Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop valt uit na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn laptop viel uit. Ik weet niet of hij toen leeg was. Ik heb mijn laptop aan de stroom gedaan en daarna weer opgestart, maar er kwam een raar, wazig scherm en viel daarna uit. Ik heb hem nog vaker aan gezet. Twee keer kon ik inloggen en kreeg ik het bureaublad te zien, waarna hij na een paar sec weer uitviel. Hij toont daarbij een beeld met witte, wazige strepen en daarbij: "er is een fout opgetreden ;(" en eer QR-code. Daarna start hij uit zichzelf weer op en valt hij weer uit voordat ik het inlogscherm te zien krijg.

Het gaat om een Lenovo yoga 2 pro.

Hopelijk kan iemand mij helpen?

Groetjes Ester :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2018 21:09 ]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke fout krijg je (waar kom je uit als je die QRcode scant)?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik hem niet scannen, omdat er witte lijnen doorheen lopen...

Verwijderd

Topicstarter
Hij start telkens uit zichzelf opnieuw op. En er komt ook een blauw scherm te staan:
"Automatisch herstellen

De pc is niet goed opgestart.
Klik op ´opnieuw opstarten´ om de pc opnieuw op te starten. Soms wordt het probleem hierdoor verholpen. U kunt ook op ´Geavanceerde opties´ klikken om de pc op andere manieren te herstellen.`

Daaronder staan dan de 2 opties: opnieuw opstarten en geavanceerde opties.

Wanneer ik op opnieuw opstarten klik, start hij telkens opnieuw op en valt hij uit.
Geavanceerde opties durf ik niet, omdat ik dan bang ben dat de laptop helemaal herstelt waardoor ik mijn bestanden etc kwijt raak.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zou dan als eerste ervoor zorgen dat je een backup maakt. Je zult dan de HDD in een andere pc of laptop moeten doen.

Lees dan ook meteen de SMART uit. Als je dat gedaan hebt en de HDD nog goed is, kun je eens kijken of de installatie nog te herstellen is.

Tweakers Discord

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

KLinkt als een kapotte GPU, of brakke driver. Kan je in veilige modus wel opsrtarten?
Zorg dat je de laptop intern goed afstoft,wellicht is het een oververhittings dingetje. waar mogelijhk nieuwe koelpasta. Met DDU drivers verwijderen van GPU en opnieuw installeren. Wil bovensstaande niet helpen? Dan vermoed ik dat je laptop aan het einde van zn leven komt. Vervangen van onderdelen is nagenoeg onmogelijk.

Het is een relatief jonge laptop, heb je nog garantie?

[ Voor 13% gewijzigd door millman op 23-04-2018 21:47 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
Met de veilige modus is het gelukt!! Bedankt voor het mee denken!!!
Pagina: 1