Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• tropicalbennie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 11:48
Beste Tweakers,

Ik heb inmiddels een maand geleden mijn nieuwe pc in elkaar gezet. De specs zijn als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 167,61€ 167,61
1Gigabyte GA-AX370-Gaming 5€ 140,-€ 140,-
1MSI GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 173,-€ 173,-
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 114,99€ 114,99
1EK FLUID GAMING A240G----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 760,40

Alle onderdelen zijn nieuw, op de GPU na. Deze heb ik overgenomen van een andere Tweaker, waarna ik 'm heb ontdaan van de originele koeler en er een koelblok van EKWB op heb gezet.

De pc start netjes op en ik kan er rustig een tijdje mee gamen of andere programma's draaien. Het systeem wordt niet te warm (max 50C onder load) en vertoond verder geen haperingen. Toch krijg ik met enige regelmaat op willekeurige momenten een BSOD. Allen met de melding Kernel-Power 41 (63).
Na veel op het internet te hebben gezocht heb ik een aantal suggesties geprobeerd, maar zonder succes. Zo heb ik m'n ram getest met memtest86, maar kwam niks geks uit. Ik heb de CPU en RAM herhaaldelijk met stresstesters zoals prime95 of CINEBENCH gepijnigd. GPU is meerdere keren getest met benchmarkprogramma's als heaven. In alle tests fungeert de hardware prima, zonder ook maar één keer te zijn uitgevallen of iets dergelijks.
Toch blijf ik maar op willekeurige momenten BSOD's krijgen. Ook nadat ik m'n complete pc uit elkaar heb gehaald en weer in elkaar heb gezet.

Langzaam begin ik een beetje wanhopig te worden en zie ik zelf niet zo snel de oplossing. Wellicht dat een van jullie een idee heeft? Ik hoor het graag! Alle hulp is welkom! Overigens weet ik niet zeker of dit het goede forum is voor deze graag, zo niet hoor ik dat graag.

Groet,

Benjamin

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk OS?

En heb je al een volledige memory.dmp laten genereren en die door WinDBG of BlueScreenView getrokken ter analyse?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• tropicalbennie
MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:21:
Welk OS?

En heb je al een volledige memory.dmp laten genereren en die door WinDBG of BlueScreenView getrokken ter analyse?
Windows 10. Overigens al een keer opnieuw geïnstalleerd en alle drivers zijn up to date.
Ik heb nog geen memory.dmp geannalyseerd. Dat zal ik meteen doen, al moet ik me daar eerst even in verdiepen.

• tropicalbennie
https://imgur.com/a/P5GBszC

Ik heb hier een screenshot van de laatste BSOD in BlueScreenView gezet. Is dit de info waar je op doelt?

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:37

Processorkoeler

Geen stock koeler

Overclock je toevallig? Niet vanwege de temps, maar kijk even of je dit probleem ook hebt als je niet overclockt. Ik neem aan dat je voeding oke is, dus die moet het gewoon trekken.

• tropicalbennie
Processorkoeler schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:53:
Overclock je toevallig? Niet vanwege de temps, maar kijk even of je dit probleem ook hebt als je niet overclockt. Ik neem aan dat je voeding oke is, dus die moet het gewoon trekken.
Op het moment geen OC. Heb eerder wel een lichte OC op m'n CPU gehad. Inmiddels draait alles op default, net als de RAM.

• MAX3400

MAX3400

tropicalbennie schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:34:
https://imgur.com/a/P5GBszC

Ik heb hier een screenshot van de laatste BSOD in BlueScreenView gezet. Is dit de info waar je op doelt?
Nee, als het goed is, kan je ook een vergelijkbare info ophoesten:
Afbeeldingslocatie: https://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview2.gif

• tropicalbennie
@MAX3400 Dit moet 'm zijn dan: https://imgur.com/a/V08QGg8

• MAX3400

MAX3400

Oh, wacht eens... Zie je kans om je Killer-netwerkkaart eens te disablen/uninstalleren?

Niet dat ik dat uit je screenshot haal maar het kan een tijdelijke test zijn :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kun je ook eens de SMART uitlezen van je SSD? Je kunt hem ook nog testen met HD tune.
Als er lees en schrijf fouten zijn op je SSD krijg je ook BSOD's

Tweakers Discord

• tropicalbennie
MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:11:
Oh, wacht eens... Zie je kans om je Killer-netwerkkaart eens te disablen/uninstalleren?

Niet dat ik dat uit je screenshot haal maar het kan een tijdelijke test zijn :)
Ik heb de Killer software verwijderd en de netwerkadapter uitgeschakeld in apparaatbeheer. Is dit voldoende? Lees inderdaad een paar posts over de problematiek rondom Killer drivers en software. Eens kijken of dit wat doet!

EDIT
Kleine toevoeging. Ik gebruik overigens de Intel netwerkcontroller.

[ Voor 7% gewijzigd door tropicalbennie op 23-04-2018 21:39 ]

• tropicalbennie
tweakduke schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:27:
Kun je ook eens de SMART uitlezen van je SSD? Je kunt hem ook nog testen met HD tune.
Als er lees en schrijf fouten zijn op je SSD krijg je ook BSOD's
Dit heb ik inderdaad ook gedaan, alles zou in orde moeten zijn.
Hier met wat knip en plakwerk een screenshot van de resultaten:
https://imgur.com/a/VAAYVLs

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Je voeding is van goede kwaliteit en nieuw, maar er kan natuurlijk altijd iets mis zijn en dit probleem kan heel goed de voeding zijn. Heb je misschien nog een andere voeding die je kan proberen?

• tropicalbennie
noguru schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:17:
Je voeding is van goede kwaliteit en nieuw, maar er kan natuurlijk altijd iets mis zijn en dit probleem kan heel goed de voeding zijn. Heb je misschien nog een andere voeding die je kan proberen?
Die heb ik helaas niet. Overigens heb ik wel gelezen dat een slechte voeding deze foutmelding ook kan geven, maar dat de hele pc er dan meteen mee stopt, aangezien de pc geen stroom meer krijgt. Ik krijg nog keurig een BSOD waarna de pc zichzelf opnieuw opstart. Kan dit wel als de voeding defect zou zijn?

EDIT
Overigens heeft het uitschakelen van de Killer software en netwerkadapter niet gewerkt helaas. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door tropicalbennie op 24-04-2018 14:57 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vaak is Kernel Power 41 de voeding. Zeker nu je al aardig wat getest hebt en andere zaken hebt uitgesloten, is de volgende stap om eens met een andere voeding te testen.

De PC is ook nog vrij nieuw, dus je hebt ook nog garantie als blijkt dat het toch aan de voeding ligt.

Tweakers Discord

• tropicalbennie
Misschien dat ik dat dan maar eens probeer. Helaas heb ik er niet eentje liggen, denk dat ik maar een poging doe om via de V&A hoek eentje kan lenen voor een korte tijd.

• tropicalbennie
Even een korte update. Ik heb gisteren nogmaals m'n complete pc uit elkaar gehaald en ontdekte dat er klein stofje tussen de pinnen van m'n cpu zat. Deze heb ik eruit geblazen. Sinds gisteren runt m'n pc weer zonder willekeurige BSOD's. Ik hoop dat dat de oorzaak was!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1