Ryanair en de prijsfluctuatie tickets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06
Ik vind het elk jaar weer interessant hoe groot de prijsverschillen kunnen zijn hoe we onze vakantie boeken -touroperator vs zelf los boeken-, en meer dan eens vliegen we dan ook met ryanair. (gezin van 4 dus dat kan soms aardig aantikken bij bepaalde vluchten)

Nu zijn de mythes over opgeslagen cookies waarop ticketprijzen worden gebaseerd al eens ontkracht door diverse televisieprogramma's, het zou puur vraag en aanbod zijn.
Op diverse sites is te lezen dat de tickets bij Ryanair HET goedkoopst zijn 10 dagen voor de vlucht. Anderen claimen dat dat bij 64 of 69 dagen van te voren is.

Ik ben het dit jaar eens wat beter in de gaten gaan houden. Niet loggen, maar een paar keer per week op dezelfde vlucht de prijzen controleren. En ik kan er geen touw aan vastknopen.

retour CGN - CFU,
eind maart was de prijs 128, 134
geboekt op 4/4 voor 141 p.p.
in de dagen erna fluctueerden de prijzen wat, en vorige week daalde de prijzen zelfs weer iets naar ca 130.

Afgelopen weekend, 10 dagen voor vertrek, ticketprijs 219 euro. Dat klopt niet echt met "je moet 10 dagen van te voren boeken". Is het vliegtuig dan voller? Het LIJKT van niet. Althans, ik kan nog steeds ongeveer hetzelfde aantal stoelen kiezen als bijna 1 maand eerder.
Dat zegt niets over het aantal verkochte stoelen natuurlijk, maar ca 2/3 van de stoelen zijn boekbaar.

Vandaag, ticketprijs 298
Again, ik kan niet zien hoe vol de vlucht is, maar nog steeds is 2/3 van de stoelen te selecteren.

Als gezin met kinderen *MOET* je tegenwoordig stoelen boeken bij Ryanair, dus het enige wat ik zeker weet is dat er geen gezinnen met kinderen zijn bijgekomen :+

Kan het zo zijn dat de wijze van prijsbepaling meebeweegt met de markt? Dat op het moment dat 'men' het doorheeft wat de gunstigste momenten zijn het systeem weer wordt aangepast?
Ik begrijp heus wel dat tickets voor een zo hoog mogelijk bedrag moeten worden verkocht, maar er komt een moment dat je jezelf uit de markt prijst, ongeacht wat de concurrent vraagt.
Stel ik zou vandaag besluiten dat we gingen die datum, en ik zie dat de kale ticketprijs al 1200 is voor het gezin, dan zou ik me nog wel eens een tweede keer bedenken, ook al zijn ze dan nog steeds het 'goedkoopste'.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Ik denk dat gewoon niet veel mensen meer een stoel reserveren, dus vrije stoelen zegt niet zo veel.

Ze zullen wel gebruik van van algoritmes ja en het werkt wel goed want bij Ryanair zit het eigenlijk altijd wel vol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:16
Prijzen worden inderdaad gewoon aangepast aan de concurrentie / interesse. Dat wordt gewoon zo gedaan dat ze het meeste erop kunenn verdienen, en dat het vliegtuig vol zit (geen passagiers = geen omzet) Mbv google flights kan je wel leuk prijzen volgen: ik heb deze toevallig nog in mijn geschiedenis staan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JsErBGR.png

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 24-04-2018 10:14 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Nat-Water schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:14:
Prijzen worden inderdaad gewoon aangepast aan de concurrentie / interesse. Dat wordt gewoon zo gedaan dat ze het meeste erop kunenn verdienen. Mbv google flights kan je wel leuk prijzen volgen: ik heb deze toevallig nog in mijn geschiedenis staan:

[afbeelding]
oe! wist helemaal niet dat dat kon :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 15:25

amahusu

taking over the world!

Ik heb al een tijdje een handige app die de ticketprijzen in de gaten houdt, analyseert en je advies geeft wanneer je het beste kan boeken:

https://www.hopper.com/

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 13:48
amahusu schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:27:
Ik heb al een tijdje een handige app die de ticketprijzen in de gaten houdt, analyseert en je advies geeft wanneer je het beste kan boeken:

https://www.hopper.com/
Hopper werkt inderdaad goed hiervoor. Al gebruik ik sinds kort ook Google Flights en dan kun je dus ook een prijsalert instellen voor de data dat je ergens heen wilt vliegen. Bijvoorbeeld in mijn geval naar Dublin deze zomer waarbij je volgens mij iedere week een mailtje krijgt met de prijsontwikkeling. Ook zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Misschien dat het een populaire zakenvlucht is? Voor een bedrijf maakt het niet uit of het 200 of 300 euro is, dan snap ik dat ze het steeds duurder maken als het dichterbij het de vluchtdatum komt.

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Inge801 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:39:
Misschien dat het een populaire zakenvlucht is? Voor een bedrijf maakt het niet uit of het 200 of 300 euro is, dan snap ik dat ze het steeds duurder maken als het dichterbij het de vluchtdatum komt.
naar Corfu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
paQ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:48:

Als gezin met kinderen *MOET* je tegenwoordig stoelen boeken bij Ryanair, dus het enige wat ik zeker weet is dat er geen gezinnen met kinderen zijn bijgekomen :+
Zelfs dat weet je niet zeker :+ want kinderen onder de 2 jaar hoeven geen eigen stoel by Ryanair.

Wel moet je 25 euro per enkele reis betalen, waarbij het dus bij ons zo was dat het goedkoper was om wel een stoel te boeken (20 euro) dan geen stoel 8)7

Maar mijn N=1 ervaring is dat hoe langer je wacht, hoe hoger de prijs. Dat vliegtuig moet vol, en last minute-acties zorgen voor afstel en afstel=uitstel. Tenminste, dat lijkt de logica te zijn.

Maar het lijkt inderdaad ook vraag en aanbod vooral. ALs je het exact wil weten moet je bij zo'n bedrijf gaan werken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Conferenties bijvoorbeeld, al lijkt me deze niet heel groot

https://ionio.gr/en/news/10264/

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:00
Misschien hebben ook partijen zoals Tui ermee te maken. Ik vlieg binnenkort ook naar Corfu met Tui. Lijkt mij dat zij ineens tientallen mensen op een vlucht boeken waardoor de resterende plekken in prijs omhoog schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:13:
[...]

Misschien hebben ook partijen zoals Tui ermee te maken. Ik vlieg binnenkort ook naar Corfu met Tui. Lijkt mij dat zij ineens tientallen mensen op een vlucht boeken waardoor de resterende plekken in prijs omhoog schieten.
Maar tui vliegt vanaf Amsterdam, of bedoel je dat luchtvaartmij. onderling weten wat elkaars vluchtbezetting is?

De reis met Tui was iig 700 euro duurder, een 'mindere' kamerlocatie EN 3 dagen korter :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:00
@paQ Tui bestaat ook in Duitsland toch? Vliegen vast ook vanaf Keulen. Vakantie aanbieders bieden tot kort voor vertrek geen garantie over de vluchttijden. Vervolgens boeken ze volgens mij in één klap al die vakantiegangers die bij hun gereserveerd hebben en krijgen ze hun vliegticket definitief toegestuurd. Dat zou de prijsstijging kunnen verklaren voor je vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:13:
[...]

TUI boekt geen passagiers op Ryanair vluchten.

Daarnaast worden passagiers altijd direct op de vluchtstand ingeboekt en niet pas op moment X.

Prijzen zijn gewoon vraag/aanbod. Veel boekers de afgelopen dag(en)? Prijs (iets) omhoog. Gaat het wat minder? Prijzen omlaag.

Het is echt doodsimpel wat dat betreft.. Je hebt X-aantal stoelen, er worden er Y-aantal per dag/week geboekt dus moeten we onze prijzen met Z verhogen/verlagen om voor vertrek van de vlucht onze 100% bezetting te halen.

[ Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 24-04-2018 11:21 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:19:
@paQ Tui bestaat ook in Duitsland toch? Vliegen vast ook vanaf Keulen. Vakantie aanbieders bieden tot kort voor vertrek geen garantie over de vluchttijden. Vervolgens boeken ze volgens mij in één klap al die vakantiegangers die bij hun gereserveerd hebben en krijgen ze hun vliegticket definitief toegestuurd. Dat zou de prijsstijging kunnen verklaren voor je vlucht.
zou kunnen.

Dat was ondermeer ene reden om niet via tui te gaan. Die disclaimer dat vluchttijden en locatie kunnen afwijken van hetgeen dat je boekt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:05
Pricing van vliegtickets. Hoe die prijs tot stand komt hangt van zoveel dingen af dat je er moeilijk iets algemeens over kan zeggen. De mechanismen achter een vakantievlucht Eindhoven -Turkije zijn totaal anders dan een route Amsterdam-Bangkok.

Zelf de afgelopen tijd vaak Eindhoven-London gevlogen met Ryanair en kan de volgende dingen zeggen.

- Ticketprijs varieert tussen de 20 -200 euro per enkele reis.
- Prijzen stijgen en dalen elke paar dagen. In de laatste week zelfs elke dag. Voorbeeldje: Zaterdag: 20 euro, Zondag 200, maandag 90, dinsdag 150, voor een vlucht op donderdag.
- Prijzen dalen niet per se in de laatste dagen voor vertrek, ook niet als het vliegtuig maar halfvol zit. Weleens in een halfvol vliegtuig gezeten waar de ticketprijs een dag ervoor gewoon 150 euro was.
Hier geldt dus niet de logica 'vliegtuig moet vol'. De logica hier is, liever een paar business mensen dat dure ticket laten betalen, en de klant het idee geven dat afwachten niet loont.

Dat is een beetje het idee van die fluctuerende prijzen waar geen peil op te trekken is. Stel je kunt nu boeken voor een 'ok' prijs.Of je kunt afwachten tot het echt goedkoop is met het risico dat de prijs alleen maar stijgt. Inderdaad, je boekt voor die ok prijs. Voor Ryanair heeft vroegboeken meer voordelen: Goed voor de cashflow, minder onzekerheid in de vraag naar tickets en grotere kans op wijzigingen (met bijbehorende hoge fees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 09-05 15:25

amahusu

taking over the world!

exponential schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:42:

- Prijzen dalen niet per se in de laatste dagen voor vertrek, ook niet als het vliegtuig maar halfvol zit. Weleens in een halfvol vliegtuig gezeten waar de ticketprijs een dag ervoor gewoon 150 euro was.
Hier geldt dus niet de logica 'vliegtuig moet vol'. De logica hier is, liever een paar business mensen dat dure ticket laten betalen, en de klant het idee geven dat afwachten niet loont.
Volgens mij kan je tegenwoordig inderdaad nauwelijks meer spreken van "Last minute" ticketprijzen, ik heb regelmatig in (half)lege toestellen gezeten waar ik wel gewoon het volle pond heb moeten betalen en waar de ticketprijzen gelijk of hoger waren net voor vertrek.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 11:35
Zelf bekijk ik via ITA Software wat de absolute bodemprijs voor een ticket is. Dit doe ik door het vinkje weg te halen bij "Only show flights and prices with available seats" Vervolgens probeer ik bij het zoeken naar een ticket zo dicht mogelijk bij deze bodemprijs in de buurt te komen en gelijk toe te slaan als ik dicht in de buurt zit van die bodemprijs i.p.v. dan nog verder te gaan vergelijken/zoeken.

Zo heb ik voor a.s. zomervakantie 5 tickets naar Thailand voor ~ € 2100,- weten te bemachtigen. Had ik dat aan moeders de vrouw overgelaten dan hadden we 5 tickets vanaf Dusseldorf voor € 650,-/stuk 8)

Goedkope tickets zoeken doe ik meer voor de sport dan de noodzaak, dus ben erg benieuwd naar andere technieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 11-05 21:09

CodeIT

Code IT

Een goede video over dit onderwerp:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How Airlines Price Flights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:07

steveman

Comfortabel ten onder

Hoorde laatst van iemand die in de UK woont dat dezelfde ticket opeens veel goedkoper was via z'n VPN in Nederland.

n=1 natuurlijk, maar het zet wel aan tot denken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:41:
Hoorde laatst van iemand die in de UK woont dat dezelfde ticket opeens veel goedkoper was via z'n VPN in Nederland.

dat zou me niks verbazen nee...
Ik kan verhalen van longhaul vluchten die goedkoper zijn als je eerst naar bijvoorbeeld schiphol vliegt en van daar dezelfde vlucht via londen pakt. via de omweg (en dus extra vluchten en uiteindelijk in zelfde vliegtuig terecht komen) was het goedkoper dan direct... 8)7

Ook zijn er rare dingen als flightshare.. oftewel BA vlucht die ook een onder een ander vluchtnummer/maatschappij verkocht word kan goedkoper zijn.. terwijl het zelfde vlucht en service is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 17:07

GforceNL

Out of memory....

Bookmarked, zeer interessant topic dit! :)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
ToolkiT schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:50:
[...]

dat zou me niks verbazen nee...
Ik kan verhalen van longhaul vluchten die goedkoper zijn als je eerst naar bijvoorbeeld schiphol vliegt en van daar dezelfde vlucht via londen pakt. via de omweg (en dus extra vluchten en uiteindelijk in zelfde vliegtuig terecht komen) was het goedkoper dan direct... 8)7

Ook zijn er rare dingen als flightshare.. oftewel BA vlucht die ook een onder een ander vluchtnummer/maatschappij verkocht word kan goedkoper zijn.. terwijl het zelfde vlucht en service is..
Jij redeneert vanuit de kostprijs: meer vluchten betekent hogere kostprijs. De airline redeneert vanuit de verkoopprijs. Een klant betaalt graag extra om direct te kunnen vliegen ipv met een tussenstop. Dus zal een airline meer vragen voor die vlucht, ook al is de kostprijs lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

steveman schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:41:

via de ITA matrix software kan je de sales city aanpassen en heb je de VPN niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 11-05 13:31
Dat van 70 t/m 60 dagen van te voren en 10 dagen van te voren werkte wel heel goed in 2015 en 2016 in ieder geval. Een vriend van mij werkte toen in Barcelona en kwam zo toch elke 14 dagen weekend vieren met ons (of wij met hem).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
CodeIT schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:32:
Een goede video over dit onderwerp:
[video]
knap complex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:19:
[...]

TUI boekt geen passagiers op Ryanair vluchten.
Misschien heb je gelijk met Ryanair maar als je beredenatie is dat ze alleen met Tui vliegen klopt dat niet. Op locaties waar ze zelf niet vliegen gebruiken ze ook andere maatschappijen. Zo ben ik via Tui naar Bilbao gevlogen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TUI boekt mensen idd ook op (kisten van) andere maatschappijen, iig weet ik het van Transavia, EasyJet, Onur Air, Surinam Airways, Airtanker en Blue Air (die laatste is echt een aftands drama, toen ik ze een tijdje terug had richting Griekenland).

Mogelijk nog wel meer maatschappijen. Ryanair heb ik idd bij TUI nog nooit gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-04-2018 18:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:10
paQ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:48:
Als gezin met kinderen *MOET* je tegenwoordig stoelen boeken bij Ryanair
Is dat zo? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, ook ivm veiligheid dat ze kleine kinderen zonder begeleiding een paar rijen verder mogen dumpen.
Bij easyJet boek ik nooit stoelen, en we worden altijd naast elkaar gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door ASW1 op 24-04-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 20:14
wildhagen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:31:
TUI boekt mensen idd ook op (kisten van) andere maatschappijen, iig weet ik het van Transavia, EasyJet, Onur Air, Surinam Airways, Airtanker en Blue Air (die laatste is echt een aftands drama, toen ik ze een tijdje terug had richting Griekenland).

Mogelijk nog wel meer maatschappijen. Ryanair heb ik idd bij TUI nog nooit gezien.
TUI huurt de toestellen in met crew. Dat is iets anders dan boeken op andere maatschappijen. Ook al zit je in een PY (Surinam) kist met PY crew dan vlieg je met TUI en niet met PY.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ASW1 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:59:
[...]

Is dat zo? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, ook ivm veiligheid dat ze kleine kinderen zonder begeleiding een paar rijen verder mogen dumpen.
Bij easyJet boek ik nooit stoelen, en we worden altijd naast elkaar gezet.
yep
"om te voorkomen dat je niet naast elkaar zit"

Dat is de verklaring, maar het was enkele jaren geleden bekend dat Ryanair altijd de achterste zoveel rijen blokkeerden, om gezinnen die niet een stoel kochten, toch bij elkaar te houden om gezeur in de cabine te voorkomen.
Maar dit hebben ze vorig jaar ofzo verplicht gesteld, en werd uiteraard gemarket als iets subliems :') (want maar 1 ouder moet de stoel ook daadwerkelijk betalen... nou wat nobel...)

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 24-04-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

wildhagen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:31:

Dat idd :P
(+Norwegian, Vueling, KLM, TAP, Delta, Continental, Cathay, Singapore o.a.)
cbr600f4i schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:08:
[...]

TUI huurt de toestellen in met crew. Dat is iets anders dan boeken op andere maatschappijen. Ook al zit je in een PY (Surinam) kist met PY crew dan vlieg je met TUI en niet met PY.
Ehh nee, niet altijd. TUI boekt ook gewoon op vluchten van KLM etc.
In sommige gevallen huren ze toestellen tijdens drukke perioden, maar dan is het eigenlijk gewoon een "TUI" toestel in die periode. Dus met TUI crew idd.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 24-04-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

cbr600f4i schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:08:
[...]

Ok, dus als ik bijvoorbeeld met TUI op een stedentrip met EasyJet vlieg, is dat op dat moment een door TUI afgehuurde kist+crew?

Hoe kan het dan dat bijvoorbeeld ook andere mensen, die niet via TUI geboekt hebben, toch op die EasyJet-vlucht (of op die PY-vlucht naar Paramaribo) zitten? Onderverhuurt TUI op de door hun gehuurde toestellen toch weer seats aan andere maatschappijen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

wildhagen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:29:
[...]

Ok, dus als ik bijvoorbeeld met TUI op een stedentrip met EasyJet vlieg, is dat op dat moment een door TUI afgehuurde kist?

Hoe kan het dan dat bijvoorbeeld ook andere mensen, die niet via TUI geboekt hebben, toch op die EasyJet-vlucht (of op die PY-vlucht naar Paramaribo) zitten? Onderverhuurt TUI op de door hun gehuurde toestellen toch weer seats aan andere maatschappijen?
Omdat zijn opmerking onzin is... Toestel is gewoon van EasyJet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:30:
[...]

Ah ok. Ik vond het al zo'n vaag verhaal idd :)

Bij een wet lease-constructie is het idd logisch (doen maatschappijen als HiFly en Airtanker etc heel veel), maar ik kon me al niet voorstellen dat Surinam, Transavia, EasyJet etc zomaar complete toestellen aan TUI zou verhuren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
wildhagen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:29:
[...]

Ok, dus als ik bijvoorbeeld met TUI op een stedentrip met EasyJet vlieg, is dat op dat moment een door TUI afgehuurde kist+crew?

We hebben het hier over 2 verschillende situaties. De situatie waarin TUI stoelen boekt als ieder andere touroperator (dus in die zin klopt je verhaal) en die waarin TUI door tekort zelf toestellen inhuurt / PY, Air Blue etc. Verder, voor zover ik weet vliegt Easyjet/KLM/Transavia nooit onder een OR vluchtnummer tenzij dus compleet afgehuurd. Als ik een op een Transavia vlucht zit waarbij TUI stoelen heeft gealloceerd vlieg je ook gewoon onder een HV nummer en niet een TUI nummer. Correct me if I'm wrong, ik kan de voorbeelden niet vinden die het tegendeel moeten bewijzen.

Ik zie ook waar de verwarring is ontstaan, PY deed ook Europese vluchten voor TUI. Dus ik bedoel niet de Suriname vluchten, excuses voor de verwarring.

[ Voor 25% gewijzigd door cbr600f4i op 24-04-2018 23:18 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:30:
[...]

Als dit het niveau is. Nee jij praat onzin, ik heb EasyJet niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
tickets vandaag 350 :)

(gister ook dat google dingetje aangezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Revenue management is al tientallen jaren oud. Veel gaat met de computer, maar een date van mij die dat doet voor KLM vertelde mij dat zij ook kijkt naar de verwachte passagier en zijn/haar gewoontes. Sommige vluchten daar wist zij van dat de meeste passagiers pas last minute boeken. Iets met de volksaard. Dan werd zij dus ook niet zenuwachtig als driekwart van het vliegtuig nog leeg was twee weken van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
prijs is weer iets gedaald, naar 286
Roenie schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:26:
Revenue management is al tientallen jaren oud. Veel gaat met de computer, maar een date van mij die dat doet voor KLM vertelde mij dat zij ook kijkt naar de verwachte passagier en zijn/haar gewoontes. Sommige vluchten daar wist zij van dat de meeste passagiers pas last minute boeken. Iets met de volksaard. Dan werd zij dus ook niet zenuwachtig als driekwart van het vliegtuig nog leeg was twee weken van tevoren.
Maar zou het ook nog afhangen van op welke dag dat je boekt, los van de reisdag.
ergo: de vluchten zijn in die week steeds het laagst op een vrijdag. (ik noem maar wat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

paQ schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:43:

Maar zou het ook nog afhangen van op welke dag dat je boekt, los van de reisdag.
ergo: de vluchten zijn in die week steeds het laagst op een vrijdag. (ik noem maar wat)
Expedia heeft dat wel eens onderzocht, zie dit rapport (PDF-formaat): https://viewfinder.expedi...TOR-23513_White_paper.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9nWrl8pST16kKLWHPPveLmid/full.jpg

Als je dus binnen 3 weken van boeken vertrekt kan je beste op zondagen boeken, boek je meer dan 3 weken van tevoren, dan op een dinsdag :)

Ook interessant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/URlrQlhuvJmvwrgBUJCvYnNR/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 27-04-2018 10:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
wildhagen schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:47:
[...]

Expedia heeft dat wel eens onderzocht, zie dit rapport (PDF-formaat): https://viewfinder.expedi...TOR-23513_White_paper.pdf

[afbeelding]

Als je dus binnen 3 weken van boeken vertrekt kan je beste op zondagen boeken, boek je meer dan 3 weken van tevoren, dan op een dinsdag :)

Ook interessant:

[afbeelding]
Die conclusie over amerikaanse domestic flights kun je zomaar overnemen voor Ryanair flights. Bovendien zegt het rapport dat het veel belangrijker is op welke dag je vliegt:

'While choosing which day to buy may save you 5 percent, choosing which day to fly can have a big impact'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

exponential schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:11:
[...]

Die conclusie over amerikaanse domestic flights kun je zomaar overnemen voor Ryanair flights.
Natuurlijk niet, maar het is wel een aardige indicatie. Het zal hier niet opeens fundamenteel anders zijn ofzo, revenue managemt (wat aan de basis van die prijsverschillen ligt) is overal in grote lijnen vergelijkbaar.
Bovendien zegt het rapport dat het veel belangrijker is op welke dag je vliegt:

'While choosing which day to buy may save you 5 percent, choosing which day to fly can have a big impact'
Klopt, daar gaat dus het 2e grafiekje dus over. Je kan het beste niet vertrekken op een zondag of een maandag, maar beter op een vrijdag of een zaterdag, dan is het meestal goedkoper, vooral bij short-haul.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:43:
prijs is weer iets gedaald, naar 286

[...]

De rest van de date hebben we eigenlijk niet veel gepraat. in ieder geval niet over revenue management :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Roenie schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:11:
[...]
De rest van de date hebben we eigenlijk niet veel gepraat. in ieder geval niet over revenue management :X
ja, zeg! :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
90% van de stoelen zijn momenteel toegewezen zie ik.
prijzen afgelopen dagen stabiel, vanochtend iets gezakt naar 330

Pagina: 1