Een goedkope fan voor game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joramk
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-10-2025
Hey Tweakers,

Tijdens het spelen van spellen zoals GTA V, wordt mijn computer redelijk warm van binnen. De hitte kan er niet goed uit, aangezien er maar 1 casefan in mijn behuizing ( pricewatch: Aerocool SI-5100 Window Zwart . Ik ben dus opzoek naar een goede, goedkope casefan om in mijn PC te doen. Ik zou er graag 1 willen voor minder dan 15,- incl. verzendkosten. Heeft iemand misschien ervaring met goedkope casefans?

Alvast bedankt,
Joram

Alle reacties

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Ik zou de casefan eerst proberen te verplaatsen. Waarschijnlijk heb je hem nu als exhaust aan de achterkant, probeer het eens als intake aan de voorkant.

Wat voor GPU heb je trouwens?

• Joramk
lactaxative schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:34:
Ik zou de casefan eerst proberen te verplaatsen. Waarschijnlijk heb je hem nu als exhaust aan de achterkant, probeer het eens als intake aan de voorkant.

Wat voor GPU heb je trouwens?
Hij zit inderdaad aan de achterkant. Ik heb een GTX 1060 3GB van Asus (pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O3G

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:49
1 fan kan wel lastig zijn vooral in de zomer.
Nu in je behuizing kan je er nog 3 op de voorkant plaatsten.
Volgens je budget kan je er 2 kopen van rond de 5€ elk :
pricewatch: Arctic ARCTIC F PWM CO, 120mm
pricewatch: Arctic F12 Pro, 120mm
pricewatch: Arctic F12, 120mm

• Joramk
In de voorkant lukt t plaatsen niet heb ik net ondervonden :/

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Waarom lukt het niet??? er zijn 2 plaatsen om een standaard 12cm fan te plaatsen, er past ook een 240 rad in dus 1x 12cm fan aan de voorkant moet zeker lukken. wel je voorkant eerst eraf trekken.

Plaats 1x 12cm fan aan de voorkant die koele lucht aanzuigt en 1x 12 cm fan op de achterkant die het er weer uitzuigt en je hebt een mooie tunnel van koele lucht

https://www.aerocool.com....00/SI-5100%20MANUAL_C.pdf

• Joramk
Excuus, ik heb de verkeerde link erop gezet. Het gaat om deze (pricewatch: BitFenix NOVA Zwart Window van Bitfenix.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Joramk schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:13:
Excuus, ik heb de verkeerde link erop gezet. Het gaat om deze (pricewatch: BitFenix NOVA Zwart Window van Bitfenix.
Lees de review eens van een medetweaker, er passen 3 extra fans in. Hoe deze te plaatsen (voorzijde dus ook als intake) :
productreview: BitFenix NOVA Wit Window review door ProAce

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 23-04-2018 18:20 ]

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 15:08
@Joramk Ik zie op de fabriekspagina dat de meegeleverde fan aan de achterkant staat gemonteerd. Ik zou twee fans aan de voorpaneel monteren. Een pricewatch: Arctic F12 PWM, 120mm is een hele goede en goedkope optie. Anders is een pricewatch: Arctic F12 PRO PWM, 120mm ook een optie, maar ik weet niet of die zal passen met de GPU en HDD cage. Die heeft een iets andere constructie (die de fan vasthoud) en kan dus als iets te groot (naar binnen) worden ervaren.

Er zijn ook de pricewatch: Scythe GlideStream 120 mm 1400rpm , 120mm en de pricewatch: Scythe Slip Stream PWM, 120mm, maar die zijn de meerwaarde van 1 á 2 euro niet waard ten opzichte van de Arctic F12 PWM.
Joramk schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:28:
In de voorkant lukt t plaatsen niet heb ik net ondervonden :/
Je moet dan tijdelijk de HDD cage eruit halen. Sommige kasten laten het erin schuiven andere dat plus 2 shroeven aan de onderkant. haal het voorpaneel er eventjes af en je hebt alle ruimte om de fans eraan te monteren. Ik zie op foto's dat de HDD cage binnen in het bouw constructie zit, wellicht moet je een beetje kracht uitoefenen

[ Voor 21% gewijzigd door rain2reign op 23-04-2018 19:12 ]

• Joramk
ToFast schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:19:
[...]

Lees de review eens van een medetweaker, er passen 3 extra fans in. Hoe deze te plaatsen (voorzijde dus ook als intake) :
productreview: BitFenix NOVA Wit Window review door ProAce
Bedankt voor de hulp. Heb net dus de voorkant eraf gehaald en daar de case fan - die eerst achterin zat - geplaatst.

• Joramk
rain2reign schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:02:
@Joramk Ik zie op de fabriekspagina dat de meegeleverde fan aan de achterkant staat gemonteerd. Ik zou twee fans aan de voorpaneel monteren. Een pricewatch: Arctic F12 PWM, 120mm is een hele goede en goedkope optie. Anders is een pricewatch: Arctic F12 PRO PWM, 120mm ook een optie, maar ik weet niet of die zal passen met de GPU en HDD cage. Die heeft een iets andere constructie (die de fan vasthoud) en kan dus als iets te groot (naar binnen) worden ervaren.

Er zijn ook de pricewatch: Scythe GlideStream 120 mm 1400rpm , 120mm en de pricewatch: Scythe Slip Stream PWM, 120mm, maar die zijn de meerwaarde van 1 á 2 euro niet waard ten opzichte van de Arctic F12 PWM.

[...]

Je moet dan tijdelijk de HDD cage eruit halen. Sommige kasten laten het erin schuiven andere dat plus 2 shroeven aan de onderkant. haal het voorpaneel er eventjes af en je hebt alle ruimte om de fans eraan te monteren. Ik zie op foto's dat de HDD cage binnen in het bouw constructie zit, wellicht moet je een beetje kracht uitoefenen
Bedankt voor je suggesties. blijkbaar kon de voorkant open (dat wist ik niet). Ik ga denk ik 2 fans kopen: een voor de achterkant en nog een voor de voorkant erbij.
Pagina: 1