tweedehands studenten laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik zoek een tweedehands laptop. Ik studeer en heb niet veel te besteden maar heb echt een laptop nodig voor schoolwerk en internet. Geen zwaar gebruik, voornamelijk tekstverwerking en browsing/films kijken. mijn laatste laptop was een yoga 2 pro, qua grootte 13,3 en gewicht, ong 1,5 kilo was ik daar heel blij mee. Ik zag dat veel tweehands laptop zakelijke laptops zijn maar ik heb het idee dat deze nogal groot e zwaar zijn om elke dag mee naar school te nemen. Nu was ik aan het kijken naar tweedehands laptops op sites en het tweakers vraag een aanbod forum maar ik vind het heel moeilijk om te bepalen welke goed is, hoe oud te oud is etc. Of dat het misschien uberhaupt beter is een nieuwe te kopen.Mijn budget is maximaal 350 euro voor een tweedehandse. Heeft iemand toevallig een tip?
Alvast heel erg bedankt.

met vriendelijke groeten
Evelien van Alphen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Opzich is dat een mooie laptop, houd er alleen wel rekening mee dat de toetsenbord indeling azerty is en niet qwerty zoals je gewend zult zijn als je Nederlands bent. Als je alleen tekst verwerkt zijn laptops van Latitude lijn en Thinkpad lijn hele goede opties. Bij de specificaties kun je kijken hoe zwaar en groot de laptops zijn. Verder zou ik je aanraden wel de laptop op te halen en niet te laten versturen bij een tweede hands aankoop zodat je zeker weet dat je een goed en werkend product koopt.

Afhankelijk van waar je woont is dit ook een zeer goede optie, al is dat wel een 15,6inch laptop:

V&A aangeboden: Dell Latitude 3570 (RYFM4) i5 6200U, 8GB, 256GB SSD inc garantie

Of deze 12,5 inch die je nog kunt laten upgraden ook, een goed onder budget.
V&A aangeboden: Dell Latitude E7240 | I5 4e gen | 128 SSD | 4GB | Win 10

[ Voor 26% gewijzigd door Verona27 op 23-04-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je reactie. Ee azerty toetsenblrs is inderdaad niet zo handig. Tip dat je niet moeten laten opsturen had ik ook nog niet aan gedacht. Zag die dell latitude ook op deze site staan. Word dan ook wel opgestuurd maar denk wel betere garantie voorwaarden. https://www.tweedehandsno...itude-e7240-125-inch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 23:49:
Dankje voor je reactie. Ee azerty toetsenblrs is inderdaad niet zo handig. Tip dat je niet moeten laten opsturen had ik ook nog niet aan gedacht. Zag die dell latitude ook op deze site staan. Word dan ook wel opgestuurd maar denk wel betere garantie voorwaarden. https://www.tweedehandsno...itude-e7240-125-inch.html
Waarom zou je dan niet de Dell doen die ik in mijn post had gezet? Die heeft namelijk ook nog garantie, althans de 15,6". Die Latitude E7240 zou ik dan liever via Tweakers kopen als je dat lukt. Dan kun je namelijk voor iets meer geld er ook nog een grotere schijf en meer werkgeheugen in laten zetten. De Die HP zou ik niet doen, die is erg oud en waarschijnlijk dus ook vrij dik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verona27 op 24-04-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 16:13
Dat is een derde generatie model, dat is wat oud. Die laptops zijn ook wat zwaarder en de accuduur zal wat minder zijn dan bij nieuwere laptops.

De E7240 is zeker een goede optie. Verder kun je kijken naar deze modellen:

12"
Dell Latitude E7250
HP EliteBook 820 G1 of G2
Lenovo ThinkPad X240 of X250

14"
Dell Latitude E7440 of E7450
HP EliteBook 840 G1 of G2
Lenovo ThinkPad T440 (s) of T450 (s)
Lenovo ThinkPad X1 Carbon (waarschijnlijk wel boven budget, maar 1,2kg, super dun en met touchscreen)

In de V&A zijn er genoeg van dit soort laptops te vinden (disclaimer: ik bied daar ook mijn laptops aan). Kijk goed naar de hoeveelheid garantie die je krijgt en hoeveel het kost om de laptop naar wens aan te passen. 4-8GB geheugen en een 128-256GB SSD lijkt me prima.

Succes!
Pagina: 1