Wat voor TV kan ik het beste aanschaffen voor PC gaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede TV om zo nu en dan op te gamen. Ik game momenteel vooral in mijn werkkamer maar gezien het feit dat ik de laatste tijd heel erg veel thuis moet werken merk ik dat ik af en toe behoefte heb wat meer ontspannen te kunnen zitten als ik een spel wil spelen om mijn hoofd leeg te maken.

Is het zo dat OLED the way to go is als het om gamen gaat? Welk formaat moet ik kiezen ? (ik gok dat ik zo'n 4 meter van het scherm af zit). Is het mogelijk in 1080p te gamen op een 4k scherm zonder vervorming?

Budget is 2000 euro, maar een besparing is welkom want dat kan ik weer besteden aan een wat betere pc (Mijn mijn huidige pc is voor werk en kan ik niet verplaatsen).

Alvast dank voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ongetwijfeld wil je graag en snel een nieuwe TV maar GoT verwacht wel enige eigen inzet; hierdoor vind ik persoonlijk je topicstart wat kort "hoi, hier is 2K, doe mij eens een TV idee!".

1. Post eerst eens de volledige specs van je PC.
2. Zoek uit welke HDMI-aansluiting jouw PC heeft.
3. Lees eens wat reviews/tests qua inputlag.
4. 4 meter kijkafstand, is al snel 55" of groter; groter is "beter" als het over 4K gaat

Maar ja, ik lees ook dat je geen PC hebt om op te gamen; zo uit mijn hoofd gaat een beetje PC voor 1080p gaming je tegen de 1000 Euro kosten, 1440p gaat "vanaf" 1500 Euro en 4K-gaming kan je eigenlijk wel vergeten als je moderne shooters wil spelen. Speel je veel strategy-games (zoals iets als Civilization of Starcraft etc), kan er mogelijk wel iets af qua budget voor een PC.

/edit: alternatief is een Xbox One X of PS4 Pro, als je op high-def wil gamen en niet speciaal vastzit aan een PC voor je games. Dan is de investering lager (grofweg 500 Euro voor de console plus controller) maar hou er rekening mee dat de PS4 niet zo goed is (op sommige vlakken) als de Xbox One X. Maar ja, het is ook persoonlijk wat je graag speelt of wat je vrienden eventueel spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 23-04-2018 19:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:26
Ik zou kijken naar de Samsung NU8000 serie. Die krijgt ondersteuning voor VRR en 120HZ op 1080p en 1440p. De inputlag is ook insane laag bij deze serie. Met een beetje geluk gaat de 65" versie wel binnen het budget passen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:27:
Ongetwijfeld wil je graag en snel een nieuwe TV maar GoT verwacht wel enige eigen inzet; hierdoor vind ik persoonlijk je topicstart wat kort "hoi, hier is 2K, doe mij eens een TV idee!".

1. Post eerst eens de volledige specs van je PC.
2. Zoek uit welke HDMI-aansluiting jouw PC heeft.
3. Lees eens wat reviews/tests qua inputlag.
4. 4 meter kijkafstand, is al snel 55" of groter; groter is "beter" als het over 4K gaat
1. Huidige (werk) pc: Core i7 4790k / GTX 980ti - Nieuwe pc Core i7 8700 / GTX 1080 (of 1080ti afhankelijk van de prijs van de tv)

2. Huidige pc: 3x DVI 1x HDMI - Nieuwe PC: afhankelijk van videokaart. Is er een speciaal vereiste voor 4k? Mijn huidige stuurt zonder problemen 3x 2560x1440 aan (waarvan 1 op 144hz)

3. Input lag lager dan 25ms is wat mij betreft prima voor couch gaming

4. Het probleem is dat ik bij lange na niet alles op 4k kan draaien met een GTX 1080/1080ti. Ik twijfel dus heel erg over de grootte van de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Major_ton schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:36:
Ik zou kijken naar de Samsung NU8000 serie. Die krijgt ondersteuning voor VRR en 120HZ op 1080p en 1440p. De inputlag is ook insane laag bij deze serie. Met een beetje geluk gaat de 65" versie wel binnen het budget passen.
Dat klinkt erg goed. Is die 120Hz echt 120Hz zoals bij een monitor of is het op basis van back-light strobing of Frame-interpolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:55:
[...]

1. Huidige (werk) pc: Core i7 4790k / GTX 980ti - Nieuwe pc Core i7 8700 / GTX 1080 (of 1080ti afhankelijk van de prijs van de tv)
+
4. Het probleem is dat ik bij lange na niet alles op 4k kan draaien met een GTX 1080/1080ti. Ik twijfel dus heel erg over de grootte van de tv
Dan zou ik me erop instellen dat je "wel" een goede GPU aanschaft en "wel" een 4K TV. Sowieso heb je wat aan de TV als je hogere resolutie films wil kijken (bijvoorbeeld NetFlix Ultra) of YT op 1440p of hoger.

Je hebt gelijk dat een 1080 inderdaad lastig wordt voor shooters, race-games etc. op 4K maar als je dan instelt op 1080p, schaalt de TV dat netjes op naar 4K (gewoon dubbele hoogte/breedte) en kan je rustig en zeker stabiel op 75fps of hoger spelen.

De grootte van de TV (afmetingen) maakt niet uit voor de PC; uiteindelijk moet je rekening houden dat 1080p TV's en UHD TV's in verschillende prijzen te krijgen is. Een LG OLED 55" UHD kost je grofweg 1800 Euro en die heeft een game-mode die, afhankelijk van de input, tussen de 14 en 22ms ligt bijvoorbeeld. Maar ook Samsung en Sony (Samsung alleen LED of QLED en Sony zowel LED als OLED) hebben vrij rappe TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:03:
[...]

Een LG OLED 55" UHD kost je grofweg 1800 Euro en die heeft een game-mode die, afhankelijk van de input, tussen de 14 en 22ms ligt bijvoorbeeld.
Geldt dat voor alle LG OLEDS? 22ms is wat mij betreft ruim voldoende.

Ik heb weinig kaas gegeten van tv's... De laatste keer dat ik een tv aanschafte was de gemiddelde input lag verschrikkelijk hoog haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:10:
[...]

Geldt dat voor alle LG OLEDS? 22ms is wat mij betreft ruim voldoende.
Zelfs de instapper van vorig jaar, de B7, blijft onder de 22ms volgens https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled Het verbaast me overigens niks; de panelen mogen/kunnen 120Hz aan volgens fabrieksopgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:03:
[...]

De grootte van de TV (afmetingen) maakt niet uit voor de PC; uiteindelijk moet je rekening houden dat 1080p TV's en UHD TV's in verschillende prijzen te krijgen is.
Dat weet ik, maar gamen in 1080p ziet er het best uit op een kleinere tv lijkt met me gezien de lage resolutie. 4k moet juist weer op een groter scherm omdat je er anders niet aan hebt. Vandaar dat ik twijfel over de grootte van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:12:
[...]

Zelfs de instapper van vorig jaar, de B7, blijft onder de 22ms volgens https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled Het verbaast me overigens niks; de panelen mogen/kunnen 120Hz aan volgens fabrieksopgave.
Dat ziet er goed uit. Lekker uitgebreid review, zal het straks eens helemaal doorlezen.

Is 120Hz ook écht 120Hz of is dat op basis van basis van back-light strobing of Frame-interpolatie zoals je vroeger altijd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:19:
[...]

Dat weet ik, maar gamen in 1080p ziet er het best uit op een kleinere tv lijkt met me gezien de lage resolutie. 4k moet juist weer op een groter scherm omdat je er anders niet aan hebt. Vandaar dat ik twijfel over de grootte van de tv.
Nee. Punt. ;)

Heb hier een 4K 65" staan en als ik daar in 1080p op game of 4K (Xbox), is het echt niet in 1x korreliger of waziger. Het grappige is, als je inderdaad op 4m wil couch-gamen, is eigenlijk jouw ondergrens al 65" en het liefst 84". Ja, wazige maten maar dat zijn wel ongeveer de "officiele" afmetingen voor die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:22:
[...]

Nee. Punt. ;)

Heb hier een 4K 65" staan en als ik daar in 1080p op game of 4K (Xbox), is het echt niet in 1x korreliger of waziger. Het grappige is, als je inderdaad op 4m wil couch-gamen, is eigenlijk jouw ondergrens al 65" en het liefst 84". Ja, wazige maten maar dat zijn wel ongeveer de "officiele" afmetingen voor die afstand.
65' inch lijkt me echt heel erg tof... Weet alleen niet of m'n vriendin dat ook heel erg tof gaat vinden haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:33:
[...]

65' inch lijkt me echt heel erg tof... Weet alleen niet of m'n vriendin dat ook heel erg tof gaat vinden haha :P
Hier uitgezocht door mijn vriendin... Na goed kijken, toch van 77 naar 65 bijgesteld ;)

Geen idee waar je woont maar neem eens de tijd om te gaan kijken (bij voorkeur niet bij Mediamarkt, maar dat is mijn mening) bij een zaak die allerlei merken & afmetingen voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:45:
[...]

Hier uitgezocht door mijn vriendin... Na goed kijken, toch van 77 naar 65 bijgesteld ;)

Geen idee waar je woont maar neem eens de tijd om te gaan kijken (bij voorkeur niet bij Mediamarkt, maar dat is mijn mening) bij een zaak die allerlei merken & afmetingen voert.
Houd er wel rekening mee dat de TV in de winkel veel kleiner lijkt dan thuis! :o

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:45:
[...]

haha, das een goede tactiek. Gewoon met 80inch aankomen.... en dan vervolgens zeggen: vooruit dan doen we een kleintje van 65inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies hoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis dit topic dan ook van TB naar CEA.

@Verwijderd
Verzoek om de volgende keer - zoals aangegeven - wat meer eigen inzet te tonen door minimaal een short list te geven met daarop enkele TV's die je zelf hebt gevonden. Indien je het topic in het juiste forum had geopend was er een template naar voren gekomen die de TS in goede banen had geleid. Tevens het verzoek om de wijzig-knop te gebruiken in plaats van meerdere keren achter elkaar te posten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1