Vraagje over garantie telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Hallo,

Ik kom er even niet uit. Ik kan een nieuwe telefoon van iemand overnemen die onlangs verkregen is omdat zijn 1e toestel defect was. Hij heeft toen onder de ''KPN Toestelverzekering'' een nieuwe telefoon gekregen die hij nu verkoopt .

Mijn vraag is of op dit toestel dan ook weer 2 jaar garantie op zit of dat de garantie van 2 jaar alleen geldt sinds de aanschaf van de 1e telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:? Laat die persoon KPN bellen of doe het zelf?

Sommige toestelverzekeringen zijn niet overdraagbaar dus dat is ook nog een mogelijkheid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kan er donder op zeggen dat de garantie via de leverancier 2 jaar is ten opzichte van het initiële aanschafmoment. Er is een kleine kans dat je via de fabrikant langer garantie kan krijgen, maar daar meot je niet van uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
n0elite schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:24:
Mijn vraag is of op dit toestel dan ook weer 2 jaar garantie op zit of dat de garantie van 2 jaar alleen geldt sinds de aanschaf van de 1e telefoon.
Ik ben geen rechter, maar volgens mij is het enorm gebruikelijk dat fabrieksgarantie geldt vanaf het moment dat hij voor het eerst is aangeschaft.

Veel relevanter is wat "KPN Toestelverzekering" precies is. Als die KPN Toestelverzekering enkel de factuur betaald aan de telefoonturk om de hoek die Chinese B-kwaliteit schermpjes gebruikt en de waterdichte sealing niet weer repareert, dan heb je dus sowieso geen fabrieksgarantie meer.

Als de KPN Toestelverzekering een (bijvoorbeeld) Samsung smartphone netjes door een door Samsung gekozen reparatiepunt heeft laten repareren, enkel dan heb je nog wat aan de garantie.

Ik weet niet om wat voor toestel het gaat en om hoeveel geld het gaat, maar hoe relevant is dit eigenlijk? Om hoeveel maanden gaat het nog?
Hardwarefouten zijn in mijn ervaring (buiten plastic fantastic LG Nexus toestellen) enorm zeldzaam. Realistischer is een stuiter waarna je scherm kaduuk is, dat valt sowieso niet onder de fabrieksgarantie.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:38
De garantie gaat NIET weer opnieuw in.

Stel je hebt een telefoon gekocht op 1 januari 2017. Garantie is 2 jaar ... tot 1 januari 2019.

En op 1 januari 2018 gaat je telefoon kapot, je krijgt een nieuwe. Dan heb je gewoon de resterende garantie nog tot 1 jan 2019...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is een vraag die de Helpdesk van KPN je ook makkelijk kan beantwoorden. Met een kleine Google-search kom je al vrij gauw uit op https://www.kpn.com/mobie...ls/toestelverzekering.htm, waar alle voorwaarden van de betreffende verzekering staan.

Gezien ik hier geen discussiewaarde inzie verder, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.