Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glucosestroop
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 11:47
Op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn budget ligt rond de 400 euro. Qua design zocht ik een kleine, lichtgewicht smartphone met het liefst ronde hoeken. Verder een opslag van minimaal 32GB en een werkgeheugen van minimaal 4GB. Het belangrijkst is echter dat ik op zoek ben naar een smartphone met goede camera.

Ik kom na uitgebreid Pricewatch vergelijken uit op twee leuke opties: de Huawei P20 Lite of de Huawei P10. Tussen deze twee begrijp ik het kwaliteitsverschil in camera niet helemaal. Het "Mediamarkt-mannetje" heeft me de P10 aangeraden, omdat deze een Leica camera heeft en de P20 Lite heeft dit merkje niet. De resolutie is echter bij P10 lager. Bijgevoegd de vergelijking.

Voor zover ik begrijp geldt de merk/resolutie-strijd voor zowel front als back. Welke camera's zijn nu 'beter'?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fGbp0rJ.png

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
De resolutie van de camera's is belangrijk als je een foto (of een onderdeel van een foto) gaat vergroten. De P10 heeft Optische Image Stabilisatie, dat helpt bij bewegen.

Qua uiterlijk zou ik voor de P20 Lite gaan, die oogt moderner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Rond de 400 euro.. kun je door naar 449? dan zou je voor de P10plus kunnen kiezen, dat is een heel fijn toestel met een prima camera (camera is beter dan die van de P10). Tevens heeft de P10plus 6GB ram en 128GB opslag.
Voor 50 euro meer is deze wel het overwegen waard.

Mocht je die 50 euro niet extra willen/kunnen uitgeven dan kun je beter even zoeken naar reviews van de P20lite en de P10 want ik vermoed dat de camera's aan elkaar gewaagd zijn.

edit - optische stabilisatie zou net als hierboven al gemeld wordt, wel mijn voorkeur genieten.

[ Voor 9% gewijzigd door Gadgeteer op 03-05-2018 12:54 ]