Hoi,
Ik heb een hoop niet al te lastige netwerk vraag.
Situatie:
KPN internet experia box v10, wifi uitgeschakelt en fungeert nu als router.
Ik heb 2 unifi's accespoints
- ubiquiti unifi ap-ac-pro
- ubiquiti unifi ap-ac-lr
De Pro hangt in huis, rechtstreeks aangesloten aan de KPN modem.
De LR in de praktijk (apart gebouw achter het huis) is ook via een UTP kabel van uit huis vanaf de KPN modem direcet aangesloten.
Ik heb nu 2 wifi hotspots -> 'thuis' en 'zakelijk'.
Maar mijn vraag is nu, kan ik deze 2 access points samen laten werken. Zodat ik een prive Wifi verbinding, zodat als ik naar achteren loop niet hoef te switchen en 1 goed netwerk heb.
En dan kan ik bijvoorbeeld een gast account aanmaken voor bezoekers..
Ik had al wel gelezen dat ik 2 accesspoints kon laten samenwerken, maar dan versterken ze elkaar via wifi netwerk. Maar omdat de LR ook is aangesloten via LAN kabel, lijkt het me beter dat ze elkaar alleen maar versterken.
(daarnaast heb ik zowel voor als achter sonos speakers, dan is het ook wel fijn als ik die kan besturen met 1 app)
Nu dacht ik dat ik 2 dezelfde wifi verbindingen kan maken, met dezelfde naam en zelfde wachtwoord, maar die vlieger gaat niet op zeker...
ik hoor graag jullie suggesties.
Ik heb een hoop niet al te lastige netwerk vraag.
Situatie:
KPN internet experia box v10, wifi uitgeschakelt en fungeert nu als router.
Ik heb 2 unifi's accespoints
- ubiquiti unifi ap-ac-pro
- ubiquiti unifi ap-ac-lr
De Pro hangt in huis, rechtstreeks aangesloten aan de KPN modem.
De LR in de praktijk (apart gebouw achter het huis) is ook via een UTP kabel van uit huis vanaf de KPN modem direcet aangesloten.
Ik heb nu 2 wifi hotspots -> 'thuis' en 'zakelijk'.
Maar mijn vraag is nu, kan ik deze 2 access points samen laten werken. Zodat ik een prive Wifi verbinding, zodat als ik naar achteren loop niet hoef te switchen en 1 goed netwerk heb.
En dan kan ik bijvoorbeeld een gast account aanmaken voor bezoekers..
Ik had al wel gelezen dat ik 2 accesspoints kon laten samenwerken, maar dan versterken ze elkaar via wifi netwerk. Maar omdat de LR ook is aangesloten via LAN kabel, lijkt het me beter dat ze elkaar alleen maar versterken.
(daarnaast heb ik zowel voor als achter sonos speakers, dan is het ook wel fijn als ik die kan besturen met 1 app)
Nu dacht ik dat ik 2 dezelfde wifi verbindingen kan maken, met dezelfde naam en zelfde wachtwoord, maar die vlieger gaat niet op zeker...

ik hoor graag jullie suggesties.
groeten GJ