Hallo,
Sinds enkele weken ben ik bezig met een klein automatiserings projectje.
Ik heb enkele smart lampen, sensoren,... gekocht.
Die laat ik draaien op een Raspberry Pi met Home Assistant op.
Ik geef de ip-adressen op in de configuration file van home assistant.
Maar... Elke keer ik mijn telenet router herstart, of een van mijn aangesloten 'smart' apparaten een tijd lang uitgeschakeld is, veranderd het IP adres van mijn apparaten. Niet handig dus...
Het probleem is dat je bij telenet geen wijzigingen kan doen aan de DHCP server om eventueel vast adressen toe te wijzen.
Wat zijn mijn opties?
Ik heb al eens gebeld naar telenet en ik kan mijn router-modem eventueel omruilen naar een Modem only model.
Zo kan ik zelf nog een eigen router installeren.
Ik dacht aan het type
Asus RT-AC68U Zwart
Heeft iemand nog betere ideeën of is het dan toch niet nodig om een zotte kost te doen en een nieuwe router te kopen?
Bedankt alvast
Sinds enkele weken ben ik bezig met een klein automatiserings projectje.
Ik heb enkele smart lampen, sensoren,... gekocht.
Die laat ik draaien op een Raspberry Pi met Home Assistant op.
Ik geef de ip-adressen op in de configuration file van home assistant.
Maar... Elke keer ik mijn telenet router herstart, of een van mijn aangesloten 'smart' apparaten een tijd lang uitgeschakeld is, veranderd het IP adres van mijn apparaten. Niet handig dus...
Het probleem is dat je bij telenet geen wijzigingen kan doen aan de DHCP server om eventueel vast adressen toe te wijzen.
Wat zijn mijn opties?
Ik heb al eens gebeld naar telenet en ik kan mijn router-modem eventueel omruilen naar een Modem only model.
Zo kan ik zelf nog een eigen router installeren.
Ik dacht aan het type
Asus RT-AC68U Zwart
Heeft iemand nog betere ideeën of is het dan toch niet nodig om een zotte kost te doen en een nieuwe router te kopen?
Bedankt alvast