A58 + 2 lenzen ruilen voor Samyang 12mm fisheye (wel EF)

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:53
Naar aanleiding van de aanschaf van de a7II met toebehoren heb ik mijn oude set te koop gezet op zowel marktplaats alsook op tweakers. ik moet zeggen het loopt niet echt storm met serieuzere biedingen.

Gisteren kreeg ik via marktplaats een aanbod om de hele set (a58, SAL16105 & SAL35f18) te ruilen voor een Samyang 12mm fish eye (https://www.samyanglensglobal.com/product/detail.do?SQ=5), helaas voor mij wel eentje met een Canon EF vatting. Echter zag ik dat er goedkope mount adapter te krijgen is (https://www.kamera-expres...adapter-canon-eos-to-nex). Bij deze adapter moet ,als ik het goed heb, alles manueel ingesteld worden, als ik de review van deze lens op zoom lees, dan blijkt dat sowieso altijd te zijn voor de Sony versie van deze lens.

Is dit een goede ruil? Als ik kijk naar de reacties die ik krijg op mijn Sony set en de prijzen die voor de fish eye staan op e-bay, marktplaats etc lijkt me dat van wel.

Of zie ik iets over het hoofd?

P.S. Hopelijk mogen dir soort topics. Ik heb het beleid van het forum gescand, maar kon zo snel niks vinden.

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-04-2018 21:49)

Verwijderd

Jongens, hier is het forum niet voor bedoeld... En dat weten jullie best wel!

En bij twijfel heb je netjes van te voren te vragen of het wel of niet wenselijk is, @MRIdev

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2018 21:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
Ik heb niets te zeggen over de lens en of het een goeie deal is. Maar waarom heb je bij de aanschaf van de sony de oude spullen ingeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Robbie521 Omdat ik dacht dat ik zelf voor wat meer kon verkopen, maar dat valt dus tegen. Ik zou er zo'n 300-325 voor terug krijgen, maar als ik de tweedehands bedragen van de losse componenten bij elkaar optelde kwam ik dus op meer uit. Ik denk het nog wel mogelijk is om dit nu nog achteraf te doen. Dat is zeker ook nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Geen idee hoe lang je je spullen al te koop hebt staan en hoe 'wanhopig' je bent.

Je klinkt niet erg enthousiast over de Samyang dus misschien geduld hebben ?

Ik zeg goed kijken naar tweedehands prijzen, goede foto's en geduld.

Afgelopen maanden weer veel verkocht en enkele keren op het punt gestaan om ook spullen tegen een prijs weg te doen die ik echt niet had zien aankomen (zo laag) maar uiteindelijk is het meeste goedgekomen. Op één lens na helaas maar toen had ik het geld even nodig :+

[ Voor 51% gewijzigd door sapphire op 23-04-2018 20:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 23:18

Garyu

WW

Ik zou gewoon nog geduld hebben, tenzij je echt graag met de Fisheye aan de slag wil. Het is toch een apart slag lens waar je wel plezier mee moet willen hebben. Ikzelf zou liever een tussenstap via de euro's kiezen en dan voor het geld zelf uitzoeken wat ik wil.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@sapphire @Garyu Als mogelijke volgende aanschaf had ik wel een extreme groothoek om macro in de planning, maar dan over ruim een jaar oid. Mijn bankrekening heeft een paar maanden geleden al een negatieve staprespons gemaakt. Dit aanbod kwam als een verassing, dus vandaar dat ik misschien niet zo enthousiast overkom. De reviews zijn niet slecht.

De set staat inmiddels een maand of drie te koop en tot nu toe heb ik vier biedingen gehad, maar hoger dan 270 (ingetrokken voor ik kon reageren) is het niet gekomen. Misschien heb ik mogelijk na deze ruil een beter verkoopbaar object in handen, ondanks dat het een zeer specifiek objectief is.

Ik zal de fotowinkel waar ik mijn apparatuur gekocht heb eens contacten.

[ Voor 11% gewijzigd door MRIdev op 23-04-2018 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Sowieso de 35mm los verkopen en de body met de 16-105 bij elkaar.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:38
Ik zou de 16-105 ook los verkopen gezien de nieuwprijs van die lens (€500,-)

[ Voor 6% gewijzigd door Joep op 23-04-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
De mogelijkheid om los te verkopen had ik nog niet overwogen. Dat zijn goede tips.

Nu kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik de kitlens die ik tegelijk met de aanschaf van de a58 kreeg verkocht heb voor €20,-- 8)7 . Zoals jullie kunnen lezen ben ik niet echt een verkoper :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, hier is het forum niet voor bedoeld... En dat weten jullie best wel!

En bij twijfel heb je netjes van te voren te vragen of het wel of niet wenselijk is, @MRIdev

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2018 21:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.