En zitten er veel verschillen tussen de progamma's? Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met de overstap van MS-Office naar deze (tegenhangers) producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enige mensen met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ken niemand die Numbers of Pages gebruikt op Mac. Iedereen gebruikt MS Office. Keynote gebruik ik zelf nog wel eens.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@gast

Als je dan MS Office gaat installeren, kan je dan ook alleen kiezen voor Word, Excel en Powerpoint? Of krijg ik automatisch Outlook/Skype erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kun je kiezen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:49

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Anoniem: 1044593 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:32:
Nu zag ik ook dat er de progamma's Pages, Numbers en Keynote zijn. Zijn deze beter te gebruiken op een Apple product? En zitten er veel verschillen tussen de progamma's? Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met de overstap van MS-Office naar deze (tegenhangers) producten?
Pages is beter in opmaakwerk dan Word. Vooral de oudere versies kun je bijna onder dtp-software scharen ipv tekstverwerking. Ik gebruik Pages dus vaker dan Word, maar je moet wel even wennen.

Numbers gebruik ik nooit. Excel wel.

Keynote is leuk, mooiere templates dan Powerpoint vind ik zelf maar het kan niet meer/minder dan Powerpoint. Wel werkt het anders, dus zul je e.e.a. moeten aanleren. Ook templates van bedrijven zijn vaak in pptx formaat. Keynote opent ze wel, maar de conversie gaat niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Anoniem: 1044593 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:32:
Ik heb zelf Office 365 en de Mac apps en, zoals gemeld, qua layout en opmaak is pages heerlijk. Numbers gebruik ik niet omdat ik jaren excel heb gebruikt. Maar voor een briefje af en toe heb je waarschijnlijk genoeg aan online Word. Als je zakelijk wil gebruiken zou je denk ik toch aan Office 365 vastzitten, de grote vraag is dus: Waar heb je het voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Studie en Excel bestanden schrijven (financiële dienstverlening) @Archie_T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
Anoniem: 1044593 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:17:
Studie en Excel bestanden schrijven (financiële dienstverlening) @Archie_T
Dan heb je toch sowieso excel nodig denk ik (wellicht macro's e.d.) ik zou lekker Office 365 personal nemen, ben je voor weinig van het gezeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probeer het te installeren, echter krijg ik in beeld het volgende:

Besturingssysteem wordt waarschijnlijk niet ondersteunt.

Verder geklikt en dan het volgende:

Safari kan pagina niet openen omdat de link met ms-windows-store begint.

Kan iemand mij hiermee helpen?

@gast @Archie_T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
Anoniem: 1044593 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:00:
Probeer het te installeren, echter krijg ik in beeld het volgende:

Besturingssysteem wordt waarschijnlijk niet ondersteunt.

Verder geklikt en dan het volgende:

Safari kan pagina niet openen omdat de link met ms-windows-store begint.

Kan iemand mij hiermee helpen?

@gast @Archie_T
https://support.office.co...allSteps=Install_on_a_Mac
Zit nu op m’n iPad dus ik kan niet even de directe link naar de DMG vinden maar je bent nu de Office voor Windows aan het downloaden. Je moet Office 2016 for Mac hebben.
<edit>
Even op de macbook gekeken: https://stores.office.com...US&ad=US&fromAR=1#Install en dan op de Install knop drukken:

[ Voor 46% gewijzigd door Archie_T op 25-05-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Archie_T

Vrij apart, downloaden begon wel terwijl ik de eerder genoemde meldingen kreeg. Installatie van Word, Excel en Powerpoint is gelukt. Office 2016 Proffesional Plus (onbeperkt geldig) voor 19,99 waarbij duidelijk staat, niet voor Mac. Product/code werkt echter prima. Bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1044593 op 25-05-2018 23:57 ]

Pagina: 1